2023-06-22, 19:21
Medlem
Hejsan12345s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woodiedo
Nej det var det inte alls. Det var en Logitech gamepad f710

Jaha! Då hade jag aldrig åkt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marchioness
"The debris found was a landning frame and a rear cover from the submersible".
Ja jag läste det här:

Citat:
A rescue expert says the debris found in the search for Titan was "a landing frame and a rear cover from the submersible".
David Mearns, who is friends with two of the passengers on board Titan, says he is part of a WhatsApp group involving The Explorers Club.
Mr Mearns told Sky News the president of the club, who is "directly connected" to the ships on the site, said to the group: "It was a landing frame and a rear cover from the submersible."
Mr Mearns says: "Again this is an unconventional submarine, that rear cover is the pointy end of it and the landing frame is the little frame that it seems to sit on."
He says this confirms that it is the submersible.
Mr Mearns says he knows both British billionaire Hamish Harding and the French sub pilot Paul-Henri Nargeolet.
"It means the hull hasn't yet been found but two very important parts of the whole system have been discovered and that would not be found unless its fragmented," he added.

https://news.sky.com/story/titanic-submarine-missing-live-updates-submersible-cannot-be-opened-from-inside-time-running-out-on- oxygen-supply-waiver-mentions-death-three-times-12905748?postid=6086594#liveblog-body
Citera
Medlem
MikeFromYSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Messlem
En fråga till er som har koll; Är det möjligt att ubåten börjat knaka/låta innan det gick åt helvete eller är det bara pang boom när den imploderar?
Nu är jag långt ifrån något proffs, men min uppfattning är att den imploderar på en millisekund på det där djupet ifall kolfiberskrovet börjar ändra form av någon anledning. Trycket är så enormt att det är svårt att förstå, minsta svaghet i kolfiberskrovet och hela skiten imploderar. Rätta mig om jag har fel.
Citera
Hobbybondes avatar

Moderatormeddelande

Postat av Hobbybonde 2023-06-22, 19:22
Medlem

Ge fan i att tramsa i tråden. Tillför något vettigt som hör ihop med olyckan eller ge fan i att svara. Det fina roligare saker att göra än att städa efter folk med rännskita i skrivfingrarna. Kommer varna varenda en som försöker vara lustig eller går i ordfajt med andra.

/Mod
2023-06-22, 19:22
Avslutad
Finns det några uppgifter som säger hur djupt de kommit på en timme och 45 minuter?
Citera
Medlem
NukeTheWhaless avatar
'Landing frame and rear cover' found at debris field in hunt for missing sub

A "debris field" has been discovered in the search for Titan - with a rescue expert telling Sky News that the missing sub's landing frame and rear cover have been found.
https://news.sky.com/story/debris-field-discovered-within-search-area-near-titanic-us-coast-guard-says-12906735
Citera
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Traktortommy
Hur vet man att det är delar från titan som hittats?

Kan nån länka en bra källa

Presskonferens kl 2100 svensk tid så du får nog ge dig lite till tåls.
Först då vet vi vad de har hittat, förhoppningsvis.
Citera
2023-06-22, 19:23
Medlem
Citat:
En fråga till er som har koll; Är det möjligt att ubåten börjat knaka/låta innan det gick åt helvete eller är det bara pang boom när den imploderar?
Kolfiber. Säger nog bara kras.
Citera
2023-06-22, 19:24
Medlem
brunnsangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Zingaja-
Skickade dom inte ut en signal att dom var i knipa och sen total tyst? Tänker att om den nu skulle imploderat så skulle dom aldrig hunnit med det. knappast prio heller i ett sådan läge. Kan det vara så illa att dom legat där sen dag1 på det stället dom hittat bråtet och ljuden har varit från dom, och att dom slog i panik när syret började ta slut och skrovet gav vika alldeles nyligen?

Nej dom skickade inte ut en signal dom förlorade bara kontakten. Ljuden vet dom inte vart dom kom ifrån kan ha varit från en annan båt i närheten. När dom letade efter den Argentinska ubåten 2017 så hörde dom också ljud som dom misstänkte kom från ubåten men när den hittades ett år senare så kunde dom konstatera att den sjunkit snabbt och impolderat direkt så ljuden kom inte från en ubåt den gången heller.
Citera
2023-06-22, 19:24
Medlem
Citat:
Människan hinner inte ens reagera över huvud taget när det sker en implosion på ubåt, även om det är av större modell.

Men det lär knaka och låta när man närmar sig max djup, dödsångest deluxe.
Citera
2023-06-22, 19:25
Avstängd
SoberZealots avatar
Medan alla diskuterar detta på ett plan, så vill jag ta det till en annan.

Gällande vår egen ubåts-chef, styckaren. Så kostande han samhället säkert flera hundra miljoner i SE, DK. Och när han dödade, så blev det en jättegrej. För det var en ubåt. Jag har själv hört en människa dö av automateld. Har ingen aning vad samhället la ned på det brottet, men det var inte hundratals miljoner och hela kustbevakningen fick stånd.

Och nu är vi här igen. En gäng narcissistiska människor som måste simma med valar, bestiga berg och få utlopp sitt ego, har nu återigen alltså kostat samhällen gigantiska pengar. För att de inte kunde ta det lugnt och vara normala människor.

Jag tror inte att det är detta vi har samhällen till. Att åka runt och leta efter människor som med flit utsätter sig för livsfara. Till och med betalar för det.

Nix, låt dem vila i frid. Havet ger, och havet tar.
Citera
2023-06-22, 19:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Traktortommy
Hur vet man att det är delar från titan som hittats?

Kan nån länka en bra källa

Man kan se det utifrån hur fräscht materialet är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in