Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-08-24, 21:43
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Jeg snakker om regress, dvs at forsikringsselskapet krever erstatning for det som er ødelagt.

Vet, men jeg legger til grunn at forsøk på svindel blir suksess. Men siden de øvrige brannene ikke har hatt noe særlig for seg økonomisk, kan en si at det neppe her vært forsøk på svindel.

Ren sjikane altså. Det var det jeg ville poengtere
Citera
2023-08-24, 21:47
Medlem
Minner veldig om Frogner-drapet isåfall.
Citera
2023-08-24, 21:48
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KoreanBotox
Herlig, takk.

DM er D*ividas M*škauska*
*e,e,s

Med Facebook ID 100001092926567.

Ønsker ikke å spre uriktige rykter her inne, men han ble nevnt tidligere her uten at jeg har verifisert noen verdens ting. Person 2 i podden. Ser forøvrig ut som en person som er glad i å tenne på ting.

Hvordan er leiemorder markedet i Latvia / Litauen for tiden? Det var glimrende tidlig på nitti-tallet, men økt levestandard har vel gjort sitt for å kverke det nå?
Citera
2023-08-24, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drsniffer
Vet, men jeg legger til grunn at forsøk på svindel blir suksess. Men siden de øvrige brannene ikke har hatt noe særlig for seg økonomisk, kan en si at det neppe her vært forsøk på svindel.

Ren sjikane altså. Det var det jeg ville poengtere

Ja jeg er enig i at det her dreier seg ikke om vinningskriminalitet, det er noe annet som ligger bak.
Men i og med at han kompisen har tent på betongbilen så er det også nærliggende å anta at han også står bak de andre brannene og taggingen.
Citera
2023-08-24, 21:56
Medlem
Min magefølelse sier at han som tente på betongbilen snarlig vil bli pågrepet og siktet for drap.
Citera
2023-08-24, 22:07
Medlem
24.08.2023. "Politiet ønsker heller ikke å oppgi konkret dødsårsak, utover at de utelukker alt annet enn drap. Politiadvokaten bekrefter at det er gjort beslag i saken.
- Har dere beslaglagt det dere mener er drapsvåpenet?
- Det vil jeg ikke kommentere."
https://www.dagbladet.no/nyheter/familiens-bonn-gi-oss-svar/80091537
Citera
2023-08-24, 22:07
Medlem
drsniffers avatar
Min innsikt i TikTok er minimal, så jeg lurer på om noen orker å gi en liten briefing på hva det kommersielle aspektet til en bruker som JAH er?

Altså en trofast følgerskare på ca 50’ og en publiseringssekvens som jeg ikke kjenner til.

Og er 50’ «bra» etter norsk målestokk?
Citera
2023-08-24, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
"En mann som Jonas Aarseth Henriksen (30) selv mistenkte for å stå bak trakasseringen og hærverket han har vært utsatt for de siste årene, er avhørt av politiet.
Det bekrefter den aktuelle mannens advokat overfor TV 2.
«Han har vært i avhør hos politiet i anledning dødsfallet til Henriksen med status som mulig vitne. Min klient forklarte til politiet at han ikke har noe med Henriksens dødsfall å gjøre og heller ikke har noen kjennskap til saken», skriver advokaten i en tekstmelding til TV 2.
Videre skriver han at klienten regner med at han allerede er, eller vil bli, sjekket ut av saken."
https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/jonas-30-mistenkte-bekjent-na-er-han-avhort/15983013/
"Etter brann i ytterligere én lastebil som tilhørte Henriksen, denne gangen i september 2022, gikk han med saken til politiet. Dette førte til at to menn ble pågrepet, siktet og varetektsfengslet. Disse ble imidlertid løslatt senere, og saken ble henlagt. De to mennene har blitt avhørt av politiet i forbindelse med drapet. Advokaten til én av dem, Nils Mugaas, sier til Ringerikes Blad at hans klient avviser å ha noe med drapet og de andre hendelsene å gjøre."
https://www.nettavisen.no/nyheter/jonas-henriksen-i-podkast-dager-for-drapet-det-mest-alvorlige-som-har-vart/s/5-95-1284847
Er en av de to mennene den samme mannen som er nevnt i tv2-artikkelen?
Edit: Amplifi skrev at advokaten til den nevnte mannen i Tv2-artikkelen heter NM.

Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
...I TV2-artikkelen sto dette: "Vedkommende ble i fjor pågrepet i en annen straffesak, som nå er henlagt.Det er advokaten han brukte i den saken, som nå bekrefter at mannen har vært inne til avhør i drapssaken".
Kanskje TV2 av anonymiseringsgrunner ikke kunne ha skrevet dette hvis de også hadde skrevet navnet på advokaten?
Citat:
Ursprungligen postat av Amplifi
Advokaten heter N**s M*gaa*

*=i/l/u/s
Senast redigerad av z-z-z 2023-08-24 kl. 22:47.
Citera
2023-08-24, 22:42
Medlem
Sikkert vist før men det her er kanskje GM

https://www.youtube.com/watch?v=7w9q9R48Is4
Citera
2023-08-24, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KoreanBotox
Herlig, takk.

DM er D*ividas M*škauska*
*e,e,s

Med Facebook ID 100001092926567.

Ønsker ikke å spre uriktige rykter her inne, men han ble nevnt tidligere her uten at jeg har verifisert noen verdens ting. Person 2 i podden. Ser forøvrig ut som en person som er glad i å tenne på ting.
Jeg får lage en konto og finstudere denne fyren👍 Det var fyren med latter emojien vel? Jeg vet ikke engang hvilken tilknytning han har til Norge. Men det kan være noe der siden han er nevnt i tråden.
Citera
2023-08-24, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Jeg får lage en konto og finstudere denne fyren👍 Det var fyren med latter emojien vel? Jeg vet ikke engang hvilken tilknytning han har til Norge. Men det kan være noe der siden han er nevnt i tråden.

Det er en del videoer på youtube også, Jonas virker til å ha vært en populær og likandes kar.

Det var helt sikkert noen som misunte han suksessen.
Citera
2023-08-24, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Jo hvis forsikringsselskapet gikk til regress så hadde de måttet betale tilbake fort en million.

Just precis, försäkringsbedrägeri med hjälp av andra personer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in