2023-08-20, 11:13
Medlem
Masingas avatar
Grafiken stämmer ju aldrig typ mot vad kommentatorerna säger.
2023-08-20, 11:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Håller med av flera skäl. Att få vara med i ett stort mästerskap måste ju vara en starkt stimulerande faktor för dem som inte ännu är världselit. Dessutom är det väl meningen med ett kval att den som klarar ett kval ska få vara med. Haiti hade väl ingen chans att vinna fotbolls-VM för damer, men ingen ifrågasatte att de åkte till Australien och spelade.

Fast det är väl mängden. Om vi hade följt Storbritanniens uttagningsregler hade vi skickat 8 st.. nu skickar vi 30 st. Kanske någonstans mitt emellan. Det finns en historia. Hur många VM-medaljer har vi ? Hur många VM-finaler har vi? Kajsa Bergqvist jublar och börjar ett kramkalas på läktarna av att vi når en semifinal på 100 m ( visserligen har ingen svensk nått semi på årtionden men det säger väl mer om svensk sprint genom åren). Carl Bergström har varit skadad, får mixtra med att köra 400 m i stället för 400 m häck. Varför då? Han har ingen chans på den distansen? Helt obegripligt att en utövare som varit skadad få vara med på dessa premisser.

Kajsa Bergkvist lever på Perseus Karlström, Mondo Duplantis och Daniel Ståhl. Alla vet att dessa är de enda som är konkurrenskraftiga. Andra är i princip turister.
Senast redigerad av TenBagger69 2023-08-20 kl. 11:17.
2023-08-20, 11:18
Avslutad
Gick van Nierkirk vidare?
2023-08-20, 11:19
Medlem
Julin läxar upp Torneus, med all rätt.
2023-08-20, 11:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sinlo89

Han vann sitt heat
2023-08-20, 11:20
Medlem
Masingas avatar
Juhlin läxar upp Thorneus
2023-08-20, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinlo89
Näst bästa tid.
2023-08-20, 11:22
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Fast det är väl mängden. Om vi hade följt Storbritanniens uttagningsregler hade vi skickat 8 st.. nu skickar vi 30 st. Kanske någonstans mitt emellan. Det finns en historia. Hur många VM-medaljer har vi ? Hur många VM-finaler har vi? Kajsa Bergqvist jublar och börjar ett kramkalas på läktarna av att vi når en semifinal på 100 m ( visserligen har ingen svensk nått semi på årtionden men det säger väl mer om svensk sprint genom åren). Carl Bergström har varit skadad, får mixtra med att köra 400 m i stället för 400 m häck. Varför då? Han har ingen chans på den distansen? Helt obegripligt att en utövare som varit skadad få vara med på dessa premisser.

Men om vi hade skickat någonstans mitt i mellan, hade Sundström kommit med då? Hade vi haft med tre hinderlöpare då? Om inte, vem skulle inte blivit uttagen? Skulle Henrik Larsson ha blivit uttagen? Hade Axelina Johansson och Grete Ahlberg blivit uttagna till VM förra året (inte särskilt högt rankade inför men båda överraskade och tog sig finalen). Därför tycker jag man bör ta ut alla som har kvalat in. Dessutom roligare att följa mästerskapet om det är många svenskar som är med.
2023-08-20, 11:23
Medlem
Yaroshenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Juhlin läxar upp Thorneus
Juhlin tråkar ut oss med maskotinformation.
2023-08-20, 11:24
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Julin läxar upp Torneus, med all rätt.

Torneus bidrar med väldigt lite (förutom när det handlar om teknikdetaljer i längdhopp).

ALJ excellerar annars om VM-maskotarna.
2023-08-20, 11:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Jag använder mig inte av begreppet turister. Jag tycker att alla som kvalat in och inte är helt under isen formmässigt bör bli uttagna.

Problemet blir om man inte tycker att alla som kvalat in bör bli uttagna att man inte har några som kan överraska (typ som Sundström).

Turister är ett väldigt bra begrepp. Att komma till ett mästerskap och inte vara i närheten av sitt säsongsbästa är ju pinsamt och lägg därtill deras usla ursäkter, ex sovit dåligt eller varit förkyld tidigare i veckan. Låter det professionellt tycker du?
2023-08-20, 11:25
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yaroshenko
Juhlin tråkar ut oss med maskotinformation.
Tycker han babblar lite för mycket. Han får ta och värdera vad som behöver sägas och inte.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in