Citat:
Ursprungligen postat av McFrost
Är det dyrt eller inte med datoranimationer?
Ok, visst går det att titta på gammalt, men det känns inte speciellt hållbart i längden. Jag är dock helt med på att det inte behövs göra filmer med dyra effekter i, och att priset på DVD är för högt (om man inte köper filmer med några år på nacken)
Det var ingen motsägelse i det jag sa. Ja, det är redigt dyrt med datoranimationer. Överbetalda skådespelare slukar rätt mycket budget, men efter de kan nog animationerna vara största utgiftsposten. I filmer som StarWars och liknande kan nog animationer sluka halva budget. Någon får dock fylla på med mer info. Jag vet inte om jag har rätt.
Fler skulle köpa filmer om dom sänkte priset. Det är jag helt övertygad om. Många som tankar kan säkert tänka sig att betala 50-60 kr för en film på DVD, och då skulle säkert försäljningen öka. Det är på tok för dyrt med 190 kr eller vad en ny film kostar idag. I England är riktpris runt £16 nu, i Sverige är det lite billigare tror jag.
Om jag köper film, vilket var länge sedan nu, så blir det någon bra film, en kassiker man bör äga och se många gånger. När dom är billiga.
Som jag ser det så tigger filmbolagen om att folk ska tanka.