Citat:
Ursprungligen postat av
Haaploes
Føler meg for gammel jeg og. Er enig i at den beskrevne gym kulturen kan sammenlignes med bitchblikking blant dagens unge. Dersom noen opplever dette blir dette spredd i dennes gjeng og kan risikere å bli utsatt for blind vold. En ganske lav terskel for dette. Da jeg var ung var det ansikt til ansikt og slag med neven og ferdig. Ikke innblanding av en hel gjeng som utfører ting for deg og bærer gjerne med seg en kniv. Utviklet seg til en feig og frykt -kultur. Måtte bare nevne det, da slik det beskrives her om kulturen fra gymmen i Hfoss er sammenlignbar og utvikler seg lett til krenkelse.
Jeg bare fatter ikke at jeg aldri har opplevd det på noen som helst gym noensinne.
Har bodd en del plasser og trent enda flere plasser pga reisejobber osv. og tror det nærmeste jeg kommer var en gang på innlandet hvor en lav tribal tattovert bolefjomp kom bort til meg mellom sett med markløft (som jeg ikke hadde trent på et par år), og spurte om han kunne få gå mellom fordi han ikke hadde trent markløft på lenge og ville se hvordan han lå an, sure.
tror han tok sånn 10 reps til RPE 9, med noe som i mine øyne er lav vekt, husker han gliste forsiktig til meg før han brettet ut imaginary lat syndrome ryggen og vugget stolt fram og tilbake tilbake til kompisen sin.
Husker jeg tenkte fyf for en idiot, men humoristisk oppgitt, ikke sint, var det liksom en sick burn elns lism? ble jeg eid nå?
Kanskje det er sånn treningskultur det snakkes om her? at mange faktisk legger ekstremt mye stolthet og verdi i å være stor og sterk på gymmen? er det en indre østland ting?