Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-09-27, 18:17
Medlem
[quote=Svartediket|85865418]Ja, dette er viktige momenter. Noen hevdet tidligere at han var blitt skutt i ryggen, så
var det andre som sa at han var skutt i beinet og så i magen. Men jeg tenker jo at hvis
det stemmer at han ble lurt opp til et fiktivt arbeidsoppdrag, har GM kanskje valgt å ta
oppstilling et sted der JH ikke oppdaget ham. Det kan ha vært såpass langt unna at
det var høyere risiko for å bomme på første skudd. Kan det være at JH ankom hytta
og gikk ut av bilen, så ble han stående og vente på "oppdragsgiveren"? Så har GM
lagt an, siktet og skutt, men bommet og truffet terrassen istedet. Dette har selvsagt
fått JH til å løpe mot bilen. Så har han blitt skutt igjen kanskje mens han var på vei
å åpne bildøra, og at det siste han rakk var å sette seg inn og sende kartposisjonen
til kompisen.

Dette er en mulighet, slik jeg ser det. At GM aldri turte å vise seg for JH, fordi det
var en viss sjanse for at oppdraget ville mislykkes, og da ville JH senere kunne gi
vitnesbyrd om hvem som hadde forsøkt å drepe ham.

Beklager på forhånd hvis dette blir dobbelpostet, jeg er ny på forumet her. Long time reader, first time writer.
Det var et intervju med en dame ( tror det var i Dagbladet) som hadde ventet ved bommen omtrent når drapet hadde skjedd, iflg hva hun selv sa. Hun ventet på den lastebilen som ble sett på satelittbildet tidligere i tråden.

Er det ikke sannsynlig at hun da burde ha hørt skudd eller skriking eller noe sånt?
Jonas hadde jo skreket høyt når han ble overfalt ved bilen sin tidligere og jeg tenker at det ikke hadde vært umulig at han gjorde det nå også. Jeg forsto det sånn at hun hadde vært ved en hytte og kjørt ned for å slippe inn denne lastebilen. Lyden bærer godt, så om hun var i området har hun kanskje hørt noe.
En annen ting jeg tenker på vedrørende at han muligens ble skutt i beinet.. jeg har sett noen videoer på Youtube og der kjørte JAH manuell og ikke automat, så hvis han hadde blitt skutt i et bein ville han nok ikke kjørt noe sted i det hele tatt.
Citera
2023-09-27, 18:37
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linden13
Beklager på forhånd hvis dette blir dobbelpostet, jeg er ny på forumet her. Long time reader, first time writer.
Det var et intervju med en dame ( tror det var i Dagbladet) som hadde ventet ved bommen omtrent når drapet hadde skjedd, iflg hva hun selv sa. Hun ventet på den lastebilen som ble sett på satelittbildet tidligere i tråden.

Er det ikke sannsynlig at hun da burde ha hørt skudd eller skriking eller noe sånt?
Jonas hadde jo skreket høyt når han ble overfalt ved bilen sin tidligere og jeg tenker at det ikke hadde vært umulig at han gjorde det nå også. Jeg forsto det sånn at hun hadde vært ved en hytte og kjørt ned for å slippe inn denne lastebilen. Lyden bærer godt, så om hun var i området har hun kanskje hørt noe.
En annen ting jeg tenker på vedrørende at han muligens ble skutt i beinet.. jeg har sett noen videoer på Youtube og der kjørte JAH manuell og ikke automat, så hvis han hadde blitt skutt i et bein ville han nok ikke kjørt noe sted i det hele tatt.

Hun var der først i ellevetiden på dagen, såvidt jeg har skjønt, og lastebilen var forsinket i tillegg.
Vi må anta at drapet skjedde før klokken ni, sannsynligvis like før kartposisjonen ble sendt.

Uansett er jeg ikke sikker på om hun ville hørt noe skrik dersom hun sto ved bommen da JH ble skutt.
Hytta er godt gjemt, og det er mye skog mellom den og innkjørselen fra hovedveien.
Ikke sikkert han hadde pust til å skrike noe særlig heller.

Jeg holder muligheten åpen for bakholdsangrep med bomskudd i terrassen først.
Ikke utenkelig at JH har hatt bilen på tomgang og døra åpen i tilfelle han måtte
komme seg vekk. Han må nesten ha hatt den tanken i bakhodet at han var i fare
så lenge han ikke var blant folk, tenker nå jeg.
Citera
2023-09-27, 18:41
Jeg synes det et vanskelig å tro at GM(ene) hadde med seg mobilen(e) sin(e) ifm drapet.

Det har fremkommet at MGM1 og MGM2 hadde narkogjeld.

Jeg utelukker ikke at MGM1 og MGM2s mobiltelefoner (+++) allerede var tatt i pant (i tiden før/da JAH ble drept) pga narkogjeld.

Det kan forklare MGM2s påstand om alibi (MGM1 nekter som kjent å forklare seg).

Eksempel fra en annen sak i Horten:
https://www.gjengangeren.no/nyheter/skremmende-ungdomsmiljo/s/2-2.426-1.666776

"De skulle ha oppgjør eller pant for narkotikaen som politiet hadde beslaglagt. Om jeg ikke hadde penger til å betale fikk jeg gå til byen og ta et banklån. Når jeg nektet det sa de at de skulle ha PC og annet utstyr i pant."
Senast redigerad av Havhest 2023-09-27 kl. 19:10.
Citera
2023-09-27, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg synes det et vanskelig å tro at GM(ene) hadde med seg mobiler ifm drapet.

Det har fremkommet at MGM1 og MGM2 hadde narkogjeld.

Jeg utelukker ikke at MGM1 og MGM2s mobiltelefoner (+++) allerede var tatt i pant (i tiden før/da JAH ble drept) pga narkogjeld.

Det kan forklare MGM2s påstand om alibi (MGM1 nekter som kjent å forklare seg).

Eksempel fra en annen sak i Horten:
https://www.gjengangeren.no/nyheter/skremmende-ungdomsmiljo/s/2-2.426-1.666776

"De skulle ha oppgjør eller pant for narkotikaen som politiet hadde beslaglagt. Om jeg ikke hadde penger til å betale fikk jeg gå til byen og ta et banklån. Når jeg nektet det sa de at de skulle ha PC og annet utstyr i pant."
Du har svært gode poeng!
Kan drapsmannen ha kjørt alene til åstedet og kan vedkommende ha hatt med seg mobilene til 2 eller 3 personer i bilen for å prøve å forårsake at disse personene skulle bli siktet og dømt for drapet?
Senast redigerad av z-z-z 2023-09-27 kl. 18:52.
Citera
2023-09-27, 19:00
Medlem
Bibss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Du har svært gode poeng!
Kan drapsmannen ha kjørt alene til åstedet og kan vedkommende ha hatt med seg mobilene til 2 eller 3 personer i bilen for å prøve å forårsake at disse personene skulle bli siktet og dømt for drapet?
Kan denne bakmannen som plutselig har dukket opp her, være i stand til noe slikt opplegg? Noen som har noe å fortelle om han? Hva driver han med? Er han tidligere straffedømt? Er det en mann som er kjent for å løse konflikter med vold? Ruser han seg? Evt., hva er foretrukket rusmiddel?
Citera
2023-09-27, 19:09
Medlem
Bibss avatar
Denne saken har jo blitt helt hinsides, egentlig. Så mange involverte, og nå med en person med mulig tilknytning til saken (RØ) som har rømt med Berserk.
Nå har jeg snakket med navigatøren jeg kjenner, og det er jo forbudt å seile uten tracker i internasjonalt farvann. Regner med de gutta kan alle triks for å unngå å bli oppdaget evt., dersom det viser seg at RØ er på "rømmen". Men dersom de må legge til kai, ved en kai som er litt størrelse på, så har de blitt ganske flinke til å gå ombord i uidentifiserte fartøy. Det er straffbart, slik jeg forstod det, å seile rundt i verden, helt inkognito. Selv om det er snakk om seilfartøy, så må de nødvendigvis ha tilgjengelig motordrift - og dermed også tanke en eller annen gang. Guardia civil kan jo være ganske iherdige med slikt, for det er ofte snakk om avgifter som må betales osv. også.
Citera
2023-09-27, 19:11
Medlem
Was.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bibs
Denne saken har jo blitt helt hinsides, egentlig. Så mange involverte, og nå med en person med mulig tilknytning til saken (RØ) som har rømt med Berserk.
Nå har jeg snakket med navigatøren jeg kjenner, og det er jo forbudt å seile uten tracker i internasjonalt farvann. Regner med de gutta kan alle triks for å unngå å bli oppdaget evt., dersom det viser seg at RØ er på "rømmen". Men dersom de må legge til kai, ved en kai som er litt størrelse på, så har de blitt ganske flinke til å gå ombord i uidentifiserte fartøy. Det er straffbart, slik jeg forstod det, å seile rundt i verden, helt inkognito. Selv om det er snakk om seilfartøy, så må de nødvendigvis ha tilgjengelig motordrift - og dermed også tanke en eller annen gang. Guardia civil kan jo være ganske iherdige med slikt, for det er ofte snakk om avgifter som må betales osv. også.

Var ikke Berserk en vits?
Citera
2023-09-27, 19:13
Medlem
Bibss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Was.
I så tilfelle gikk jeg rett på hehe, har sett han ene der, versert på vennelista til noen i kretsene til de man har snakket om her...
Edit: Men da spør jeg her da, i alvorlig toneleie; er det snakk om at RØ har tatt løst med Berserk?
Citera
2023-09-27, 19:14
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Was.

Akkurat "Berserk" var vel kanskje en vits, men det var noen som i natt påsto at RØ hadde dratt med en seilbåt fra Oslo.

Citat:
Ursprungligen postat av Atal
Noe som er litt sus er at RØ (som det ryktes om i hønefoss var med på taggingen) dro fra Oslo 17.09 i seilbåt visstnok på vei til Gran Canaria.

Atal er aktiv i tråden og kan kanskje si noe mer om det?
Senast redigerad av Niffy 2023-09-27 kl. 19:17.
Citera
2023-09-27, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bibs
Kan denne bakmannen som plutselig har dukket opp her, være i stand til noe slikt opplegg? Noen som har noe å fortelle om han? Hva driver han med? Er han tidligere straffedømt? Er det en mann som er kjent for å løse konflikter med vold? Ruser han seg? Evt., hva er foretrukket rusmiddel?

Tar hva skrulle sier med en liten klype salt til det motsatte er bevist. Brukeren har jo tidligere dratt inn navn som absolutt ikke har no med saken å gjøre.
Citera
2023-09-27, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Akkurat "Berserk" var vel kanskje en vits, men det var noen som i natt påsto at RØ hadde dratt med en seilbåt fra Oslo søndagen etter at Jonas ble drept.

Atal er aktiv i tråden og kan kanskje si noe mer om det?

Har RØ samboer med samme adresse i HF? Personen med samme adresse i HF er i alle fall på seiltur. Hun meldte å reise ut Oslofjorden 16 september og har delt jevnt og trutt på FB. På et av bildene er det en kar ved roret. Er dette RØ? Siste deling er for 3 dager siden. Da ser det ut til at båten var kommet til Fjällbacka langs svenskekysten. Etter det. Ingen delinger……..
Citera
2023-09-27, 19:19
Medlem
Bibss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrNorway85
Tar hva skrulle sier med en liten klype salt til det motsatte er bevist. Brukeren har jo tidligere dratt inn navn som absolutt ikke har no med saken å gjøre.
Det har jo blitt nevnt før, at RØ ble borte hvertfall rett etter drapet. Så husker jeg ikke om båt har vært snakk om tidligere. Dersom båt kan være tilfelle, så er jo båtnavnet veldig int.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in