2023-08-22, 20:03
Medlem
Funderingar kring att flytta till Ljungskile. Denna lilla ort precis intill havet utanför Uddevalla. 40min till Göteborg och 10min till torp Köpcentrum och Uddevalla.
Finns det några riktiga minus med denna ort eller är det en trevlig plats att leva och bo på? Är det okej att pendla till Göteborg? Bra att bo där som småbarnsfamilj?
Citera
2023-08-22, 21:04
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Tar ju någon timme till Göteborg enkel väg och ofta tjockt med trafik runt Kungälv. Tåget finns ju men tar sin stund deg med och då bör du jobba innerstan. Personligen tycker jag att motorvägen förtar en hel del men Ljungskile. Sen är ju orten isig sömnig med dåligt utbud av pubar och resturanger speciellt om vintern.
Citera
2023-08-24, 09:38
Medlem
40 min till Göteborg? Då kör du väldigt snabbt
Citera
2023-08-27, 11:52
Medlem
Hur mycket/lite märks E6:an i samhället? Jag har bara sett Ljungskile från vägen och stannat till på rastplatsen vid Ljungskilemotet, man får på det viset intrycket av att i stort sett alla ser och hör motorvägen (inte minst eftersom nästan all bebyggelse sluttar uppåt bergen i öster från motorvägen). Om man däremot bor ljudisolerat och bot väster om E6:an eller står ut med trafikljudet så liknar det väl många andra bohusländska samhällen.
Citera
2026-03-14, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurrit
Hur mycket/lite märks E6:an i samhället? Jag har bara sett Ljungskile från vägen och stannat till på rastplatsen vid Ljungskilemotet, man får på det viset intrycket av att i stort sett alla ser och hör motorvägen (inte minst eftersom nästan all bebyggelse sluttar uppåt bergen i öster från motorvägen). Om man däremot bor ljudisolerat och bot väster om E6:an eller står ut med trafikljudet så liknar det väl många andra bohusländska samhällen.

Man hör motorvägen tydligt, ja. Det hörs vid centrum men också en del vid bostadsområdena. Det är dock inget man stör sig på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in