Resultat: Vilket lag håller du på/kommer du att följa denna säsongen?
Atalanta
4,05%
3 röster
Bologna
0%
0 röster
Cagliari
5,41%
4 röster
Empoli
1,35%
1 röster
Hellas Verona
4,05%
3 röster
Inter
16,22%
12 röster
Juventus
5,41%
4 röster
Lazio
6,76%
5 röster
Lecce
0%
0 röster
AC Milan
10,81%
8 röster
Monza
0%
0 röster
Napoli
6,76%
5 röster
Roma
16,22%
12 röster
Salernitana
1,35%
1 röster
Frosinone
0%
0 röster
Cagliari
1,35%
1 röster
Sassuolo
0%
0 röster
Torino
2,70%
2 röster
Udinese
0%
0 röster
Parma
5,41%
4 röster
Fiorentina
4,05%
3 röster
Genoa
0%
0 röster
Ett annat lag i lägre divisioner
4,05%
3 röster
Håller inte på något lag - Älskar italiensk fotboll helt enkelt
4,05%
3 röster
2023-09-12, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Åsna till pogba

Pogba verkar ha använt substanser som inte var godkända av Juventus. Vansinnigt korkat eftersom sådant såklart är reglerat via avtal.

Pogba blir en av alla stora talanger som aldrig lever upp till sin möjlighet. Som förstör för sig själv med sin inställning och gärning. Tröttsamt och trist, eftersom jag hoppades att han skulle kunna rädda sitt eftermäle, likt jag hoppades att Balotelli skulle göra. Och tidigare Cassano. Men...

Men en annan tragiskt förlorad talang var utan eget fel, till skillnad mot de jag nämnde. Kanke att han lyssnade på agenter och pengarnas lockelse? Verratti. Inget fel på inställning eller prestation. Men han slösade bort sin karriär i PSG och nu tydligen Saudiarabien.

Född i Pescara och var den största talangen av Zemans Pescara i Serie B där han spelade med Insigne och Immobile. Men han hamnade fel i tiden. Han borde ha varit mannen som Juventus skulle bygga sitt lag kring, men...
2023-09-12, 20:18
Medlem
Gli Azzurri har världens bästa mittfältare. Man har råd att tappa Verratti och Jorginho utan att kvaliteten försämras. Fantastiskt. Men nu har tydligen Tonali drabbats av muskeltrötthet? Ingen aning hur det behandlas, men det känns antingen som kärringsjuka eller Per Elofsson. Hoppas innerligt att vila och bättre upplägg tar honom bort från den skiten.

Plötsligt är det bara Barella kvar som är av yppersta världsklass på mittfältet. Samtidigt är han den bästa av dem alla.

Oavsett allt borde gli Azzurri vinna ikväll.
2023-09-12, 21:04
Medlem
U21 vann borta mot Turkiet med 0-2 ikväll. Så de är därmed med i kampen om kvalificering till U21 EM. trots den usla inledningen.

För gli Azzurri krävs en övertygande vinst mot Ukraina. Vilket inte borde vara orimligt.
2023-09-12, 23:00
Medlem
De var inte övertygade men vinst
2023-09-13, 01:11
Medlem
Crociatis avatar
Reggina kommer börja om i Serie D - Girone I, med ett nytt lagnamn. "La Fenice Amaranto" kommer vara det nya namnet, men namnet kommer bara vara i ett år. Amaranto ( är Regginas smeknamn, Amaranto, de mörkröda ) Fenice = Fågel fenix. Reggina ska resa sig upp som en mörkröd fenix.

Deras första match i Serie D blir mot "ASD Cittā di Acireale 1946" från Sicilien. Borta match för La Fenice Amaranto och den matchen kommer spelas på söndag.

I "Girone I" är det 19 lag från Sicilien, Kalabrien och Kampania kommer spela i den serien.
2023-09-13, 11:27
Medlem
Il.Malizias avatar
Citat:
Japp, tre lag på 7 poäng nu. Nästa omgång börjar med Malta hemma och England borta. En seger mot malteserna och ett kryss borta så bör man kunna cementera andraplatsen.
2023-09-13, 19:45
Medlem
Citat:
Du har rätt. Gli Azzurri spelade bättre, men inte på den nivån som man borde.

Donnarumma; Di Lorenzo Scalvini, Bastoni, Dimarco; Barella, Locatelli, Frattesi; Zaniolo, Raspadori, Zaccagni

Startelvan hade en genomsnittsålder på 25,2 år. De två självklara som saknas är Chiesa och Tonali. Som inte hade höjt snittåldern.

Det är målskytt som saknas, och Chiesa kan såklart göra mål. Men det som verkligen skulle behövs är en prima punta som man kan lita på.

Citat:
Ursprungligen postat av Il.Malizia
Japp, tre lag på 7 poäng nu. Nästa omgång börjar med Malta hemma och England borta. En seger mot malteserna och ett kryss borta så bör man kunna cementera andraplatsen.

Trist om inte regerande mästarna är på plats för att försvara sin titel. Nyckelmatchen blir borta mot Ukraina. Får se om man lyckas göra en Putin.
2023-09-13, 19:58
Medlem
Il.Malizias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Trist om inte regerande mästarna är på plats för att försvara sin titel. Nyckelmatchen blir borta mot Ukraina. Får se om man lyckas göra en Putin.
Kan tycka att regerande mästare borde få en automatisk plats till nästa mästerskap tillsammans med värdlandet.
Som i Champions League; vinner du titeln så är du garanterad plats nästa år.
2023-09-13, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Il.Malizia
Kan tycka att regerande mästare borde få en automatisk plats till nästa mästerskap tillsammans med värdlandet.
Som i Champions League; vinner du titeln så är du garanterad plats nästa år.

Jag håller med. Inte minst i dagens urvattnade mästerskap vill man se de regerande mästarna. Samtidigt finns den sportsliga apekten där man ska kunna kvalificera sig. Så jag är kluven.

Inte minst skulle regerande mästare få det svårt utan riktiga tävlingsmatcher. Man behöver viktiga matcher för att kunna forma sitt lag.
2023-09-13, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Du har rätt. Gli Azzurri spelade bättre, men inte på den nivån som man borde.

Donnarumma; Di Lorenzo Scalvini, Bastoni, Dimarco; Barella, Locatelli, Frattesi; Zaniolo, Raspadori, Zaccagni

Startelvan hade en genomsnittsålder på 25,2 år. De två självklara som saknas är Chiesa och Tonali. Som inte hade höjt snittåldern.

Det är målskytt som saknas, och Chiesa kan såklart göra mål. Men det som verkligen skulle behövs är en prima punta som man kan lita på.

Vet du vad jag verkligen saknar truppen,ett monster likt vieri ,
2023-09-14, 18:45
Medlem
Citat:
Vet du vad jag verkligen saknar truppen,ett monster likt vieri ,

Igen så håller jag med, en Bobo Vieri eller Luca Toni hade förändrat allt för gli Azzurri. En ny Gigi Riva vågar jag inte ens drömma om.

Immobile har statistik som kan matcha och överträffa dem, men han stiger inte fram i avgörande situationer i landslaget.
2023-09-14, 19:48
Medlem
Eller varför inte en Paolo Rossi eller Pippo Inzaghi. Som inte alls kan matcha Immobiles statistik, men som var fantastiska krypskyttar. Viktiga mål genom att vara på rätt plats och på något vis få in bollen i mål.

Och då har jag inte ens börjat dilla om fantasisti och trequartisti som inte längre finns som Baggio, Del Piero, Totti osv in absurdum. De skapade situationer och mål från ingenting.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in