2023-06-23, 14:42
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PersonligPerson
Det är du som stoppar huvudet i sanden och hoppas på att politiker skall sköta det samtidigt som dina barn blir våldtagna och problemet är fortfarande politiker. Mitt samvete är rent och jag drabbas inte, jag har snarare mer gemensamt med undermänniskor ifrån Pakistan än horungar likt dig själv.

Nåja, det är sådana som mig som kollar på när ni blir nedpissade av blatteungar. Usch! Hoppas du och din familj råkar på all jävelskap ni röstat för.

Tack och lov möter jag inga som du IRL i mitt liv. Människor som saknar begåvning för att förstå frågan men som ändå vill hävda sin åsikt i den. Men visst, bättre att du sitter inne och knappar här än att du ger dig ut i samhället och infekterar bra människors vardag med din närvaro.
Citera
Medlem
Som Castro sa! "we dont want them!" Folk börjat tröttna på kamelryttare och tiggare.
Citera
Medlem
Jag träffar många helt underbara invandrare. Många är ju verkligen så najs människor, faktiskt mycket trevligare än vad många svenskar är alltså. Ändå saknar jag den gemenskap som vi svenskar hade. Tidigare hade de flesta en uppsjö av gemensamma erfarenheter, bra som dåliga. Detta gjorde att man hade en känsla av sammanhang. Man kunder dessutom lita på att politiker och makthavare i våra myndigheter hade ungefär samma erfarenheter. Detta var vårat land, på gott och ont. Men nu när man går ut på stan hör man ju ett otal olika språk. Det blir ju ingen enhetlig het eller sammanhållning ö h t. Främlingar ska nu styra över oss och också över dem som invandrat hit. Hur bra blir det i det långa loppet?
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Jo, men det är sånt gnäll på invandrare idag. Klart man ska ha hårda krav och minska invandringen men de allra flesta är skötsamma, trevliga etc.

Det målas ofta upp en felaktig bild av invandrare.
Citera
2023-06-23, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Jag träffar många helt underbara invandrare. Många är ju verkligen så najs människor, faktiskt mycket trevligare än vad många svenskar är alltså. Ändå saknar jag den gemenskap som vi svenskar hade. Tidigare hade de flesta en uppsjö av gemensamma erfarenheter, bra som dåliga. Detta gjorde att man hade en känsla av sammanhang. Man kunder dessutom lita på att politiker och makthavare i våra myndigheter hade ungefär samma erfarenheter. Detta var vårat land, på gott och ont. Men nu när man går ut på stan hör man ju ett otal olika språk. Det blir ju ingen enhetlig het eller sammanhållning ö h t. Främlingar ska nu styra över oss och också över dem som invandrat hit. Hur bra blir det i det långa loppet?

Du kan väl lära dig att känna gemenskap med någon ifrån ett annat land än du själv eller kan du inte ens relatera till dem?

Vi får väl se vad tiden utvisar.
Citera
2023-06-23, 14:54
Medlem
happilappis avatar
Svenskar, inklusive "svenskar", tycker det är nice eftersom att de fortsätter att rösta på partier som vill ha gränserna öppna.
Citera
2023-06-23, 15:02
Medlem
Shit vad ni sitter och gnäller över ingenting. Världen och verkligheten är i ständig förändring tror ni man kan ha båtar och flyg och tech samtidigt som alla ska hålla sig i sitt land? Kulturer och skillnader blir färre ju mer tiden går kommer vi alla smällts ihop till en och samma röra. Var inte så oroliga över sverige och svenskhet det hela har ju varit importerad från start, ni själva är importerade om man går tillbaka tusen år
Citera
2023-06-23, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Tack och lov möter jag inga som du IRL i mitt liv. Människor som saknar begåvning för att förstå frågan men som ändå vill hävda sin åsikt i den. Men visst, bättre att du sitter inne och knappar här än att du ger dig ut i samhället och infekterar bra människors vardag med din närvaro.

Finns inga bra människor där ute, de som röstat har röstat fel och de är lika ruttna som dig själv.
Citera
2023-06-23, 15:12
Medlem
Jag skulle må väldigt dåligt om alla var vita svenskar. Tycker det bästa är 50/50
Citera
2023-06-23, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrstardust
Är ju inte så roligt att känna sig som en främling i sitt egna land.

Som tur är så stöter jag inte på så många araber, afrikaner och andra invandrare då jag för det mesta är på olika arbetsplatser.
Och där lyser de med sin frånvaro.

Jag skulle känna mig som en främling i Sverige om det inte skulle finnas invandrare. Det är bra att det finns många invandrare eftersom då sticker inte jag ut lika mycket.
Citera
2023-06-23, 15:15
Medlem
S.Jorgens avatar
Midsommar är en av de större traditionerna vi svenskar har.
När dessa nytillkomna kör vindelslip och hammare i lägenheten bredvid på midsommarafton förstår man att de inte riktigt kommit in i matchen.

Glad Midsommar På Er!
Citera
Medlem
Sverige har blivit ett uland på 30 år.

Jag tror gates communities tillhör framtiden. Även om där är invandrare där så kommer folk uppför sig bättre och inte vara skrikiga analfabeter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Känns inte som hemma längre.
Hör nästan bara andra språk än svenska.

Man har inget gemensamt med dessa.
Man delar inte traditioner eller värderingar osv.

Många vill kasta lbtq folk från balkonger.
Hedersmord är vanligt.
Etc etc många kulturer är skitkulturer.
Sen finns det väl en del bra, som tex dansk och finsk kultur och tradition

Ja svenskarna är inte dom mest öppna. Därför behövs det fler invandrare så att invandrare som redan är här inte blir för isolerade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in