Citat:
Ursprungligen postat av
Megaforce
Låter lite mer som om det är SVHS-band som orsakar problemet. Om det är en SVHS-spelare som kör S-VHS mot framegrabbern så kan det bli problem om man kör en vanlig VHS-kassett eftersom spelaren kanske ändrar signalen till standard PAL när grabbern förväntar sig SVHS-signal vilket också ofta är det som används när man spelar upp från DV-spelare.
Okej jag förstod nästan det, jag har avinstallerat "winzip system" nu

.
SVHS är det kanske samma som S-video signal/koppling? för på "elgato" kan man välja hur man vill överföra, alltså antingen via komposit eller s-video. Och jag kan använda vilket som på min VHS/DVD spelare. Jag provade först med komposit koppling, då kopplade jag i alla röd,vit och gul mellan videon och elgato, men det blev samma när jag skulle färdigställa filmen att det inte gick. Sen provade jag med s-video koppling, då drog jag den gula men behöll dom andra och kopplade in s-video kontakten (vet inte om jag gjort rätt), men det gick inte att färdigställa då heller.
Jag hittar ingenstans man kan välja "PAL" det kunde man välja på min förra videograbber (men den fungerade inte ljudet på).