2023-11-23, 10:40
Medlem
14ccKemiskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Helt annan fråga,
Är Byström extremt konflikträdd?
Eller varför är han alltid så oerhört flummig i sin kommunikation och pratar om att Ebba tagit steg som sprinter när han inte tar ut henne? Det är väl rätt uppenbart att hon fortfarande inte är topp sex i sprint i Sverige (under normala förutsättningar med alla hela och friska) eller är det korkade journalister som undrar om Ebba som gör att han måste prata om henne?

Det är ju kvällstidningens stil att koka soppa på ingenting för bidra till den dagliga världsproduktionen av clickbaits. Ebba är såklart inte "petad" från sprinten, hon har aldrig varit uttagen. Hon kommer få åka i WC-sprint i kommande lopp ifall det blir bortfall pga skada eller sjukdom samt på loppen i Sverige där vi har extra platser.
Citera
2023-11-23, 11:49
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Nu förstår jag inte. Journalister har frågat om vilka som skall åka sprinten (och kanske då om Ebba skall åka sprinten) och då svarar Thomson att Ebba inte skall göra det då hon inte presterade tillräckligt bra i Gällivare och att det är tufft att slå sig in i det svenska sprintlaget samt att Byström säger att Ebba har tagit ett kliv i sprint denna säsong. Vad är problemet med de svaren?

Edit: För de flesta som är lite insatta så stod det ju klart redan i fredags efter sprinten i Gällivare att det skulle vara Frida och inte Ebba (eller Ilar) som skulle ta den sista sprintplatsen så detta är ju egentligen inte någon nyhet men det är ju inte vi som är målgruppen för just detta. Samt att "Ebba blir petad" drar klick.
Du har rätt, journalisterna vet att en petning av Ebba drar klick - även om hon inte petats utan faktiskt aldrig kvalificerat sig. Sen är det svåra att veta exakt vad som sagts, ofta skrivs ju något lite annorlunda än vad som faktiskt sagts.

Jag uppfattar dock Byström i allmänhet som just konflikträdd
Citera
2023-11-23, 12:07
Medlem
Ostrobothnias avatar
Flurdebatten fortsätter i FIN, läste en artikel om en erfaren vallare (?) Harri Kittilä som menade att Landslaget gett handikapp gentemot Swe/Nor genom att inte anamma ett gediget testprogram för fluorfria vallor i god tid. Onödigt att haka upp sig på övergångstidens hickor, om fem år är allt vad fluor heter ändå bortglömt.

Vet inte exakt vad jan haft för roller eller om han affilierad med ngn vallaproducent. Om mna bortser från korrektheten på.detaljnivå så känns det som typiskt finskt förhållningsätt till alla förändringar inom sporten. Håll på det gamla så länge det går ut framförseende.
Citera
2023-11-23, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Synd vi inte får de Mosch till helgen😤 tyskarnas frälsare.

Annars vinner nog Valnes 10 km på lördag. Verkar urstark.

Står nok mellom Niskanen, Valnes og Klæbo. Vanskelig å se for seg noen andre vinne.
Citera
2023-11-23, 12:23
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Du har rätt, journalisterna vet att en petning av Ebba drar klick - även om hon inte petats utan faktiskt aldrig kvalificerat sig. Sen är det svåra att veta exakt vad som sagts, ofta skrivs ju något lite annorlunda än vad som faktiskt sagts.

Jag uppfattar dock Byström i allmänhet som just konflikträdd

Jo, det är möjligt att han är konflikträdd (jag har ingen bestämd uppfattning om det) men jag tror inte att det är det som ligger bakom uttalanden i artikeln, snarare att de är konsekvensen av journalistens arbetssätt.

Om man vill ha intressanta frågor och svar får man nog vända sig till andra medier.
Citera
2023-11-23, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergen28
Står nok mellom Niskanen, Valnes og Klæbo. Vanskelig å se for seg noen andre vinne.

Valnes blir giftig, men det vore inte första gången han presterar under par på distans dagen efter en sprinturladdning, om det skulle råka slå åt det hållet.
Citera
2023-11-23, 12:46
Moderator
Hjv9s avatar
Nu finns en eventtråd uppe för Ruka: (FB) Världscupen i Ruka 2023
Citera
2023-11-23, 16:20
Medlem
konflikt rädd är kanske inte så lätt hålla ihop damlaget därför bra vara en bra diplomat
Citera
2023-11-24, 05:28
Medlem
Roat mig med att se Eelis Murtos VLOG inatt. Han ær ju trots allt ung. Blir intressant att følja den skojaren. Synd han blev sjuk efter succeloppet i Gællivare. Hur fungerar det med nationella grupper??
Tror ni han har chans att få va med i værldscuploppet i Gællivare som lokal talang??

Han verkar ændå målinriktad trots att han ær en riktig skojarclown.
Citera
2023-11-24, 07:23
Medlem
Jag undrar om det här med klubbtillhörhet på toppåkarna i Sverige.

Varför är tex Frida och Ebba medlemar i en klubb?
Dom har personliga tränare, tränar med landslag eller individuellt.

Är det ett krav, eller kan man vara klubblös och tävla i världskuppen, VM och OS?

Vad missar man om man inte är med i en klubb alls?
Citera
2023-11-24, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Roat mig med att se Eelis Murtos VLOG inatt. Han ær ju trots allt ung. Blir intressant att følja den skojaren. Synd han blev sjuk efter succeloppet i Gællivare. Hur fungerar det med nationella grupper??
Tror ni han har chans att få va med i værldscuploppet i Gællivare som lokal talang??

Han verkar ændå målinriktad trots att han ær en riktig skojarclown.
Han är en färgklick som är väldigt omtyckt av de andra åkarna. Nån start i Gällivare blir det nog dock inte. Det finns många som är bättre än honom, men det vore jättekul om han kunde ta ett kliv den här säsongen. Han har två yngre bröder som också är skidåkare förövrigt.
Citera
2023-11-24, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakkaduva
Jag undrar om det här med klubbtillhörhet på toppåkarna i Sverige.

Varför är tex Frida och Ebba medlemar i en klubb?
Dom har personliga tränare, tränar med landslag eller individuellt.

Är det ett krav, eller kan man vara klubblös och tävla i världskuppen, VM och OS?

Vad missar man om man inte är med i en klubb alls?

Du behöver vara medlem i en klubb för att få FIS-licens som krävs för internationella tävlingar.

Dessutom så finns det ju mer än världscupen och mästerskap samt att du som medlem i en klubb även har ett lokalt socialt sammanhang och fördelar i form av försäkringar och annat när du representerar klubben. Det vore nog ganska trist att ställa upp i sverigepremiären utan en klubb bakom sig som hjälper till med vallning också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in