• 4
  • 5
2023-07-03, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Hur, löste det sig, vilken åtgärd orsakade det?
Microsoft supporter ville göra det så som du sa förut: Ominstallation. Jag fick en direkt länk och så gjorde jag en ominstallation.

Jag vet dock inte hur det blir med uppdateringar, innan så uppdaterades inte datorn, trots att den ''gjorde'' efter att jag klickade på ''uppdatera nu'', så ville den senare begära efter några minuter att jag skulle uppdatera samma sak igen. Så jag får se i framtiden hur det blir med att uppdatera datorn senare.

Men just nu så ser allting bra ut, jag har kamera och microsoft store. Allt känns kalas!

EDIT: Vad som orsakade det hela, vet jag inte. Men jag tippar på att under återställningsprocessen så stängdes min dator av, p.g.a batteribrist. Jag hade inte batteriladdaren inkopplad, p.g.a slarv och ogenomtänkt om konsekvenserna. Så det lär nog ha orsakat misshandel för datorn kanske.

Men nu efter ominstallationen, så skall allt vara sig självt igen. Som sagt, nu efter att allt är ordnat, så är jag mycket nöjd med det totala rensningen. Att det känns så skönt med en tom skrivbord, känns lite löjligt att känna en glädje för det, men det gör jag, hehe.
Senast redigerad av L.o.a 2023-07-03 kl. 14:09.
Citera
2023-07-03, 14:14
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.o.a
Microsoft supporter ville göra det så som du sa förut: Ominstallation. Jag fick en direkt länk och så gjorde jag en ominstallation.

Jag vet dock inte hur det blir med uppdateringar, innan så uppdaterades inte datorn, trots att den ''gjorde'' efter att jag klickade på ''uppdatera nu'', så ville den senare begära efter några minuter att jag skulle uppdatera samma sak igen. Så jag får se i framtiden hur det blir med att uppdatera datorn senare.

Men just nu så ser allting bra ut, jag har kamera och microsoft store. Allt känns kalas!

Glädjande!

Ja en ominstallation var nog bäst för jag misstänker/misstänkte, att inte ens en ny återställning skulle lösa det. De där uppdateringarna kommer trilla in under dagen, var så säker. Gå till W.update och bocka i att du ska få Övriga Ms uppdateringar så att du får allt nödvändigt.

Lärdomen av detta är att göra återställningspunkter. Läs mer ↓ ↓ ↓
Citera
2023-07-03, 14:18
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.o.a

EDIT: Vad som orsakade det hela, vet jag inte. Men jag tippar på att under återställningsprocessen så stängdes min dator av, p.g.a batteribrist. Jag hade inte batteriladdaren inkopplad, p.g.a slarv och ogenomtänkt om konsekvenserna. Så det lär nog ha orsakat misshandel för datorn kanske.

Men nu efter ominstallationen, så skall allt vara sig självt igen. Som sagt, nu efter att allt är ordnat, så är jag mycket nöjd med det totala rensningen. Att det känns så skönt med en tom skrivbord, känns lite löjligt att känna en glädje för det, men det gör jag, hehe.

Jaså. Detta faktum om batteriet borde du ha nämnt tidigare, det är självklart att det orsakade det, inte kanske! Därför borde du inte ens ha tvekat om att göra om det, utan självklart gjort om det.

Nu när det är ominstallerat så bör du uppleva en snabbare och smidigare dator än på länge.
Senast redigerad av 1FF 2023-07-03 kl. 14:22.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in