2023-08-05, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av septembertant
Du måste oxå kunna legitimera dig med nationellt id eller pass(ej körkort) jag fick meddelande från Swedbank för nån vecka sen att dom hade nya rutiner…
Är nog idé om att läsa på deras hemsida vad som gäller.

Jag ifrågasätter inte dessa rutiner. Jag ifrågasätter brist på alternativ.

Är det märkligt att man på Flashback måste anropa folk som faktiskt läser inlägg innan man tutar på och kör med egna utsvävningar?
Citera
2023-08-05, 17:43
Medlem
septembertants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JensHulten
Jag ifrågasätter inte dessa rutiner. Jag ifrågasätter brist på alternativ.

Är det märkligt att man på Flashback måste anropa folk som faktiskt läser inlägg innan man tutar på och kör med egna utsvävningar?
Stressa ner o Sorry om jag missförstod-du frågade ju om du måste till ett Swedbank kontor på måndag!
Jag skrev att det va nya rutiner!
Citera
2023-08-05, 17:53
Medlem
Citat:
Stressa ner o Sorry om jag missförstod-du frågade ju om du måste till ett Swedbank kontor på måndag!
Jag skrev att det va nya rutiner!

Ta det inte personligt men ådran som genomsyrar dagens Flashback är att alla måste hävda sig-visa att de är störst bäst och vackrast jämt och ständigt. Om folk faktiskt läste vad folk efterfrågade hade folk inte lämnat detta forumet vind för våg-vilket är faktum då fler och fler faktiskt tar och lämnar Flashback i uppgiven ton.

Jag kan inte se någonstans att jag varit och fiskat efter öppettider, jag har konstaterat att det är ett miserabelt faktum att man överhuvudtaget måste vänta in bankkontorens öppettider för att fixa ett Mobilt-Bank ID. I dagens läge borde man kunna få till det själv. detta oavsett om bankdosan dött som i detta fall eller inte.

Jesus vad man måste upprepa sig.
Citera
2023-08-05, 17:58
Medlem
Citat:
Ta det inte personligt men ådran som genomsyrar dagens Flashback är att alla måste hävda sig-visa att de är störst bäst och vackrast jämt och ständigt. Om folk faktiskt läste vad folk efterfrågade hade folk inte lämnat detta forumet vind för våg-vilket är faktum då fler och fler faktiskt tar och lämnar Flashback i uppgiven ton.

Jag kan inte se någonstans att jag varit och fiskat efter öppettider, jag har konstaterat att det är ett miserabelt faktum att man överhuvudtaget måste vänta in bankkontorens öppettider för att fixa ett Mobilt-Bank ID. I dagens läge borde man kunna få till det själv. detta oavsett om bankdosan dött som i detta fall eller inte.

Du kan fixa det själv om du har nationellt ID eller pass. Alternativt är att besöka ett bankkontor.

Oavsett hur mycket du gnäller på Flashback så är detta enda möjligheten att skaffa ett nytt Bank ID.
Citera
2023-08-05, 18:02
Medlem
septembertants avatar
Citat:

Ja o jag konstaterade att det va ännu svårare nu med dom nya rutinerna-du måste ha antingen nationellt id eller pass(ej körkort).
Lär dig scrollfunktionen om du retar dig på inlägg-inte bra för hjärtat att bli ilsk!
Ha en fortsatt trevlig kväll!
Citera
2023-08-05, 18:04
Medlem
oväns avatar
OT, men med t.ex. Skandiabanken används personlig kod och SMS-kod för att generera ett nytt bank-ID. Dags att ta klivet från nittonhundratalet och byta bank?
Citera
2023-08-05, 18:11
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Har ingen gammal mobil. Märkligt att folk utgår från att alla har kvar sina gamla telefoner. Bökigt med extramobiler för egen del.
ICA-banken som jag har skriver tydligt i email att de rekommenderar alla att ha två mobiler och bankid på båda. Annars är det ett helsike att ladda ner bankid utan bankid. Dosor får mindre och mindre betydelse.

Fanns någon annan tråd om en kille i Norrland som fick köra bil i 20 mil för att fixa bankid in person.

Hela Sverige är kört med detta ständigt ökande säkerhetstryck. Sedan, när allt bygger på bankid, så kommer någon att hacka bankid. Ur askan i elden.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2023-08-05 kl. 18:20.
Citera
2023-08-05, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
ICA-banken som jag har skriver tydligt i email att de rekommenderar alla att ha två mobiler och bankid på båda. Annars är det ett helsike att ladda ner bankid utan bankid. Dosor får mindre och mindre betydelse.

Fanns någon annan tråd om en kille i Norrland som fick köra bil i 20 mil för att fixa bankid in person.

Hela Sverige är kört med detta ständigt ökande säkerhetstryck. Sedan när allt bygger på bankid så hackar någon bankid.

Tack för förståelse, sjukt att ingen annan reagerar på detta!
Citera
2023-08-05, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ovän
OT, men med t.ex. Skandiabanken används personlig kod och SMS-kod för att generera ett nytt bank-ID. Dags att ta klivet från nittonhundratalet och byta bank?

Bör jag byta från Swedbank till Skandiabanken? Risker med detta byte?
Citera
2023-08-05, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zapohd
Du kan fixa det själv om du har nationellt ID eller pass. Alternativt är att besöka ett bankkontor.

Oavsett hur mycket du gnäller på Flashback så är detta enda möjligheten att skaffa ett nytt Bank ID.

Otroligt, det är ju det jag har varit ute efter. Så hur skaffar jag ett nytt Bank-ID med enbart ett nationellt ID?
Citera
2023-08-05, 18:21
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Du måste oxå kunna legitimera dig med nationellt id eller pass(ej körkort) jag fick meddelande från Swedbank för nån vecka sen att dom hade nya rutiner…
Är nog idé om att läsa på deras hemsida vad som gäller.

Inte med körkort?

Varför då?
Citera
2023-08-05, 18:25
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Ann
Inte med körkort?

Varför då?

Anledningen till det är att körkortet inte uppfyller de säkerhetskrav som bör ställas på identitetshandlingar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in