• 1
  • 2
2023-08-15, 01:02
Medlem
Mohaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongborren
Om det är en affärsidé så har det knappast med feminismen att göra.
Eller menar du att feminister står bakom falska våldtäkter för att håva in stålar?
Ja. Jag var nära att åka dit på det själv. När vi var mitt inne i ett knull skrek hon plötsligt "Sluta! Du våldtar mig!" Jag var så inne i knullet att jag fyllde henne med sperma. Då sa hon "Du våldtog mig".

Sen berättade hon att hon var feminist och ville ha skadestånd för att jag var en mansgris. Jag lyckades dock snacka bort detta till att jag gav henne ett presentkort på kläder.
2023-08-15, 01:36
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mohave
En kvinna som jag känner berättade för några år sedan om hur hon hade blivit misshandlad av en manlig bekant. Hon polisamälde. Det lades ner. Sen har samma sak hänt flera gånger. Och hon har lyckats bättre.

Tre domar mot män har gett henne först 18.000 kr, sedan 31.000 och sedan 49.000 kr i skadestånd. Och männen villkorlig dom och fängelsestraff.

I alla målen har ord stått emot ord. Domstolen har i alla fall gått på hennes version.

I kompiskretsen gissar vi att hennes nästa grej blir att ha sex med en man och sedan anmäla honom för våldtäkt. Våldtäkt brukar ge ett bra skadestånd.

Vad tycker du om affärsidén? Män är ju svin, så bra att sätta dit dem. Och det skadar väl inte att göra sig en hacka på det? Smart initiativ i den feministiska kampen?

Det stämmer att det är lukrativt med falska våldtäkter. I hemförsäkringen (eller var det reseförsäkringen?), så ingår kompensation kring 200 000 SEK om en kvinna påstår sig ha blivit våldtagen utomlands på semestern. Allt som krävs är en polisanmälan, ingen gärningsman, ingen dom, no questions asked. Feminismen är en cynisk industri som måste krossas under en manlig läderkänga.
2023-08-15, 02:16
Medlem
Detta har inget med feminism att göra.
2023-08-15, 03:11
Medlem
Det du beskriver är bedrägeri, inte feminism. Det är inte heller en "affärsidé", utan bedrägeri. Som sagt.

Det handlar förstås om personlig vinning, inte feminism. Att ni vill vara kompisar med en sån person? Nästa gång är det kanske du som får betala priset för hennes framgång.
2023-08-15, 04:20
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Det du beskriver är bedrägeri, inte feminism. Det är inte heller en "affärsidé", utan bedrägeri. Som sagt.

Det handlar förstås om personlig vinning, inte feminism. Att ni vill vara kompisar med en sån person? Nästa gång är det kanske du som får betala priset för hennes framgång.

Feminismen är ju ett stort bedrägeri som handlar om pengar. Har du inte förstått det år 2023?? Pinsamt!
2023-08-15, 06:31
Medlem
Betongborrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mohave
Ja. Jag var nära att åka dit på det själv. När vi var mitt inne i ett knull skrek hon plötsligt "Sluta! Du våldtar mig!" Jag var så inne i knullet att jag fyllde henne med sperma. Då sa hon "Du våldtog mig".

Sen berättade hon att hon var feminist och ville ha skadestånd för att jag var en mansgris. Jag lyckades dock snacka bort detta till att jag gav henne ett presentkort på kläder.
Har du inget bättre för dig än att starta tramstrådar?
Om du verkligen är orolig att bruden (ar) ska sätta dit dig för våldtäkt, be om en avsugning istället.
Svårt att hävda våldtäkt vid en avsugning, dessutom sväljer hon ju bevismaterialet.
2023-08-15, 06:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Det stämmer att det är lukrativt med falska våldtäkter. I hemförsäkringen (eller var det reseförsäkringen?), så ingår kompensation kring 200 000 SEK om en kvinna påstår sig ha blivit våldtagen utomlands på semestern. Allt som krävs är en polisanmälan, ingen gärningsman, ingen dom, no questions asked. Feminismen är en cynisk industri som måste krossas under en manlig läderkänga.

Det gäller givetvis män också. Om en man påstår sig ha blivit våldtagen utomlands, så kommer han också punga ut 200 000 SEK på hemförsäkringen. Det är ju bara för honom att säga att han blev full på efterfest på hotellet och att han vaknade upp av att någon hade sin dolme i hans anal mot hans vilja. Så pungar han ut cash. Detta visar alltså inte på "feminism", utan visar på brister i försäkringar, som gör det möjligt för folk (både män och kvinnor) att begå försäkringsbedrägerier. Men normalt funtade män och kvinnor vill inte begå sådana bedrägerier och vill inte heller ange sig ha blivit våldtagna (knappt ens om de har blivit våldtagna) eftersom det är otroligt jobbigt att se sig själv som ett offer för våldtäkt.

För sanningsenligt våldtagna kvinnor och män är det dock bra att de få ut 200 000 SEK. Kan behövas, med tanke på att traumat kan göra att de inte orkar jobba pga. sömnbrist pga. traumat osv.

Över 300 män/år anmäler att de blivit våldtagna. Så givetvis kan män också bli våldtagna. Och då är det ju bra att de (liksom våldtagna kvinnor) kan punga ut pengar från hemförsäkringen, eftersom traumat som sagt kan medföra att de inte kan jobba på ett tag.
2023-08-15, 08:06
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Det gäller givetvis män också. Om en man påstår sig ha blivit våldtagen utomlands, så kommer han också punga ut 200 000 SEK på hemförsäkringen. Det är ju bara för honom att säga att han blev full på efterfest på hotellet och att han vaknade upp av att någon hade sin dolme i hans anal mot hans vilja. Så pungar han ut cash. Detta visar alltså inte på "feminism", utan visar på brister i försäkringar, som gör det möjligt för folk (både män och kvinnor) att begå försäkringsbedrägerier. Men normalt funtade män och kvinnor vill inte begå sådana bedrägerier och vill inte heller ange sig ha blivit våldtagna (knappt ens om de har blivit våldtagna) eftersom det är otroligt jobbigt att se sig själv som ett offer för våldtäkt.

För sanningsenligt våldtagna kvinnor och män är det dock bra att de få ut 200 000 SEK. Kan behövas, med tanke på att traumat kan göra att de inte orkar jobba pga. sömnbrist pga. traumat osv.

Över 300 män/år anmäler att de blivit våldtagna. Så givetvis kan män också bli våldtagna. Och då är det ju bra att de (liksom våldtagna kvinnor) kan punga ut pengar från hemförsäkringen, eftersom traumat som sagt kan medföra att de inte kan jobba på ett tag.

Kan du länka några fall där män fått ut på den försäkringen? Nej, jag tänkte väl det...
2023-08-15, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Kan du länka några fall där män fått ut på den försäkringen? Nej, jag tänkte väl det...

Nu handlar det ju inte om vilka som gjort så/inte gjort så. Nu handlar det om möjligheten att tjäna pengar genom falsk tillvitelse (och försäkringsbedrägeri), läs topic för bövelen. Och vad gäller detta kan både män och kvinnor göra sig skyldiga till den sortens försäkringsbedrägeri.
HusvagnSvenssons avatar

Moderatormeddelande

Postat av HusvagnSvensson 2023-08-15, 10:25
Moderator
Ej feminism
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem