Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-10-12, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ano975
Vet ikke om dette har blitt snakket om før, men hørte rykte om at han har sittet inne før? Noen som vet?

Hvem?
Citera
2023-10-12, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atal
Hvem?

JH
Citera
2023-10-12, 12:56
Medlem
Hei!
Har lest tråden fra start, men første gang jeg poster selv.

Jeg har i grunn bare et spørsmål.

I første eller andre episode av avhørt snakker de i telefonen med en av personene som fant J. De anonymiserte personen og «blurret» stemmen. Midt i samtalen bryter personen og sier at han må legge på fordi det kommer noen. Avhørt redaksjonen sier de skal ta opp tråden med denne personen igjen, men det er ikke blitt sagt noe mer om dette og så vidt jeg har sett har det ikke stått noe om dette her heller? Har dette blitt nevnt uten at jeg har fått dette med meg? Det virket som de fremla denne hendelsen som «unaturlig og mistenkelig» uten at de nevnte det. Mulig det kun er min egen oppfatning.

Mener absolutt ikke at det behøver å være noe «spesielt» med dette, jeg kom bare på det og ble nysgjerrig.
Citera
2023-10-12, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StellaWild
Netopp, og dersom ingen kan bekrefte at denne siktelsen ble endret, så er det vel gjeldende enda. Altså er det pr nå to siktede knyttet direkte til drapet.

Alle har blitt siktet for drap eller medvirkning til drap fra første stund. Det er bare de første nyhetsmediene som skrev kun "siktet for drap". Sikkert for at det skulle være mer sensasjonspreget og klikkverdig.
Citera
2023-10-12, 15:14
Medlem
Citat:
Den 28 år gamle mannen som først ble pågrepet i tilknytning til drapet på Jonas Henriksen, har samtykket til at saken hans går som kontorforretning.

Sørøst politidistrikt har oversendt en fengslingsbegjæring som tingretten skal ta stilling til fredag.

– Hans forsvarer har opplyst at klienten samtykker i kontorforretning, så det blir ikke noe rettsmøte fredag, sier politiadvokat Tine Henriksen til NTB.

Mannen vil fortsatt ikke la seg avhøre av politiet. Hans forsvarer, advokat Ellen Tvedt Jorem, har opplyst at han ikke har tillit til politiet og derfor ikke ønsker å forklare seg.
https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/kontorforretning-for-28-aaring-i-jonas-saken.8jd7RcslX?utm_source=vgfront&utm_content=vg-widget-latest
Citera
2023-10-12, 16:08
Medlem
Har så å si vært musestille fra media etter mgm5 ble tatt.. politiet hadde vell også en uttalelse, der de kritiserte media omtrent på samme tid. Regner med at føringer til media har vært enda mer konkrete. Kan ikke forstå annet! Lurer veldig på hva som skjer bak lukkede dører nå. Gikk fra 5 artikler om dagen til 5 på 10 dager som en lysbryter.
Også stille hær inne, om det er pga at det er lite nytt og komme med, eller andre grunner.
Håper det det kommer ut noe mer info snart!
Citera
2023-10-12, 19:11
Medlem
KarateFranks avatar
Det er en ny artikkel på ringblad nå med mye informasjon. Jeg siterte artikkelen her, men den ble fjernet av moderator for brudd på regel 1.02. Har da sett at mange har sitert aviser her så hvorfor jeg ikke får lov skjønner jeg ikke så mye av, men men.

https://www.ringblad.no/forbereder-seg-til-viktige-avhor-svart-interessert-i-a-hore-hva-de-har-a-si/s/5-45-1741306
Senast redigerad av KarateFrank 2023-10-12 kl. 19:14.
Citera
2023-10-12, 20:23
Medlem
Svartedikets avatar
Interessert i hva som står i den artikkelen. Du kan jo sitere det mest essensielle, og eventuelt
legge det i spoiler.
Citera
2023-10-12, 20:26
Medlem
KarateFranks avatar
Fra artikkelen i Ringblad kommer det frem at det er satt dato for avhør av 32 åringen fra Ringerike og 35 åringen fra Jevnaker. I tillegg er elektroniske spor en stor del av etterforskningen.

De har også avhørt 230 personer:

"– Vi har gjennomført cirka 230 vitneavhør, forteller politiadvokaten.

– Har dere vært i kontakt med alle dere trenger å snakke med?

– Nei, det er et stort antall personer som gjenstår å avhøre. Og det er også flere som vi oppfatter som sentrale som vi ennå ikke har fått snakket med. Det gjennomføres vitneavhør daglig, og det har kommet fram flere personer som vi mener at det er viktig å snakke med, sier politiadvokaten."

Videre litt om hvem som lurte J til hytta:

"– Har dere funnet ut hvem som skal ha lurt Jonas til Veernveien?

– Dette med hvordan han kom seg dit og hvorfor han var der, er helt sentralt for etterforskningen. Dette med hvem, begynner vi å få litt informasjon om, men vi har ikke noe klart svar på det."

MGM1 nekter fortsatt å snakke. Blir ny kontorforretning, og det vites ikke om han motsetter seg videre fengsling.
Citera
2023-10-12, 20:33
Medlem
KarateFranks avatar
Blir spennende å se hva som kommer ut av de nye avhørene. Virker som det også er veldig mange elektroniske spor, det nevnes pc'er og telefoner.
Citera
2023-10-12, 21:22
Medlem
birk22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TinaB0
Hei!
Har lest tråden fra start, men første gang jeg poster selv.

Jeg har i grunn bare et spørsmål.

I første eller andre episode av avhørt snakker de i telefonen med en av personene som fant J. De anonymiserte personen og «blurret» stemmen. Midt i samtalen bryter personen og sier at han må legge på fordi det kommer noen. Avhørt redaksjonen sier de skal ta opp tråden med denne personen igjen, men det er ikke blitt sagt noe mer om dette og så vidt jeg har sett har det ikke stått noe om dette her heller? Har dette blitt nevnt uten at jeg har fått dette med meg? Det virket som de fremla denne hendelsen som «unaturlig og mistenkelig» uten at de nevnte det. Mulig det kun er min egen oppfatning.

Mener absolutt ikke at det behøver å være noe «spesielt» med dette, jeg kom bare på det og ble nysgjerrig.

Har gitt uttrykk for dette før, men her it goes again: hvem ringer til en slik podcast umiddelbart etter at han finner sin kompis død? Det må være noe signifikans rundt dette. Han som ringer må i det minste vite at denne podcast jobbet med saken til JAH. Men hva i verden kan være formålet ved å ringe disse folka? Noe som skulle komme ut i offentligheten fortest mulig (som kjent slipper "Avhørt" villig ut hva som helst)?
Citera
2023-10-12, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarateFrank
Blir spennende å se hva som kommer ut av de nye avhørene. Virker som det også er veldig mange elektroniske spor, det nevnes pc'er og telefoner.

Så da er det slik at mgm2,3 og 5 er avhørt? Nr1 nekter, og nr 4 fortsatt ikke er klar enda pga at advokatene trengte tid?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in