Resultat: Vilket lag håller du på/kommer du att följa denna säsongen?
Atalanta
4,05%
3 röster
Bologna
0%
0 röster
Cagliari
5,41%
4 röster
Empoli
1,35%
1 röster
Hellas Verona
4,05%
3 röster
Inter
16,22%
12 röster
Juventus
5,41%
4 röster
Lazio
6,76%
5 röster
Lecce
0%
0 röster
AC Milan
10,81%
8 röster
Monza
0%
0 röster
Napoli
6,76%
5 röster
Roma
16,22%
12 röster
Salernitana
1,35%
1 röster
Frosinone
0%
0 röster
Cagliari
1,35%
1 röster
Sassuolo
0%
0 röster
Torino
2,70%
2 röster
Udinese
0%
0 röster
Parma
5,41%
4 röster
Fiorentina
4,05%
3 röster
Genoa
0%
0 röster
Ett annat lag i lägre divisioner
4,05%
3 röster
Håller inte på något lag - Älskar italiensk fotboll helt enkelt
4,05%
3 röster
2024-05-30, 20:30
Medlem
EM i Tyskland.

Tyskromerska riket och Il duce:
https://www.youtube.com/watch?v=9jgZijUobnY

Och nu den folkliga EM-sången av Gigi D‘Agostino, även om den gjordes för över 20 år sedan:
https://www.youtube.com/watch?v=wD0Mm6WIcYs
(läs gärna kommentarerna)

Italien och Tyskland har haft många fina matcher. Alltid med respekt. Många anser semifinalen i VM 1970 vara århundradets match, men jag anser att VM-semifinalen i Tyskland 2006 var ännu bättre:
https://www.youtube.com/watch?v=MbGUeu6cv2M

Och då struntar jag i VM-final 1982 osv.
Senast redigerad av Brille68 2024-05-30 kl. 20:39.
2024-05-31, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
EM i Tyskland.

Tyskromerska riket och Il duce:
https://www.youtube.com/watch?v=9jgZijUobnY

Och nu den folkliga EM-sången av Gigi D‘Agostino, även om den gjordes för över 20 år sedan:
https://www.youtube.com/watch?v=wD0Mm6WIcYs
(läs gärna kommentarerna)

Italien och Tyskland har haft många fina matcher. Alltid med respekt. Många anser semifinalen i VM 1970 vara århundradets match, men jag anser att VM-semifinalen i Tyskland 2006 var ännu bättre:
https://www.youtube.com/watch?v=MbGUeu6cv2M

Och då struntar jag i VM-final 1982 osv.
Min Tyskland vs Italien minne ,semifinalen
Euro 2012 Balotelli show
Där o då trodde man grabben skulle ta över världen...
2024-05-31, 08:06
Medlem
Italien slog ut England i u17 EM efter straffar

Mqn möter Danmark i semifinalen
Andra semifinalen spelas mellan Portugal och Serbien.

Danska laget har hel del spelare som regelbundet spelar I danska högsta ligan.
Senast redigerad av drhasch81 2024-05-31 kl. 08:13.
2024-05-31, 08:19
Medlem
Chievo är tillbaka, laget kommer spela i Serie D i höst. Sergio Pellissier är tränaren, så fort klubben gick i konkurs, ville han direkt hjälpa laget.

"Chievo ska tillbaka, vi ska återvända hem! Till folket, till fansen, till medlemmarna i klubben, sponsorer. Vårt tack till dem" - Sergio Pellissier

Behövs fler eldsjälar som Pellissier.
2024-05-31, 08:48
Medlem
Nu är Conte klar för Napoli.
Bävar för framtida öppna bråk mellan Conte vs De laurentis
Conte kommer ej acceptera va tyst och jobba om det är minsta lilla fel.

Gissar han får sparken innan nyår..
Conte vill ha Göken som första värvning om både Kvara och Oisihem säljs
Senast redigerad av drhasch81 2024-05-31 kl. 08:53.
2024-05-31, 10:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Nu är Conte klar för Napoli.
Bävar för framtida öppna bråk mellan Conte vs De laurentis
Conte kommer ej acceptera va tyst och jobba om det är minsta lilla fel.

Gissar han får sparken innan nyår..
Conte vill ha Göken som första värvning om både Kvara och Oisihem säljs
Fan vad jag ville ha honom i Milan istället faktiskt.. en riktig karaktär med bollar.

Har ganska svårt att se att dom ska sälja Osimhen för över 100 miljoner euro vad hans klausul nu ligger på till PSG för att sen värva Höken för exakt 100 miljoner euro portugisisk överpris det är orimliga rykten Napoli jobbar inte så. Hämta Benzema, Núñez eller Álvarez eller talang Šeško

Kvaratskhelia lär ju stanna nu i alla fall hela laget ska byggas kring honom lovar Conte och han får säkert en fet lönehöjning också dom kan inte släppa honom sedan vilken klubb ska ens köpa? Han är nivå för Barcelona men dom har inga pengar. Real här är det reda fullt. City likaså. Alla andra är liksom vad ska han göra där lika bra att stanna i Napoli och vänta på rätt läge för att lämna klubben lite senare han är fortfarande ung.

Hoppas dom hämtar hem Kim har inte funkat överhuvudtaget i Bayern för honom.
Senast redigerad av Congelado 2024-05-31 kl. 10:44.
2024-05-31, 18:31
Medlem
Mycket tramsigt snack i svensk media om att Pontus Jansson är för nära Malmö FFs ultra.

Som jämförande exempel finns t ex Andrea Cossu i Cagliari. Född i Cagliari, uppvuxen i kurvan och en del av ultras. När han inte spelade för Cagliari gjorde han allt för att kunna stå i kurvan. Och när han sedan var kapten för Cagliari använde han en kaptensbindel med ultras namn, Sconvolts.

https://www.minutidirecupero.it/wp-content/uploads/2021/02/Cossu-ciopertina-.jpg
2024-05-31, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Min Tyskland vs Italien minne ,semifinalen
Euro 2012 Balotelli show
Där o då trodde man grabben skulle ta över världen...

Jag var i Italien under det mästerskapet. Och blev så besviken på hur man vek ned sig i finalen. Min son tog det hårdast. Under natten gick jag upp i bergen och njöt av en cigarr, som var meningen som en segercigarr. Nu blev det istället en stilla stund i fullständig ensamhet.

Jag önskade att detta skulle vara hans ögonblick att njuta av framgång på samma sätt som jag hade gjort som liten då familjen var i Italien under VM 1982.
2024-06-01, 10:40
Avslutad
Napoli verkar helt förändras nu under Conte dom går ut med uttalanden som detta när han vill lämna till varje pris
Citat:
"Vi känner oss skyldiga att understryka att Di Lorenzo har ett kontrakt med Napoli för ytterligare fyra säsonger, han är inte en del av gruppen spelare som klubben kommer att överväga att flytta till en annan klubb och därför utesluter vi en potentiell försäljning"
2024-06-01, 18:04
Avslutad
Kan någon förklara vad som hände med Mattia Caldara karriär? Gjorde debut för Milan 6 år efter han signerade kontraktet helt sjukt var en stor talang en gång i tiden.
2024-06-02, 03:06
Medlem
-GGs avatar
Jag kan inte se Juve vinna CL under min livstid. Det blir nog den där bucklan som jag aldrig får. Jag har fått liga- och cuptitlar i massor, VM- och EM-guld med Italien, och det är helt underbart.
Så en måste fattas...

Juve hade sina två finaler, och man var egentligen piskad att vinna en, med tanke på hur sällan klubben lyckas i Europa. Den sämsta storklubben i Europa, om jag ska vara riktigt ärlig. De där finalerna svider jäkligt illa än!

CL-vinsten 95/96 räknas inte för mig, då jag inte hade upptäckt varken sporten eller laget.
Senast redigerad av -GG 2024-06-02 kl. 03:10.
2024-06-02, 03:12
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Kan någon förklara vad som hände med Mattia Caldara karriär? Gjorde debut för Milan 6 år efter han signerade kontraktet helt sjukt var en stor talang en gång i tiden.

Vilket måste vara helt unikt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in