2023-06-24, 16:41
Medlem
Hur vågar man göra nåt sånt här? Aldrig i livet att jag hade vågat åka ner för att se Titanic. Inte ens om jag blev erbjuden miljoner
Citera
2023-06-24, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BiggestSnoozer
Det rapporteras nu att ubåten imploderade i ett tidigt skede och alla ombord avled omedelbart - vad var det då för knackningar månntro som under sökandet fångades på radarn?

Läste nånstans att biljetten att få följa med i ubåten var rejält dyr - var det 2,5 miljoner kr?! Så de fem avlidna resenärerna var uppenbarligen stenrika. Säger inte att alla stenrika personer gått över lik för att bygga upp sin förmögenhet, men ganska många har gjort det. Kan det ha varit karma?

Knackningar kan vara Titanic, andra vrak, strömmar som går genom vraken osv.
Citera
2023-06-24, 17:15
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madrassen
Hur vågar man göra nåt sånt här? Aldrig i livet att jag hade vågat åka ner för att se Titanic. Inte ens om jag blev erbjuden miljoner

Precis mina funderingar… Jag hade heller inte åkt ned ens om jag fick några mille… för att titta på resterna och smulorna av Titanic som gick under för mer än 100 år sedan, 1912. Sittandes som en skomakare i en tandkrämstub-liknande farkost med ett enda fönster.

Jag tror att Stockton Crush drömde om en blomstrande verksamhet med djuphavsresor till Titanic.

Såg på Youtube en rundvandring på moderskeppet, hon såg väldigt fin och påkostad ut. Lyxig. Hon måste kostat multum att färdigställa.

Ingen står över lagen, ingen står heller över naturlagarna, inte ens Stockton…
Citera
2023-06-24, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
https://youtu.be/1vsNV8sD7to

Ibland tycker jag Tatum säger korkade saker men ibland kan jag bara hålla med helt. James Cameron som kan en jävla massa om detta visste rätt snabbt att det var kört och att den imploderat. Men media fortsatte mjölka historien och prata om hur mycket syre det fanns hit och dit för att hålla oss fortsatt intresserade och klicka på deras artiklar.

Nä, det gjorde de inte, eftersom sökteamet jobbade utifrån att de gick att rädda så gjorde massmedia rätt.
Vad tycker du dr skulle gjort istället? Rapporterat dem döda och idiotförklarat sökteamet?
Citera
2023-06-24, 17:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Precis mina funderingar… Jag hade heller inte åkt ned ens om jag fick några mille… för att titta på resterna och smulorna av Titanic som gick under för mer än 100 år sedan, 1912. Sittandes som en skomakare i en tandkrämstub-liknande farkost med ett enda fönster.

Jag tror att Stockton Crush drömde om en blomstrande verksamhet med djuphavsresor till Titanic.

Såg på Youtube en rundvandring på moderskeppet, hon såg väldigt fin och påkostad ut. Lyxig. Hon måste kostat multum att färdigställa.

Ingen står över lagen, ingen står heller över naturlagarna, inte ens Stockton…

Tror Stockton fick en kick av ovissheten. Men jag begriper inte varför han skulle locka ner andra med honom. Okej för Titanicrunkande gubbarna, men pakistanierna?
Citera
2023-06-24, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Amerikanska militären hörde sistnämnda, men var inte sugna på att nämna att de hade den utrustningen (tror det var ganska ny utrustning), i alla fall inte vitt och brett till media.
Enligt den artikeln jag länkade till tidigare visste de inte om att den här leksaken saknades när ljudet registrerades. När det kom fram skickade de informationen till kustbevakningen.
Senast redigerad av HalHandyman 2023-06-24 kl. 17:51.
Citera
2023-06-24, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G-kraft89
Tror Stockton fick en kick av ovissheten. Men jag begriper inte varför han skulle locka ner andra med honom. Okej för Titanicrunkande gubbarna, men pakistanierna?
Pappa-Pakistan var ju tydligen också väldigt intresserad av Titanic sedan många år.
Citera
2023-06-24, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Hej! Att vi har något att lära av händelsen tror jag.
Som, dyk inte jättedjupt med en taskig farkost? Det visste man nog redan innan.
Citera
2023-06-24, 17:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mergimsuger
Pappa-Pakistan var ju tydligen också väldigt intresserad av Titanic sedan många år.

Jo men även en ingenjörpsykopat borde väl skonat dem. Han hade en 19-åring son. Titanicgubbarna hade inget att leva för.
Citera
2023-06-24, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G-kraft89
Jo men även en ingenjörpsykopat borde väl skonat dem. Han hade en 19-åring son. Titanicgubbarna hade inget att leva för.
Så du menar t.ex att Hamish Harding som är pappa åt två barn under 15 inte hade någonting att leva för?

Tror spontant att alla ombord var relativt läskunniga och visste om riskerna. Sen kan man ju ifrågasätta hur man kan anse att det är värt att chansa.. Jag hade inte gjort det.

Även om farkosten ville vara ”innovativ” så går ju säkerhetsbristerna syna även för en lekman.
Citera
2023-06-24, 18:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mergimsuger

Även om farkosten ville vara ”innovativ” så går ju säkerhetsbristerna syna även för en lekman.

Tycker du pappa-Pakistan såg begåvad ut? Det är rått att lura ner retards. de andra två gubbarna hade en utbildning och kunde väga oddsen
Citera
2023-06-24, 18:19
Medlem
olasvenssons avatar
Jag skulle aldrig sätta mig i en hemmagjord ubåt. Dessutom gå ner 4 kilometer i djupet är riktigt korkat gjort. Undra hur passagerarna diskuterade innan dom gick ombord på ubåten?

Nu vilar dom bredvid Titanic bland dom andra som dog 1912.

Helt galet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in