Resultat: Vilket lag håller du på/kommer du att följa denna säsongen?
Atalanta
4,05%
3 röster
Bologna
0%
0 röster
Cagliari
5,41%
4 röster
Empoli
1,35%
1 röster
Hellas Verona
4,05%
3 röster
Inter
16,22%
12 röster
Juventus
5,41%
4 röster
Lazio
6,76%
5 röster
Lecce
0%
0 röster
AC Milan
10,81%
8 röster
Monza
0%
0 röster
Napoli
6,76%
5 röster
Roma
16,22%
12 röster
Salernitana
1,35%
1 röster
Frosinone
0%
0 röster
Cagliari
1,35%
1 röster
Sassuolo
0%
0 röster
Torino
2,70%
2 röster
Udinese
0%
0 röster
Parma
5,41%
4 röster
Fiorentina
4,05%
3 röster
Genoa
0%
0 röster
Ett annat lag i lägre divisioner
4,05%
3 röster
Håller inte på något lag - Älskar italiensk fotboll helt enkelt
4,05%
3 röster
2024-05-23, 22:48
Medlem
schlafhunds avatar
Omgång 38 utspridd över fyra dagar. Vilket skämt.
2024-05-23, 23:10
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Motta bekräftar att han inte förnyar kontrakt. Bologna tackar honom för hans tid. Klart att han lämnar i sommar då. Och allt pekar på Juventus. Spännande och se hans och Juventus utveckling få.

Citat:
Ursprungligen postat av schlafhund
Omgång 38 utspridd över fyra dagar. Vilket skämt.
Äh tycker det är bra. Nu lite speciellt dock med Europacuper och ge lagen bästa förutsättningar också. Men så länge matcherna som påverkar varandra spelas samtidigt så. Sen blir det ju inte riktigt det med ovan nämnda anledning. Men det kan väl kanske förlåtas?
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Vinner Atalanta får Roma CL-plats
Edit: verkar lite mer komplicerat än så, Atalanta måste även sluta 5a i Serie A(?)

Inte nog med det, vinner Fiorentina ECL och slutar 8a i serien, får Napoli eller Torino ECL-plats och Fiorentina EL-plats. Detta innebär att Italien kan ha hela 9(!) Lag i Europa varav 6 CL-lag nästa säsong.
Jo kan bli ganska rörig räkning tillslut. Men enkelt måste Atalanta sluta 5a. Blir man topp fyra får Roma nöja sig med EL och Bologna/Juventus som femmor får CL.

Atalanta ska lite bakfulla med 0 och spela för gå upp mot Torino och Fiorentina sista matcherna. Båda lagen har Europacupplatser och spela för. Och för deras räkning kan det vara direkt avgörande att Atalanta slutar just 5a för att fler platser lägre ned ska ge Europa. Så motivationsfaktorn talar för att Atalanta släpper lite på handbromsen sista 2 och Roma spelar CL ändå. Egentligen så att Romas viktigaste match i helgen inte är den dom spelar själva för den är skitsamma och bara viktig för Empoli.

Edit: Efter jag skrev detta blev jag osäker. Italien får 5 platser till CL för sin ranking. Dvs topp 5. Men när Atalanta nu vinner EL som ger gratis CL plats borde väl den ge 6an CL? Samtidigt har jag också läst på annat håll att Atalanta måste sluta utanför topp 4 för att Roma ska få CL plats.

Orkar inte tänka längre. Ge topp 4 CL och gå vidare istället för att krångla till det med olika system och annan skit. Fan ska komplicera saker.
Senast redigerad av asdfghjklzxcvbnm 2024-05-23 kl. 23:15.
2024-05-24, 00:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Jag håller med.

Behålla stjärnor som Leao och Theo Hernandez, samt få in fler lojala och bra italienare. Herregud, tänk Ambrosini.

Och man måste våga spänna bågen när det gäller tränare. Den som verkar ligga i pole position just nu är Paulo Fonseca, som i sammanhanget inte är imponerande.
Conte hoppas jag på men han går knappast med på att träna en klubb om den nu är på väg att monteras ned, eller att han ska vara i händerna på ägarna istället för att få fria händer kring värvningar och sådant samt en värdig budget för det.

Var snack om möte och grejer tidigare antar det mötet inte gick vägen eller så har han is i magen och väntar han verkar inte ha bråttom med att hoppa på något nytt projekt vi får se.

I alla fall en mästartränare och en karaktär Milan behöver hämta in.

Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Milans förfall började när man kasta bort Maldini.
Blir ej förvånad om Leao vill lämna,
Maldini och dolkstöten i hjärtat var Tonali hur kan man skeppa en av dom bästa italienska mittfältarna i världen som älskade klubben och allt? Förstår inte än. Var inte värt någonstans även om flera nya spelare kunde värvas för att försöka fylla tomrummet.
2024-05-24, 08:44
Medlem
Riktigt jäkla kaos i Napoli.
Kapten Di lorenzo har bett få lämna,samma med kvarasviil,oisihem.
På radio kiss kiss som är napolis närmsta homie sagt det är uppror på anläggningen, bråk mellan spelare
2024-05-24, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Conte hoppas jag på men han går knappast med på att träna en klubb om den nu är på väg att monteras ned, eller att han ska vara i händerna på ägarna istället för att få fria händer kring värvningar och sådant samt en värdig budget för det.

Var snack om möte och grejer tidigare antar det mötet inte gick vägen eller så har han is i magen och väntar han verkar inte ha bråttom med att hoppa på något nytt projekt vi får se.

I alla fall en mästartränare och en karaktär Milan behöver hämta in.

Maldini och dolkstöten i hjärtat var Tonali hur kan man skeppa en av dom bästa italienska mittfältarna i världen som älskade klubben och allt? Förstår inte än. Var inte värt någonstans även om flera nya spelare kunde värvas för att försöka fylla tomrummet.

Tonali hade dragit ner klubben i smutsen med sin avstängning, så att han lämna är inte så stoet.
Men Maldini som var den som hade kontakten med spelarna när han fanns,det förvånar mig inte att spelarna vill lämna Milan,och tycker det var helt fel sparka Pioli,för Fonseca???Amerikanska dumheter
2024-05-24, 09:06
Medlem
Målvakteronnarumma (Paris Saint Germain), Alex Meret (Napoli), Ivan Provedel (Lazio), Guglielmo Vicario (Tottenham)-

Backar:Francesco Acerbi (Inter), Alessandro Bastoni (Inter), Raoul Bellanova (Torino), Alessandro Buongiorno (Torino), Riccardo Calafiori (Bologna), Andrea Cambiaso (Juventus), Matteo Darmian (Inter), Giovanni Di Lorenzo (Napoli), Federico Dimarco (Inter), Gianluca Mancini (Roma), Giorgio Scalvini (Atalanta).

Mittfältarna ":Nicolò Barella (Inter), Bryan Cristante (Roma), Nicolò Fagioli (Juventus), Michael Folorunsho (Hellas Verona), Davide Frattesi (Inter), Jorginho (Arsenal), Lorenzo Pellegrini (Roma), Samuele Ricci (Torino).

Anfallare :Federico Chiesa (Juventus), Stephan El Shaarawy (Roma), Riccardo Orsolini (Bologna), Giacomo Raspadori (Napoli), Mateo Retegui (Genoa), Gianluca Scamacca (Atalanta), Mattia Zaccagni (Lazio).

Vem saknar ni,vem borde bort?
2024-05-24, 21:36
Medlem
Citat:
Målvakteronnarumma (Paris Saint Germain), Alex Meret (Napoli), Ivan Provedel (Lazio), Guglielmo Vicario (Tottenham)-

Backar:Francesco Acerbi (Inter), Alessandro Bastoni (Inter), Raoul Bellanova (Torino), Alessandro Buongiorno (Torino), Riccardo Calafiori (Bologna), Andrea Cambiaso (Juventus), Matteo Darmian (Inter), Giovanni Di Lorenzo (Napoli), Federico Dimarco (Inter), Gianluca Mancini (Roma), Giorgio Scalvini (Atalanta).

Mittfältarna ":Nicolò Barella (Inter), Bryan Cristante (Roma), Nicolò Fagioli (Juventus), Michael Folorunsho (Hellas Verona), Davide Frattesi (Inter), Jorginho (Arsenal), Lorenzo Pellegrini (Roma), Samuele Ricci (Torino).

Anfallare :Federico Chiesa (Juventus), Stephan El Shaarawy (Roma), Riccardo Orsolini (Bologna), Giacomo Raspadori (Napoli), Mateo Retegui (Genoa), Gianluca Scamacca (Atalanta), Mattia Zaccagni (Lazio).

En nåot svagare trupp än vad jag hade hoppats på för några år sedan. Men fortfarande en ganska stark trupp. Mittbackarna är viktiga, och att de har ett samarbete. 2006 var de absolut bästa mittbackarna i världen Maldini & Nesta. Men de som vann VM var Cannavaro & Materazzi. Idag är det Bastoni och Acerbi. Men Acerbi har haft sitt problem med idioter.

På samma vis missar Tonali EM. Han hade kunnat vara fantastisk tillsammans med Barella. Men nu får får Spalletti bygga runt det. Chiesa är självklar offensivt. Och jag ser gärna Scamacca och Retegui där också.

Jag tror att de flesta tror att Spanien och Kroatien går vidare från gruppen.Men det handlar om att få laget att prestera.
2024-05-24, 22:15
Avslutad
Citat:

4 starka målvakter. Unga, bra backar. Spännande. Anfallet med Chiesa och Scamacca, faraonen blev uppkallad enbart för att Spalle älskar honom sedan hans tid i Roma, visst bra inhoppare när man jagar mål på slutet men ingen startspelare. Mittfältet, Pelle och Cristante? Folorunsho uppkallad, för 1-2 år sedan totalsågade jag honom när han spelade i Bari Ähh finns nog inte många andra mittfältsspelare som alternativ, kommer inte på någon på rak arm.

Udogie hade haft en plats om han inte vore skadad, samma med Berardi. Fagioli? Avstängd 7 månader men ändå uppkallad, hur dålig har Locatelli varit egentligen? Spinazzola, ska självklart inte vara med men fan vem minns inte hans prestation i senaste EM.

Om jag förstår det rätt kommer 4 av dem att väljas bort?
Senast redigerad av J-dilla 2024-05-24 kl. 22:17.
2024-05-24, 22:40
Medlem
Ezzelinos avatar
Locatelli hade jag förväntat mig i truppen, han var väl med i vinstmatcherna mot Venezuela och Ecuador i USA tidigare i år om jag inte missminner mig. Berardi skadad. Immobile var kapten i någon match i höstas i EM-kvalet men inte med i truppen. 34 år, och det är nog dags att andra tar vid. Belotti har spelat bort sig från landslaget, för dålig form, för få mål.

Svår grupp för Italien, men laget kan säkert under Spalletti prestera bättre än vad många förväntar sig. De får förstås gärna ta guldet igen, även om jag har svårt att tro att de räcker till.
2024-05-24, 23:13
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
4 starka målvakter. Unga, bra backar. Spännande. Anfallet med Chiesa och Scamacca, faraonen blev uppkallad enbart för att Spalle älskar honom sedan hans tid i Roma, visst bra inhoppare när man jagar mål på slutet men ingen startspelare. Mittfältet, Pelle och Cristante? Folorunsho uppkallad, för 1-2 år sedan totalsågade jag honom när han spelade i Bari Ähh finns nog inte många andra mittfältsspelare som alternativ, kommer inte på någon på rak arm.

Udogie hade haft en plats om han inte vore skadad, samma med Berardi. Fagioli? Avstängd 7 månader men ändå uppkallad, hur dålig har Locatelli varit egentligen? Spinazzola, ska självklart inte vara med men fan vem minns inte hans prestation i senaste EM.

Om jag förstår det rätt kommer 4 av dem att väljas bort?

Scamacca kan bli en joker. Jag hoppas så! Anfallet är ju svagt överlag.

Ett nytt guld blir det nog inte. Men Italien är bäst när man möter andra stora nationer. Då brukar man tända till.

Det finns i alla fall inget vackrare landslag än Gli Azzurri. Nu börjar min Italien-ängslan att visa sig. En speciell sorts ångest som lever i mig ända sedan den där jävla finalen i EM 2000.
2024-05-25, 17:36
Avslutad
Captiano Giovanni Di Lorenzo kopplas ihop med Milan hoppas dom klipper han en klar uppgradering från Calabria. Spelar ingen roll att han är 30 han är så kvick på högerkanten så det gör inget om han tappar lite i fart lär hålla i 3 säsonger.

Skumt att varenda storspelare i Napoli tycks vilja lämna klubben i ett svep vilken soppa det har blivit. Tappar hela sin ryggrad om dom försvinner allihopa spelare som inte går att ersätta direkt.
2024-05-25, 20:31
Medlem
-GGs avatar
Juve - trea i ligan, CL, och en cuptitel.

En helt okej säsong sett till truppen.

Nu börjar det på riktigt nästa säsong! Ny tränare, bättre trupp förhoppningsvis och Europa-spel igen.

Vlahovic och Chiesa måste man behålla. In med flera mittfältare och en mittback. En ytter vore också fint.

Di Gregorio verkar vara klar. Italiensk målvakt, som ska ta över buren på sikt. Det känns jättebra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in