2023-06-22, 11:57
Bannlyst
Har sen en 2-3 veckor tillbaka legat på ca 40mg oxynorm om dagen mot en ryggskada, fick oplanerat slut och kontakta en polare som kom över med 3st 5or.
Stressad och ouppmärksam krossar jag dom och drar upp dom i snoken.
Sen tar det inte längre än nån enstaka minut innan jag känner ett extremt obehag sprida sig i hela kroppen, ryser otroligt hårt såpass att huden gör ont och näsan börjar rinna.
Börjar frysa och behöver akut gå på toaletten, då går det upp för mig vad fan det är jag fått i mig..
Är ändå hyfsat påläst och vet på ett ungefär vad som väntar kommande timme, men dra åt helvete jag har aldrig mått så dåligt som att bli inkastad i den här extrema avtändningen.
Det känns verkligen som att man ska dö, börjar cp gäspa så käkarna nästan går ur led och efter en stunds googlande så känner jag mig trygg nog att lägga mig och försöka somna och sova bort det.
Vet att halveringstiden är kort så om en timme är helvetet över, svetten forsar verkligen men lyckas slumra till och vaknar till ungefär en timme senare och känner hur det börjar avta, det börjar kännas bättre igen och efter 2 timmar är det över.
ALDRIG igen ska jag råka begå det här misstaget för det är inget skämt hur förjävla illa man mår så snabbt.
Tur som helvete är det att det går över relativt snabbt och såklart är ofarligt men det känns verkligen inte ofarligt haha..
Hade jag svalt tabletterna hade det troligtvis varit lugnt, men krossade dom och snortade och därav utgången.
Citera
2023-06-24, 02:38
Avslutad
Aldrig känt så mycket av naloxonen när jag hade min sub period. Men visst är det skillnad på suboxone och buprenorfin.

Men inser ni hur äcklig staten är som ger dig ett preparat med motverkande medel samtidigt? Råkar du må bra samtidigt du blir smärtfri är du djävulen och ondskefull knarkare. PUNKT.
Citera
2023-06-25, 09:36
Medlem
Hejsan12345s avatar
—-
Citera
2023-06-25, 09:45
Medlem
Hejsan12345s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruttenfimp
Aldrig känt så mycket av naloxonen när jag hade min sub period. Men visst är det skillnad på suboxone och buprenorfin.

I praktiken är det exakt samma sak; naloxonet i Suboxone är inte aktivt, det innehåller såpass lite. Tanken är att det ska vara verksamt när man injicerar, men troligen är det bara ett sätt för läkemedelsföretagen att kunna ta patent på en ny produkt när det gick ut för Subutex.
Citera
2023-08-08, 18:54
Medlem
6.A.M.s avatar
Citat:
Aldrig känt så mycket av naloxonen när jag hade min sub period. Men visst är d suboxone och buprenorfin.

Men inser ni hur äcklig staten är som ger dig ett preparat med motverkande medel samtidigt? Råkar du må bra samtidigt du blir smärtfri är du djävulen och ondskefull knarkare. PUNKT.

Citat:
Ursprungligen postat av Hejsan12345
I praktiken är det exakt samma sak; naloxonet i Suboxone är inte aktivt, det innehåller såpass lite. Tanken är att det ska vara verksamt när man injicerar, men troligen är det bara ett sätt för läkemedelsföretagen att kunna ta patent på en ny produkt när det gick ut för Subutex.

Han har nog tagit Oxycodone/Naloxone för de finns som 5 or och innehåller dessutom ganska mycket naloxon om man jämför med sub.
Citera
2024-03-13, 21:35
Medlem
Citat:

ja det är lite sjukt faktiskt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in