2023-07-20, 12:42
Medlem
Remixizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sodermalm12
Såna tar nog uppdrag lite från alla möjliga som betalar.

Skyttarna måste ha fått info av nån om var han befann sig. Det är troligt att de har fått det från folk i Gottsunda med tanke på tid och plats.
Jag håller med. Väldigt otroligt att några från annan stad bara skulle glida runt o runt i stulen bil, maskerade med automatvapen och bara leta tills de hittar.... måste varit nån i g som som spanat
Citera
2023-07-20, 12:44
Medlem
Remixizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sodermalm12
Mest troligt så har det med skjutningen på midsommar att göra. Det brukar inte skjutas i Gottsunda så att det gör det 2 gånger på kort tid är ingen slump.

Om det var nån konflikt mellan Gottsunda och Gränby så hade det skett saker i Gränby också men allt har hittills skett i Gottsunda och runtom Gottsunda.
Ja det tror jag också. Gränby har även väldigt många som sitter vet inte hur många kapabla som är kvar där...
Citera
2023-07-20, 13:49
Medlem
sodermalm12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remixiz
Jag håller med. Väldigt otroligt att några från annan stad bara skulle glida runt o runt i stulen bil, maskerade med automatvapen och bara leta tills de hittar.... måste varit nån i g som som spanat
Precis. Väldigt otroligt.

Man får inte heller glömma att flera från Gottsunda har dömts för förberedelse till mord på honom.
Senast redigerad av sodermalm12 2023-07-20 kl. 13:54.
Citera
2023-07-20, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaarthVader
Verkar så. Har du mer info om det kanske eller bara undrar du?
bara jag som undrar, för folk i uppsala har inte bollar att trycka av vad jag hört så stor chans att skyttarna är från Stockholm
Citera
2023-07-20, 22:22
Medlem
Remixizs avatar
Nu är helikoptern uppe och snurrar över gottsunda igen.
Senast redigerad av Remixiz 2023-07-20 kl. 22:50.
Citera
2023-07-20, 23:30
Medlem
sodermalm12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av horungen117
Har folk eller något gäng från Stockholm något att göra med det här konflikten i uppsala?
Inte från början i alla fall. Vet inte om de har det nu.
Citera
2023-07-20, 23:33
Medlem
sodermalm12s avatar
Citat:
bara jag som undrar, för folk i uppsala har inte bollar att trycka av vad jag hört så stor chans att skyttarna är från Stockholm
En av skyttarna i den förra skjutningen är från Stockholm men folk från Gottsunda har tidigare engagerat skyttar från Stockholm utan att blanda in nåt gäng därifrån.
Senast redigerad av sodermalm12 2023-07-20 kl. 23:48.
Citera
2023-07-21, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remixiz
Två personer greps med skjutvapen i bäcklösa. Bäcklösa gränsar ju till gottsunda så
Kanske var det ytterligare ett dåd på gång?

Intressant också eftersom dagen före skjutningen på midsommarafton så greps en person med vapen i sunnersta som också gränsar till gottsunda.

Man måste också ha i åtanke att i gottsunda bär enormt många vapen, så har det alltid varit, ända sedan jag var ung i alla fall och förmodligen långt innan det, är trots allt Uppsalas mest "kriminella" kvarter.
Citera
2023-07-21, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leverproblem
Dom skjutna verkar vara Ag*d och Rao*z.
*i *a

Dom ska ha stått på mackens framsida och skytten/skyttarna ska ha kommit runt hörnet från baksidan och skjutit.

Tydligen ska Yoss*y ha pratat med Gränbykillarna och löst nånting som det var jidder om.

Han ska oxå ha pratat med Räven och Räven ska då ha sagt nåt i stil med: Ge mig Knogis skalle men Yoss*y ska då ha svarat nåt uppkäftigt och då sa Räven att alla i Gottsunda ska dö nu!

Så det verkar alltså vara Gränby som sköt A och R.

Jag har hört det här från en rätt säker källa.
Men det visar sig väl rätt snart om det var rätt.

Du har rätt precis de jag också har hört.
Citera
2023-07-21, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Du har rätt precis de jag också har hört.
Japp! 👍
Citera
2023-07-21, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leverproblem
Dom skjutna verkar vara Ag*d och Rao*z.
*i *a

Dom ska ha stått på mackens framsida och skytten/skyttarna ska ha kommit runt hörnet från baksidan och skjutit.

Tydligen ska Yoss*y ha pratat med Gränbykillarna och löst nånting som det var jidder om.

Han ska oxå ha pratat med Räven och Räven ska då ha sagt nåt i stil med: Ge mig Knogis skalle men Yoss*y ska då ha svarat nåt uppkäftigt och då sa Räven att alla i Gottsunda ska dö nu!

Så det verkar alltså vara Gränby som sköt A och R.

Jag har hört det här från en rätt säker källa.
Men det visar sig väl rätt snart om det var rätt.
vilket nätverk eller område tillhör ag*d och roa*?
Citera
2023-07-21, 20:11
Medlem
Remixizs avatar
Citat:
vilket nätverk eller område tillhör ag*d och roa*?
Gottsunda grabbarna om jag förstått.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in