2023-10-21, 10:41
Medlem
Psykosen-Hexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoraya2
Om man gissar sig till saker, kan allt bli ett faktum. Du bygger din egen sanning. Inte på något som bevisats genom en studie/studier. Så kan jag säga, har märkt hur alla män är horbockar som ligger med allt och alla. Jag "reser runt" i landet också haha. Killar på detta forum alltså haha

Jag är inte TS men och har inte gissat fram till något.

Det han beskriver syns tydligt, lol. Sveriges statistik på seperation i relationer är ett bevis på hur seriöst det är.

Allt som allt är det ingen tävling mellan "Män vs Kvinnor" men detta misslyckade samhället har skapat en sorts tävling där båda könen är emot varandra och pekar finger på varandra efter att dem begår smutsiga handlingar. "Det är ditt fel"

Där tar nog faktiskt kvinnorna ledningen. Dem skyller alltid på sina män när dem är otrogna. "Det är ert fel att vi är otrogna"

Like how?

Den som säger att djävulen inte finns han ljuger. Sverige är en skithåla på riktigt, smutsigt horhus har det blivit.
Citera
2023-10-22, 01:12
Medlem
DayNites avatar
jag skulle säga att i Sthlm så är det väldigt lätt som kvinna att ha flera dates i veckan

ofta så säger hon för att var snäll
- jag hör av mig, klart vi ses igen

men det kommer inte hända
då hon redan har 5 andra dates plannerade och du är bortglömd imorgon
sedan så är det samma tjejer på Tinder, Match, Happn, Bumble, Hinge, HP, många av dem trålar / är inloggade dagligen på sexsidorna DS + BC

så du kan tänka dig hur många män som finns att välja på i en större stad
att hitta en psyksiskt-stabil kvinna som vill ha en seriös långsiktig är nästan omöjligt

för när du lärt känna dem som är dom psykfall, bipolära, ADHD, allmänt skeva som äter piller för att klara av dagen, tar ladd, smygalikisar, golddiggers eller kvinnor som jagar sex och ligger med några i veckan, ofta oskyddad sex.

den senaste kvinnan jag träffade sa rakt ut
"jag datear flera i veckan, så du är en i mängden, bara så du vet"

en annna sa
"jag brukar ligga med min bästa kompis ibland, när han inte fått ligga på ett tag, för jag ställer upp för honom".

jag är hellre singel
Senast redigerad av DayNite 2023-10-22 kl. 01:23.
Citera
2023-10-22, 23:40
Medlem
lakritcs avatar
Om det inte fungerar i Sthln så hade jag dragit till Östeuropa och aldrig tittat åt Sverige igen.

Det är något med det svenska kynnet som är avstötande.
Senast redigerad av lakritc 2023-10-22 kl. 23:48.
Citera
2026-06-26, 00:34
Medlem
Duke-Of-Wellingtons avatar
Stockholm är väl ökänt för att vara den sämsta kärleksstaden. Alltifrån antalet singelhushåll, till hur staden är dimensionerat med sina öar och fula arkitektur skriker ju bara depression. Utelivet är åt helvete det också. Istället för paradgator eller stadsdelar där alla fester och klubbar är koncentrerat i ett område så är allt utspritt i Stockholm med hutlösa priser pga usel konkurrens.

Gå på stan en dag. Stadsbilden domineras av tjejer som går ensamma eller i tjejgäng. Eller vice versa. Hur många unga par ser man? Alla sitter och glor i telefonen och har bråttom till bussen eller tåget för att kanske lyckas komma hem till någon förort som ligger 4 öar bort.

En helt själlös stad pga en extrem urbanisering. Finns ingen kulturell prägel där. Då är det alltså en huvudstad vi snackar om med 2,5 miljoner där folk bor åt alla håll och kanter. Folk sammanförs alltså inte naturligt. Man har ju knappast ens pendeltåg som åker under helgnätterna.
Citera
2026-06-26, 07:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Duke-Of-Wellington
Stockholm är väl ökänt för att vara den sämsta kärleksstaden. Alltifrån antalet singelhushåll, till hur staden är dimensionerat med sina öar och fula arkitektur skriker ju bara depression. Utelivet är åt helvete det också. Istället för paradgator eller stadsdelar där alla fester och klubbar är koncentrerat i ett område så är allt utspritt i Stockholm med hutlösa priser pga usel konkurrens.

Gå på stan en dag. Stadsbilden domineras av tjejer som går ensamma eller i tjejgäng. Eller vice versa. Hur många unga par ser man? Alla sitter och glor i telefonen och har bråttom till bussen eller tåget för att kanske lyckas komma hem till någon förort som ligger 4 öar bort.

En helt själlös stad pga en extrem urbanisering. Finns ingen kulturell prägel där. Då är det alltså en huvudstad vi snackar om med 2,5 miljoner där folk bor åt alla håll och kanter. Folk sammanförs alltså inte naturligt. Man har ju knappast ens pendeltåg som åker under helgnätterna.
Fast vad är deprimerande med att vara singel? Låter mer långtråkigt att vara gift, med någon man egentligen inte ens tycker om, och sitta och åka hem till den varje dag för att tråka ihjäl sig med hela kvällen.
Citera
2026-06-26, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Voltage3000
Jag märkte detta då jag börjar resa runt Sverige och märker hur andra tjejer i andra städer är villiga komma en närmare på djupet medan i Stockholm är allt så ytligt och tillfälligt, att vara eller säga man är singel är mer trendigt än att säga man är i förhållande.

Är det här ett faktum?

Nej kvinnor är kvinnor vart du än åker i landet. Det du beskriver har nog all upplevt som rest runt lite. Kommer man utifrån blir man lite exotisk och folk öppnar upp sig mer.
Citera
2026-07-05, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duke-Of-Wellington
Utelivet är åt helvete det också. Istället för paradgator eller stadsdelar där alla fester och klubbar är koncentrerat i ett område så är allt utspritt i Stockholm

Gå på stan en dag. Stadsbilden domineras av tjejer som går ensamma eller i tjejgäng.

En helt själlös stad pga en extrem urbanisering. Finns ingen kulturell prägel där.
Detta stämmer så jävla bra och är så sorgligt.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in