Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-10-05, 16:23
Medlem
Det er trolig regress fra brannene hos Jonas som må være motivet, det dreier seg om mange millioner totalt og kravet blir vel aldri bli foreldet?
Citera
2023-10-05, 16:28
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Det er trolig regress fra brannene hos Jonas som må være motivet, det dreier seg om mange millioner totalt og kravet blir vel aldri bli foreldet?
sådana här penningkrav måste förnyas efter 5 år tror jag, men försäkringsbolag är kända för att förnya dem, så har man ett sånt krav brukar det stanna kvar livet ut...
men håller helt med dig om att det nog är en av anledningarna till att det blev som det blev...
Citera
2023-10-05, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
sådana här penningkrav måste förnyas efter 5 år tror jag, men försäkringsbolag är kända för att förnya dem, så har man ett sånt krav brukar det stanna kvar livet ut...
men håller helt med dig om att det nog är en av anledningarna till att det blev som det blev...

Og da har de alle et motiv, de har betalt hverandre for hærverket og sitter i samme båt alle sammen.
Citera
2023-10-05, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Hvem av de 5 MGM har hittil sagt at de vil forklare seg til politiet?

Det aner jeg ikke. Har vel bare blitt understreket at MGM1 overhodet ikke ønsker å forklare deg, at MGM2 er samarbeidsvillig (men kanskje ikke ærlig) og at de 3 andre nekter straffeskyld. Derfor vil jeg si at MGM1 er den eneste som ikke forklarer setning det hele tatt. Det er likevel utvist om de andre mener de «forklarer seg», men bare nekter/hevder sin uskyld. Dersom de er skyldige, kan ikke dette da kalles samarbeid. Uavhengig av hva de forklarer eller ikke forklarer, er jeg ganske sikker på at det er mengden og kvaliteten på bevisene politiet har mot den enkelte, som er med på å avgjøre tid på videre varetekt.
Citera
2023-10-05, 16:37
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Og da har de alle et motiv, de har betalt hverandre for hærverket og sitter i samme båt alle sammen.
det stämmer, och lite damhistorier och statusavund, så behöver en inte göra det mer komplicerat...
Citera
2023-10-05, 16:43
Medlem
Citat:
det stämmer, och lite damhistorier och statusavund, så behöver en inte göra det mer komplicerat...

Det begynte med hærverk pga sjalusi, endre med branner for millioner. Og når de skjønte at Jonas hadde tystet, avhørt, tipsdusør etc så måtte han dø.
Citera
2023-10-05, 16:44
Medlem
Citat:

Henger ikke helt med. Tenker dere at dette er et resultat av frykt for å bli oppdaget (at de siktede har vært involvert i brannene), nå som han virkelig gikk inn for å finne dem - for da vil de stå skyldige til forsikringsselskapet for alle pengene de har utbetalt til JAH?
Citera
2023-10-05, 16:45
Medlem
Kostveit i Politiet sier til NRK (nyhetsbulletin) at de er langt unna en oppklaring.
Det overrasker meg ikke egentlig, greit de bare sier det rett ut. Han sier det vil ta flere måneder. Selv tenker jeg det er best case scenario...
Citera
2023-10-05, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Kostveit i Politiet sier til NRK (nyhetsbulletin) at de er langt unna en oppklaring.
Det overrasker meg ikke egentlig, greit de bare sier det rett ut. Han sier det vil ta flere måneder. Selv tenker jeg det er best case scenario...

Spørs om vi noen gang får vite den totale sannheten. Ender vel med at vi må ta til takke med en sammensnekret teori om hendelsesforløp - basert på politiets beviser.
Citera
2023-10-05, 16:48
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Det begynte med hærverk pga sjalusi, endre med branner for millioner. Og når de skjønte at Jonas hadde tystet, avhørt, tipsdusør etc så måtte han dø.
ja är det mest troliga nu...
Citera
2023-10-05, 16:49
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c0rvuz
Henger ikke helt med. Tenker dere at dette er et resultat av frykt for å bli oppdaget (at de siktede har vært involvert i brannene), nå som han virkelig gikk inn for å finne dem - for da vil de stå skyldige til forsikringsselskapet for alle pengene de har utbetalt til JAH?
ja varför göra allt så svårt...
Citera
2023-10-05, 16:56
Medlem
Citat:
ja varför göra allt så svårt...

Godt å høre at det er flere som meg som tenker at det er motiv nok. Må ikke være tatt ut av en Nesbø-bok. Det kan ikke være så tilfeldig at dette skjer rett i etterkant av alle bilbrannene og at JAH la kortene på bordet for politiet ifht. navn. Vi tenker helt likt. Alt det andre har bare ligget og ulmet, så det har vært med å bygge opp til at det ble så ekstremt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in