2023-08-03, 14:57
Medlem
Vad gör de regimtrogna ens i Sverige? Helt obegripligt.
Citera
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
ojojo vilket kaos! jag förstår inte riktigt varför dem attackerar tivolit? en demostation mot vad?

Det måste vara en demonstration mot tivolin, och för en mer djurisk underhållning.

Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Har inte polisen vattenkanoner? de har väl alla andra länder? men inte Sverige det fortfarande kling och klang som springer omkring.

Nej, det finns inga vattenkanoner i Sverige.
Citera
Medlem
Om dom är "regimtrogna" så fattar jag inte vad dom gör här? Dom ska väl vara hemma och mysa med regimen i så fall? Fullständigt ologiskt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Nu tycker jag att vi gemensamt på denna festival sjunger "we skall overcome".
Det räcker inte utan vi måste ta krafttag mot detta. Varför inte ordna en demonstration mot rasism istället ??
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Det har funnits en motrörelse i 15 år. Minst.

Dom som har släkt & familj kvar i Eritrea är regimtrogna och betalar sina skatter på ambassaden
varje år, som ett slags gisslan för dom har familj kvar som råkar illa ut.

resten är anti regeringen.

Ja det är nog sant. Inte hängt med på rätt länge och navelskådar. Jobbade med massa eritreaner för typ 15 år sen och inte så att jag pressa någon att bekänna sida men ett helt gäng av dom gick på festivalen och hade tishor med eritrean airforce mm. Var noll tjafs mellan någon så antog de var på samma front. Tyckte grejen var sjukt märklig. Kanske är nån form av sthlmssyndrom.
Senast redigerad av Medievalchurch 2023-08-03 kl. 15:00.
Citera
2023-08-03, 14:58
Medlem
Cirkus Kaos 9.0 - Klipp.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/stenkastning-vid-festival-pa-jarvafaltet
Citera
2023-08-03, 14:58
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Jaja, du tänker motsättningarnas dynamik?
Exakt, Carl Bildt hade fått eritrianerna att sluta.

En friktionsyta uppstår förvisso, men det är denna motsatsernas fredliga dynamik som med mitt sätt att se betyder oerhört mycket för att vitalisera det svenska samhället.
Citera
2023-08-03, 14:59
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Bränder ?? I detta ösregn ? Låt mig tvivla!

HAHAHA trodde du det är blött inuti bilar, hus, tält mm när det regnar?? Förvisso kan jag förstå din okunskap om du bor i en träkoja i skogen...
Citera
2023-08-03, 14:59
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Var finns dialogpolisen? Gör om och gör rätt!!

Ska ni störa Thornberg mitt i semestern när han ska unna sig?

OnT. Vet vi vilka som hyrt ut tält, säljer snacks, uppträder med mera? Försäkringsbolagen lär få en hel del att göra när tillgångarna brinner snabbare än Salwan Momika tänder sin koran.
Citera
2023-08-03, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Om dom är "regimtrogna" så fattar jag inte vad dom gör här? Dom ska väl vara hemma och mysa med regimen i så fall? Fullständigt ologiskt.
Antagligen av ekonomiska skäl, de skickar säkert hem pengar till regimen, såna som dom får av oss skattebetalare!
Citera
2023-08-03, 15:00
Medlem
Eastwings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FEDAM
Ett afrikanskt inbördeskrig i Sverige.

Grattis Svensson.

Nej det är ett Svenskt inbördeskrig som pågår.
Eftersom alla blir Svenskar så fort de sätter sin fot på Svensk mark enligt MP och Åsa Romson
https://www.youtube.com/watch?v=rjand84BBKM
Citera
2023-08-03, 15:01
Medlem
bl1nks avatar
Varför stöttar folk här inte motdemonstranterna? Man brukar ju klaga på att folk inte protesterar mot andra länder eller att man inte stöttar eldande av böcker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in