Citat:
Ursprungligen postat av
MosterAugusta
Nja. Nej. De anslutna firmorna hittar du under
https://urekarebuild.com/partnery/
Tittar man till exempel på partners i Lviv och Ternopil är det ju inte riktigt några volymer man ser. Fasadproffset delar lokal med en restaurang och den enda partnern i Ternopil ligger fyra mil utanför stan. Inte en enda har heller bytt namn till Ureka.
Den enda skylten de annonserat är för övrigt denna. Utan att nämna vilken partner det skulle varit. Hade det varit på riktigt hade de väl berättat var? 🤔
https://ureka.se/pressmeddelande/?id=ECA7A6C7E86DADCE
Precis. Det finns alltså 46 anslutna partners under den länken som du skickade ovan. Många av dessa är säkert som du skriver mindre handlare med relativt lågt omsättning samt vissa som säkert är något större men fortfarande relativt små. Jag tycker ändå de är på en bra väg.. de har på kort tid lyckats anslutna många bygghandlare med relativt små medel och kommit igång.. tanken är väl att man får in större och mer premiumkunder ju längre tiden går och ju mer man kan bevisa sig.
Gällande Urekaskylten så har jag väldigt svårt att tro att de ljuger om detta i sina investerarträffar etc... är ju ganska lätt att kolla upp för de som har möjlighet. Egentligen spelar det mindre roll om de har några stycken eller inga kunder alls som tagit varumärket Ureka på sina verksamheter.. för att detta ska bli bra så behöver detta växa till några hundra.
Som sagt.. högrisk delux. Det måste lösa sig politiskt samt att bolagsledningen måste leverera enligt sina egna prognoser/antaganden. Ändå en kul/intressant investering om man köper upplägget..
Personligen tror jag denna marknad kommer totalt explodera om kriget tar slut... om Ureka då har lyckats positionera sig rätt inför detta återstår att se. Men tycker ändå att de har gjort ett bra jobb på ca 1,5 år med de få medel de har haft till sitt förfogande samt med knapp personal. Mkt kostnadseffektiva.
Börsnotering nu under 2026. Blir lite enklare sen att analysera detta när de första bokslutet landar samt löpande kvartalsrapporter efter noteringen. Då kan man ju lite mer få en översikt över hur bolaget ligger till kontra ledningens förutsägelser.