2023-07-06, 18:44
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Är GM kvinna på riktigt eller är det bara nåt som denne identifierar sig som?
Citera
2023-07-06, 18:48
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Är GM kvinna på riktigt eller är det bara nåt som denne identifierar sig som?
Det är förmodligen som du misstänker.
Citera
2023-07-06, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Det heter våld i nära relationer numera för att förvilla, på samma sätt som global uppvärmning numera heter "klimatförändringar" , dvs vinklat för att nå ut med "rätt" budskap ifall det kommer en "köldchock".

Ja precis, ett trixande för att förminska och förvilla.

Gjort en googling utan att hitta något i annan media, möjligt SMP skrivit men syns inte vad det gäller i den låsta artikeln. Inte ens sökning i polisens händelserapportering finns det med vad jag kan hitta. Någon som hittar något mer om det här fallet?
Citera
2023-07-06, 20:33
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Antar att det kommer redovisas under mäns våld mot kvinnor.

Det blir allt trängre på kvinnofängelserna..

För övrigt borde det finnas en tråd om det här om inte media mörkat det här?
Är GM utländsk eller har hon bara någon diagnos med tanke på sitt humör?

Det redovisas väldigt tydligt i SR-artikeln att det är en kvinna som misshandlat sin fru.
Citera
2023-07-06, 20:35
Medlem
Ännu ett fall av mens våld mot kvinnor
Citera
2023-07-06, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det redovisas väldigt tydligt i SR-artikeln att det är en kvinna som misshandlat sin fru.
Men registreras i polisens statistik som "våld i nära relationer"?
Citera
2023-07-06, 20:41
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Men registreras i polisens statistik som "våld i nära relationer"?

Jag har ingen aning om hur snuten registrerar sina fall.
Citera
2023-07-06, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis

JA DET VET JAG, men som tjanska förtydligade kallas det "våld i nära relationer" det finns tråd i ämnet hur även kvinnors våld mot män klumpas ihop med mäns våld mot kvinnor har du missat det. Jag räknar även att som i det här fallet hamnar det i samma statistik.

Kommer inte ihåg vilken tråd det var som det länkades, iscensatt när en man trakasserade kvinnan kom flera till undsättning medans det i ombytta roller så tittade folk bara på eller bort, flinade och skrattade och en neger (vad annars) tom kom fram och klappade till killen, det är dock ett sidospår i den här tråden men visar hur galet det är.

Det är såklart för jävligt allt våld i nära relationer men det ska hållas isär i statistiken. Det blir stora rubriker åt ena hållet men åt andra hållet möjligtvis en liten rubrik. I det här fallet går det knappt att hitta i media vackert att SR tog upp det heder åt dem.
Senast redigerad av Psykbryt76 2023-07-06 kl. 20:56.
Citera
2023-07-06, 21:01
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
JA DET VET JAG, men som tjanska förtydligade kallas det "våld i nära relationer" det finns tråd i ämnet hur även kvinnors våld mot män klumpas ihop med mäns våld mot kvinnor har du missat det. Jag räknar även att som i det här fallet hamnar det i samma statistik.

Kommer inte ihåg vilken tråd det var som det länkades, iscensatt när en man trakasserade kvinnan kom flera till undsättning medans det i ombytta roller så tittade folk bara på eller bort, flinade och skrattade och en neger (vad annars) tom kom fram och klappade till killen, det är dock ett sidospår i den här tråden men visar hur galet det är.

Det är såklart för jävligt allt våld i nära relationer men det ska hållas isär i statistiken. Det blir stora rubriker åt ena hållet men åt andra hållet möjligtvis en liten rubrik. I det här fallet går det knappt att hitta i media vackert att SR tog upp det heder åt dem.

Om det mörkas av snuten så är det väl jättebra att vänstervridna PK-media visar var skåpet ska stå.
Citera
2023-07-06, 21:02
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Knivskurit och dödshotat också enligt länken i TS.......
Låter som en klassisk borderlinhäxa. Fast utan en man som kan sänke henne med en högerkrok.
Citera
2023-07-06, 21:26
Medlem
Citat:

Och förmodar att även brott mellan syskon och sina föräldrar/barn mm ingår i den kategorin
Citera
2023-07-06, 21:53
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ett till brott som går under "våld i nära relationer"....
Nä du, det är värre än så. Det räknas till Mäns våld mot kvinnor!

Nu låter det som om jag raljerar men det är alldeles sant. Enligt Jämställdhetsmyndighetens handbok Inget att vänta på räknas såväl kvinnors våld mot kvinnor som kvinnors våld mot män som "mäns våld mot kvinnor".

Citat ur handboken:
"Genom att inkludera begreppet våld i nära relationer i det överordnade begreppet mäns våld mot kvinnor innefattas
även våld i samkönade relationer, eller för den delen kvinnors våld mot män i nära relationer."

Läs själva om ni inte tror mig (sidan 53): https://jamstalldhetsmyndigheten.se/media/sqrpa4y0/handbok-inget-att-vanta-pa.pdf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in