2023-07-29, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Ingen tycker väl om någon som våldtar. Att du tror det visar bara på ditt feltänk.

OT
Nope samma folk som vill ha hit mupparna från mena länder som kommer aldrig bli ngt ngnsin blundar för det som sker i samhället. Jag funderar på blundar man slutar läsa tidningar eller lyssna på Krim hur funkar det. ???
Slut OT
Citera
2023-07-29, 16:34
Medlem
Nu är vi förvisso i Sverige, men enligt svensk lagstifning

"Det finns ett relativt nytt brott som trädde i kraft förra året och som benämns olaga integritetsintrång, 4 kap. 6 c § BrB. Enligt bestämmelsen ska den som gör intrång i annans privatliv genom att sprida uppgifter eller bilder, och spridningen är ägnad att allvarligt skada den som uppgiften rör, dömas för olaga integritetsintrång. Om gärningen är försvarlig med hänsyn till syftet och övriga omständigheter är den dock inte brottslig. Att spridningen ska utgöra ett intrång i någons privatliv innebär att den ska ske mot personens vilja, i strid med ett förtroende eller utan personens giltiga samtycke. Det ska vara fråga om uppgifter som hör till den privata sfären. Av kravet på att skadan ska vara allvarlig följer att ansvaret är begränsat till situationer där spridningen kan leda till psykiskt lidande eller andra allvarliga negativa konsekvenser för den enskilde. Spridningen ska ”typiskt sett” kunna medföra sådan skada. Vid bedömningen måste särskild betydelse fästas vid vilken typ av uppgifter det är fråga om och hur och i vilken omfattning de blivit spridda."

Så, problemet är att hans flickvän förmodligen har sålt privata konversationer och syftet är att ägna sig åt förtal. Har dessutom HS betalat henne så har de ju också del i ett brott. Hur Finland behandlar dylika frågor vet jag ej, men HS har gått över en gräns då det är en privat konversation.

Hade konversationen ägt rum IDAG så hade saken ställts i ett annat ljus då han NU är i en publik position men inte var det då. För det andra så har vi inget bevis annat än vad HS påstår vilket innebär att konversationen INTE är bevisad utan bara påstådd och antydd. HS har placerat sig i ett riskabelt hörn då de förtalar och gör intrång i det privata som påstås ha ägt rum för sju år sedan.

Det väcker frågan om det man säger, skriver eller meddelar andra kan riskera att bli allmän publicerat till egen nackdel vilket är ett övervakningssamhälle vi i princip riskerar att hamna i. Ex. finns det personer på Fejsbook som har flera konton, där de använder sina falska konton till sprida skit och håna andra, vilket Fejsbook ÄR medvetna om för de vet att det finns personer som har flera konton, MEN de låser bara det konton som missbrukar deras regler, inte de andra.
Citera
2023-07-29, 16:36
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Om du inte förstår att man inte kallar människor för sandnegrer så kan jag tyvärr inte hjälpa dig.

Det har Jomshof aldrig gjort.
Citera
2023-07-29, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blacksune
OT
Nope samma folk som vill ha hit mupparna från mena länder som kommer aldrig bli ngt ngnsin blundar för det som sker i samhället. Jag funderar på blundar man slutar läsa tidningar eller lyssna på Krim hur funkar det. ???
Slut OT
Men självklart ska man inte acceptera våld. Var har du fått det ifrån?
Citera
2023-07-29, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Nä i så fall skulle inte mumintrollen vara så populära.
Förstår du inte grejen?
Citera
2023-07-29, 16:38
Medlem
Så här tycker och uttrycker sig naturligtvis dom flesta vita bland sina närmaste. Inget konstigt med det och jag tycker nog att man har hört betydligt värre saker. Marigt av exet att outa det dock.
Citera
2023-07-29, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Det har Jomshof aldrig gjort.
Tråden handlar om vad finländska näringsministern skrivit i sms.

Sverige har ingen näringsminister.
Citera
2023-07-29, 17:01
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Förstår du inte grejen?
Jo jag förstår att det är en del av den mänskliga naturen att vara aktsam mot främlingar och det är inget ni kulturmarxister kommer kunna indoktrinera bort eller kväsa med hjälp av tyranniska åsiktsbrottslagar. Mångkultur är helt enkelt en dålig idé.

Men nu diskuterar jag med dig som om du inte vore ett marxism-indoktrinerat PK-luder som tjänar Satan, den stora Förstöraren.
Senast redigerad av PK-befriad 2023-07-29 kl. 17:09.
Citera
2023-07-29, 17:23
Medlem
Apor är mer civiserade än somalier.
Citera
2023-07-29, 17:33
Medlem
Snoppdoggydogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maknedy
Somalier är ett bra folk som har fått deras land förstört av krig skapat och finansierat av västvärlden. Men du förstår inte något som är rakt framför näsan på dig.

Titta på bilder på Somalia innan all krig.

Det är militanta islamistiska rörelser som krigar i Somalia.

Det har en somalier själv sagt till mig.
Citera
2023-07-29, 18:44
Medlem
Han har ju rätt? Somalier är civilisationens kackerlackor..
Citera
2023-07-31, 08:04
Medlem
LKKINGENs avatar
[quote= Pillerarm Om du inte förstår att man inte kallar människor för sandnegrer så kan jag tyvärr inte hjälpa dig[/QUOTE]
Det är väl ingen som kallat människor för sandnegrer?? Vad yrar du om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in