2007-01-17, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brrr
Både och skulle vara fint

Ok då ska vi se. I Alanya där jag bodde, kostade en öl på krogen 2-4 lire(10-20kr) en drink 50 spänn typ...

I turken på hörnet fick man kanske pröjsa 10-12 lire för ett 6 pack bira.
Och som jag såg det så var spriten inte jättebillig, bättre att köpa i tax-freen då.

Den ända spriten som kan vara värd att köpa där nere är väl isåfall Raki
Citera
2007-01-18, 01:15
Medlem
Zumas avatar
Thailand: 24 st Singha 500 bath (cirka 100 svenska)
En bärs på sleven kostade typ 3 kr, och då var det en stor chang.

Går man på resturang eller bar så kostar en stor bärs cirka 5 spänn.
Citera
2007-01-18, 22:35
Medlem
Denethorns avatar
Var i ett land med makalösa spritpriser nyss: Ecuvador
70cl smirnoff = 5dollar
3l ecuvadoriansk "whisky" = 8dollar
Sydamerika gynnar
Citera
2007-01-18, 22:49
Medlem
Krabbs avatar
Kuba

Till att börja med kostar ofta öl och sprit precis lika mycket i affärer som på resturanger. (På riktigt fina resturanger lägger de dock på lite)
Det är helt okej att köpa öl i barer och ta med hem, vice versa är dock inte alltid ok.

Anyway. Lokala ölet Bucanero kostar 5-7 sek. Drinkar runt 30-40 sek. Alltså inte överdrivet billigt.
En sjuårig Havana Club (700 cl) kostar 70 sek (bolaget 324).
Mindre fin rom hittar man för en femtilapp litern.
Vinpriserna är något billigare än på bolaget, men det är ingen stor marknad.
Citera
2007-01-18, 23:17
Medlem
Ghazis avatar
Är det någon som har koll på hur mycket en flaska oskabbig vodka kan tänkas kosta i Ryssland? Om jag mot all förmodan skulle ha råd med en lång resa i sommas lär jag passera genom, och tänkte då köpa en groteskt stort lager billig sprit...

För att bidra till tråden:

Guatemala

priserna är väldigt olika beroende på var i landet man befinner sig

Öl 1L 10-25 SEK

Rom 1L 50-100 SEK

Vin stor karaff på vinbarer, ~100 SEK (2 personer/karaff ungefär)

Vinet är faktiskt att rekommendera. Mycket importeras från Chile, som antagligen gör sydamerikas bästa viner. Romen är utsökt, och om den inte är det dricker man den i Cuba Libre..
Citera
2007-01-18, 23:30
Medlem
[quote=Ghazi]Är det någon som har koll på hur mycket en flaska oskabbig vodka kan tänkas kosta i Ryssland? Om jag mot all förmodan skulle ha råd med en lång resa i sommas lär jag passera genom, och tänkte då köpa en groteskt stort lager billig sprit...

I Ryssland kostar vodkan från 20kr/L och uppåt, dock så bör man köpa vodka som kostar minst 30kr/L för annars är risken stor att du får fulvodka och det dör 20 000 personer per år i ryssland av det.
Citera
2007-01-19, 12:44
Medlem
K of Ks avatar
[quote=LPD]
Citat:
Ursprungligen postat av Ghazi
Är det någon som har koll på hur mycket en flaska oskabbig vodka kan tänkas kosta i Ryssland? Om jag mot all förmodan skulle ha råd med en lång resa i sommas lär jag passera genom, och tänkte då köpa en groteskt stort lager billig sprit...

I Ryssland kostar vodkan från 20kr/L och uppåt, dock så bör man köpa vodka som kostar minst 30kr/L för annars är risken stor att du får fulvodka och det dör 20 000 personer per år i ryssland av det.

Lägg istället upp 100-150 kr/liter så får du världens bästa premiumvodkor tex Russki Standard. Ska vodkan användas till grogg kan du köpa nästan vad som helst. Köp dock inte de allra billigaste, runt 30-50 rubel. Många ryssar använder dessa som spolarvätska på vintern och man borde få med en vit käpp på köpet när dessa inhandlas.
Citera
2007-01-19, 18:06
Medlem
Någon som varit på Zakynthos? (Grekland) eller närliggande öar, skulle vara intressant med lite prisnivåer där.
Kanske är rätt lika prisnivåer över hela Grekland?
Citera
2007-01-20, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipzzo
Någon som varit på Zakynthos? (Grekland) eller närliggande öar, skulle vara intressant med lite prisnivåer där.
Kanske är rätt lika prisnivåer över hela Grekland?

Var där i somras. Kommer inte ihåg några exakta priser, men vill minnas att man tyckte det var rätt dyrt.
Citera
2007-01-20, 16:03
Medlem
Tjeckien är ju otroligt billigt på både öl(och vilken öl sen) och sprit.
Underbart smakande ölsorter som pilsner Urquel och Staropramen får du för från 5 kr ungefär.
Citera
2008-02-03, 22:28
Medlem
Joker_123s avatar
åker till österike om ett par dagar. Någon som har koll på öl och sprit priser i där både krogen och butikerna?
Citera
2008-02-03, 23:13
Medlem
Trädpojkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joker_123
åker till österike om ett par dagar. Någon som har koll på öl och sprit priser i där både krogen och butikerna?
Stroh 80! 80%-ig rom med pepparkakssmak...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in