2023-08-21, 15:09
Medlem
ljusalfens avatar
Enligt uppgifter: Den döde är An***s Bo*g. Han återfanns död i sovrummet liggande på golvet naken på mage i en stor blodpöl. Blod fanns i flera rum. Tecken på avtorkat blod i köket. En kortare tid innan han dog hade han sagt till närstående att han skulle upprätta ett testamente. Han hade inga barn, och en syster. Han var förmögen.
Citera
2023-08-21, 22:34
Medlem
Väldigt lite uppmärksamhet rörande detta fallet.
Citera
2023-08-24, 21:21
Medlem
Naturell73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kittenmittens
Väldigt lite uppmärksamhet rörande detta fallet.
Nu står iaf An***s Bo*g som avliden på Ratsit.
Citera
2023-08-25, 13:43
Medlem
Man undra ju lite varför det tog nära 2 veckor innan An*ers betraktades som avliden på Ratsit, Hitta, MrKoll etc.
Är det en osäker dödsorsak?
Citera
2023-08-30, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ljusalfen
Enligt uppgifter: Den döde är An***s Bo*g. Han återfanns död i sovrummet liggande på golvet naken på mage i en stor blodpöl. Blod fanns i flera rum. Tecken på avtorkat blod i köket. En kortare tid innan han dog hade han sagt till närstående att han skulle upprätta ett testamente. Han hade inga barn, och en syster. Han var förmögen.

Kan du länka källor?
Citera
2023-09-03, 11:24
Medlem
ljusalfens avatar
Nej, jag uppger inga källor.

Enligt uppgifter: Fallet är avskrivet som olyckshändelse. Eftersom den döde nu möjligen inte får sin kvarlåtenskap fördelad enligt hans sista vilja då han meddelat alla berörda strax innan han dog att han ämnade upprätta ett testamente som skulle gjort de som nu ärver utan någon arv, så får jag hoppas att man noga går igenom den dödes kvarlåtenskap. Ett icke färdigställt testamente, ett förberedande av detta, kan vad jag förstår bedömas som att den döde uttryckt sin önskan, sin avsikt, en sorts letter of intent.

Den döde har alltså kort tid innan det våldsamma dödsfallet uppgett för alla berörda att en större förmögenhet kommer att omfördelas på andra än de arvtagare som ärver honom om inget finns som visar den dödes vilja. Så dör han precis efter, knall och fall i en minst sagt underlig, mycket våldsam och blodig olyckshändelse. Jag hoppas att hans anteckningar kommer att återfinnas, möjligen i hans dator, och att hans kvarlåtenskap kommer att fördelas enligt hans egen, kort tid innan dödsfallet, uttyckliga sista vilja som muntligen meddelats de berörda.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in