2023-07-30, 10:36
Medlem
YolotheistDelusions avatar
Sverige är egentligen menat att vara vaket och inte sekulärt. Den massinvandring vi ser är ett overt och helt och hållet öppet folkutbyte ungefär som i Tibet. Dalai Lama varnade er sist han var i Sverige och blev nästan utbuad i kyrkan på grund av det. Det är tragiskt på så många sätt.
Citera
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hackenbush55
Ja, det går nog rykten i muslimländer att man får en massa pengar gratis i sverige och det lockar förstås.
Rykten? Svenska ambassader upplyser med stolthet vad vi kan erbjuda om dom vill ta sig hit.
Citera
Medlem
irishrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bertil-the-man
Man vill flytta till något rikt land med bra ekonomiska möjligheter, både till jobb och till bidrag. Att det ofta blir just Sverige eller Tyskland är för att det är lättare att flytta hit och för att man redan känner folk som bor här eftersom vi har en lång historia av att ta emot folk. Man kan jämföra med varför svenskar valde att emigrera till just Minnesota, i början var det nog en slump men sen valde man att flytta just dit av alla delstater eftersom det fanns ett nätverk av landsmän.

Muslimska länder har mycket tuffare invandringspolitik. Hade man kunnat flytta till Saudi och få del av alla förmåner där hade man nog föredragit det framför Sverige.
Det finns många rika muslimska länder som dessutom har samma religion och språk.
Citera
2023-07-30, 10:37
Medlem
bertil-the-mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
God mat? Gillar de inte sin egen mat? Hur många som kommer hit vidareutbildar sig och gör karriär? Kan de inte göra de i 57 muslimska länder? Är tjejerna i muslimska länder inte snygga?

Tror inte vår mat lockar alls.

Tror de flesta män i alla fall försöker göra någon form av karriär/jobb. Rika muslimska länder har hård invandringspolitik, annars hade de nog gärna flyttat till Saudi eller Dubai.
Citera
2023-07-30, 10:38
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Propaganda från EU och deras korrupta globalister. De ska bara hit och gör man motstånd stämplas man som fascist.
Citera
Medlem
irishrages avatar
Ett argument som jag hört tidigare är att de muslimska länderna tar emot många muslimer redan men det är ändå inte svar på frågan varför så många kommer till Sverige som är icke muslimskt.
Citera
Medlem
Hackenbush55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Rykten? Svenska ambassader upplyser med stolthet vad vi kan erbjuda om dom vill ta sig hit.

Haha ja, det är nog sant, jag valde att vara lite subtil.
Citera
2023-07-30, 10:39
Medlem
bertil-the-mans avatar
Citat:
Det finns många rika muslimska länder som dessutom har samma religion och språk.

Men man kan inte flytta dit hursomhelst. Men det borde finnas en del som gör det med, om de hade specialkunskaper.
Citera
2023-07-30, 10:40
Medlem
Minimuchers avatar
Det är ju många för oss.
Men är det många globalt?
Citera
2023-07-30, 10:43
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Det kan vara en förklaring men tidigare då. Varför bosätter man sig inte i något av 57 muslimska länder?

Därför att släkten inte finns där ?

Tyvärr kommer det ett oproportionerlig antal rena bönder, som inte har något att bidra med
Citera
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Citat:
Varför väljer man som muslim att migrera till Sverige och inte något av de 57 muslimska länderna? Det finns många muslimska länder som är rika och till och med rikare än Sverige. Vidare är Sverige sekulärt land. Jag har ställt frågan tidigare i trådar men inte fått något riktigt bra svar. Muslimer själva får gärna svara.
För att islamisera Sverige Skandinavien!
Sverige står med öppna armar och då väljer man Sverige.
Kan man dessutom tjäna pengar på att komma hit varför då välja ett annat land.
Man får även en massa rättigheter och behöver inte stå för några skyldigheter.
De går även att resa hem till sitt hemland och fortfarande få bidrag.
Citera
Medlem
irishrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bertil-the-man
Men man kan inte flytta dit hursomhelst. Men det borde finnas en del som gör det med, om de hade specialkunskaper.
Du menar att muslimer enbart väljer att flytta till rika länder? Det finns ju 57 muslimska länder att välja på. Om jag flydde från krig så skulle det spela viss roll men jag skulle kunna bosätta mig i ett land med lägre standard men det är min personliga åsikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in