Citat:
Ursprungligen postat av
Iifyousayso
Menar du på allvar att "Kapten klänning" fick sitt jobb för att han var transvestit?
HBTQ personer anser absolut att man inte måste gifta sig i en kyrka.
Finns många andra sorters gudomliga tempel där man bör få vigas.
Moskeer, padoger, synagogor osv osv.
Så kan man även gifta sig borgerligt.
Samfund som har vigselrätt ska självklart stå upp för grundläggande demokratiska värderingar oavsett trosinriktning.
Sen så svamlar du så mycket ur foliehatten att du är totalt obegriplig. Så jag måste faktiskt ta och säga girl bye och dra ridå.
Det finns inga moskeer där homosexuella får lov att gifta sig. Jag vet inte ens om moskeer utför bröllop. Hur som helst får homosexuella inte ens vistas i moskeer, och när det kommer till män och kvinnor är det 100% apartheid som gäller. Kvinnor får heller inte lov att bli imamer. Detta är ingenting någon av er kritiserar. Antingen för att ni är fegisar, eller för att ni bara vill sabotera för Kristna.
Jag är 100% för att stat och religion ska hållas separat, och att människor ska ha rätt att praktisera sina religioner hur de vill så länge det inte påverkar andra. Om jag äger ett hus bestämmer jag själv vem som får lov att komma in i mitt hus. Om jag inte vill att tex kineser ska få komma in, är det helt upp till mig. Samma sak bör gälla kyrkor. Jag hade förstått ditt argument om kyrkan var en institution som du måste ha att göra med för att kunna leva ett vanligt liv. Men så är det inte. Du behöver inte gifta dig för att kunna leva ditt liv. Det finns heller ingenting som hindrar dig från att starta din egen kyrka där endast homosexuella får lov att gifta sig, eller där alla får lov att gifta sig. Kyrkorna vill heller inte på något sätt skada homosexuella. De vill bara inte viga dem, då de anser att det är en synd.
De flesta kristna anser att homosexualitet är fel, och därför är det givetvis fel att tvinga dem att viga homosexuella. Det är som att tvinga moskeer att servera griskött. Du kanske också ska fundera lite över varför makten är så besatta över att homosexuella ska få vigas i kyrkor, samtidigt som de inte kritiserar någonting som sker i moskeer. De kritiserar inte deras syn på homosexuella eller deras syn på kvinnors rättigheter. Kan det kanske ha någonting att göra med att de vill förstöra Kristendomen? Kan det kanske vara som så att många av de som vill det är judar och kommunister? Därför att om det verkligen hade handlat om att de hade brytt sig om homosexuellas och kvinnors rättigheter, hade de givetvis kritiserat Islam 100 gånger mer än kristna kyrkor.
Det finns endast en enda religion i västvärlden som konstant kritiseras offentligt, och det är Kristendomen. Det finns väldigt få kristna som utför våld eller ställer till med några problem öht. Jag har hört talas om någon enstaka bomb mot någon abort-klinik i USA. Thats it. Utöver det är kristna de som hjälper alla, oavsett om de är kristna, muslimer eller judar. Så är det verkligen inte med muslimer och judar. De hjälper endast muslimer och judar. Jag har aldrig hört talas om någon större grupp kristna som vill mörda homosexuella eller ta bort någon grupps rättigheter. Det enda de vill är att inte bli tvingade att viga homosexuella, och att aborter inte ska utföras. Anledningen till att det finns människor (framförallt judar) som vill att de ska viga homosexuella och vara för abort, är pga att det innebär slutet för Kristendomen. Vad skulle meningen med Kristendomen vara om prästerna konstant utför och är för saker som anses vara stora synder inom Kristendomen?
Om du är för att präster ska tvingas viga homosexuella borde du även vara för följande:
1. Enligt svensk lag ska kvinnor ha rätt att be tillsammans med män utan slöjor på sig i alla moskeer i Sverige
2. Kvinnor, Homosexuella, bisexuella och transvestiter ska ha rätt att be och arbeta som imamer i alla moskeer i Sverige.
3. Människor som äter griskött ska få lov att be och arbeta som imamer i alla moskeer i Sverige. De ska få lov att äta griskött i moskeerna
4. Människor ska ha rätt att avbilda profeten Mohammed och bränna koranen i alla moskeer i Sverige. De ska också få lov att arbeta som imamer.
5. Människor som dagligen dricker alkohol ska få lov att be i moskeer i hela Sverige, så länge de inte är fulla när de befinner sig i mosken.
Om du inte är för dessa saker, vad är skillnaden mellan dessa saker och att präster inte vill viga homosexuella? Om du är för det, då tycker jag att du bör rikta din kritik mot moskeer och imamer istället för kyrkor och präster.