Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-10-01, 12:06
Medlem
SadoiLatvias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honningen
Ja var vel derfor han flydde rundt med kampkniv og batong i lomma FØR den hendelsen mens han er rusa på by'n og leker tøff gangster. Er som en autistisk liten dritt som har sett på for mye Scarface og uironisk syntes det er noe å jage etter
Kan noen værsåsnill å forklare åssen Kongsberg-saken og Jonas-saken henger sammen? Jeg har kanskje ikke fulgt godt nok med, men jeg ser ikke sammenhengen.
Citera
2023-10-01, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hverdagskverulant
Har vanskelig for å tro at Ben Redic Fy Fazan ikke hadde noe som helst å gjøre med drapet nå.

Han er kompis med ØH og KØS, og han hadde motiv for å hate JH.

Noen oppdatering på Sjøfareren?

Han er jo den som satte igang hele rabalderet med brannen i betong-bilen, ifølge Jonas.
Jeg klarer heller ikke å skjønne at han kan gå fri fra dette. Men regner med at politiet har kontroll nå.
Citera
2023-10-01, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tingelingen90
Fp

Citat:
Ursprungligen postat av SadoiLatvia
Kan noen værsåsnill å forklare åssen Kongsberg-saken og Jonas-saken henger sammen? Jeg har kanskje ikke fulgt godt nok med, men jeg ser ikke sammenhengen.
Les innlegget skrevet klokken 11:14 i dag. Hypotese.
Citera
2023-10-01, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SadoiLatvia

Mener det framkom at Jonas hadde Simen*en på snapchat?

Personlig ser jeg ikke noe klar link enda.
Citera
2023-10-01, 12:14
Medlem
Politiet skriver at dagens arrestant «kan være hovedmannen». Det «kan være» en lur taktikk for å få ham til å røpe den egentlige hovedmannen.
Citera
2023-10-01, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jocturnal
Han er jo den som satte igang hele rabalderet med brannen i betong-bilen, ifølge Jonas.
Jeg klarer heller ikke å skjønne at han kan gå fri fra dette. Men regner med at politiet har kontroll nå.

vedder 1k på att hovedmannen og 2 "medvirkere" fortsatt skal taues inn.. han ene tar sjøveien sørover.. en er bekymret for å miste tittelen sin å han siste er nevnt før han også.. ( ps han er dårlig på å juge...)
Citera
2023-10-01, 12:24
Medlem
Det går for fort i svingene her med koder og kallenavn for en stakkar som ikke har fått fulgt med. Var det en liste med navneforklaringer og hvilken side var det på? Hvem er pågrepet, og i hvilken rekkefølge og hvilken rolle skal de ha hatt? Hvem kan knyttes til hvem? Noen som har ork til en oppsummering? På forhånd takk.
Citera
2023-10-01, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 16-Smulan
Mener du at han sa dette om bilen før den skal ha blitt fikset opp, rett i forkant av brannen? Jonas sier jo i Avhørt, ep 1, at en fra A*S (*=T) skulle kjøpe den, for ca 700k.

Nei, var var da han ble ansatt eller om de skulle ha ny bil. Husker ikke. Bare la merke til at det ble oppfordret til å sløse penger på ekstrautstyr.
Kan være jeg tar feil. Gidder ikke høre den podden igjen.
Citera
2023-10-01, 12:25
Medlem
Når vi vet drapet var planlagt? Hva har de folka her rota seg opp i som gjør at 21 år i fengsel er BEDRE enn å bare komme clean og bli tatt for de tingene de vil eventuelt skjule?

Må være noen bakmenn fra et miljø som er drøyere enn de her.
Citera
2023-10-01, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annonnnym
Når vi vet drapet var planlagt? Hva har de folka her rota seg opp i som gjør at 21 år i fengsel er BEDRE enn å bare komme clean og bli tatt for de tingene de vil eventuelt skjule?

En ting som er sikker her er at når en dom en gang i fremtiden faller, så kan vi få historisk lange dommer hvor flere garantert faller innunder den nye "mafiaparagrafen".

Alt fra drapet til alt annet drit de har drevet på med.
Citera
2023-10-01, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cbwollestad
En ting som er sikker her er at når en dom en gang i fremtiden faller, så kan vi få historisk lange dommer hvor flere garantert faller innunder den nye "mafiaparagrafen".

Alt fra drapet til alt annet drit de har drevet på med.
Ja holder med den, gjengkriminalitet er satt på dagsorden om dagen så
Citera
2023-10-01, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annonnnym

Foreløpig lener jeg meg mot at det er så enkelt som en gjeng idioter som hatet Jonas, med litt varierende grunnlag/motiver men at det bunner i hovedsakelig misunnelse/gjengmentalitet.

Selve drapet virker ganske spontant, altså mtp. både hærverk og tagging 6-7 dager før drapet og møtet mellom MGM1 MGM2 og MGM3 i Hønefoss-området på selve drapsdagen.

Tipper planleggingen skjedde i løpet av den uka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in