Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Det går givetsvis inte att bevisa att någon INTE kan orsaka något annat –
Ah, var det därför som skribenten svarade, "Nej.", följt av en länk och inget mer?
Citat:
men du får gärna ta fram bevis för att vacciner orsakar autism - det kommer du dock inte lycka med eftersom sådana bevis inte finns.
Hur vet du det om det
"inte [går] att bevisa att någo[t] INTE kan orsaka något annat..."?
Ett enkelt sätt att en gång för alla avgöra huruvida vacciner orsakar autism är att randomisera ett urval av individer som fått de normala antalet vaccin och doser under en specifik tidsperiod och dels ett urval av lika många som INTE har fått sagda vacciner och därpå jämföra vilken grupp som har flest autister.
I stora drag.
Jag läste någonstans att ca 0,8% av varje årskull nyfödda amerikaner INTE vaccineras när de växer upp.
Det ger ca 30000 individer i varje årskull, vilket gott och väl räcker för en hög statistisk signifikans.
Varför har inte någon sådan studie initierats av ansvariga myndigheter, tror du?
Under ett halvt århundrade?
Citat:
Nu ljuger du igen - minst 2 barnvacciner HPV och polio - har redan bevisats testademot äkta placebo här i tråden.
Testades de här i tråden? Var då? Hur då?
Citat:
Du har dessutom själv lämnat till papper som visar att HPV-vaccinet testades just mot äkta placebo.
Igen. Här är de två senaste inläggen från mig och som du tycks ha svårt att ärligt bemöta:
- IPOL (mot polio): (FB) Orsakar vacciner autism och andra funktionsnedsättningar?
- Gardasil (mot HPV): (FB) Orsakar vacciner autism och andra funktionsnedsättningar?
Glöm inte att citera och ange källa om du menar att din invändning har vetenskapligt stöd.
Citat:
Den är det förstås närmast meningslöst att hänvisa till studier i faserna 1-3 för långsiktiga biverkningar (som jag antar att du tror autism kan vara), eftersom dessa faser sker på små grupper under ytterst begränsad tid.
Det finns en mängd symtom även på hyfsat kort tid som indikerar att barnet har blivit- eller är på väg att bli autistiskt och att sådana fall givetvis ska studeras långsiktigt om nu trots det, vaccinet godkänns.
Poängen är att de verkliga antalet drabbade barn inte är känt (officiellt) eftersom det i respektive studie inte finns en kontrollgrupp som fått (äkta) placebo, direkt eller indirekt.
Dvs, vad är poängen med stora randomiserade kliniska studier om det inte finns en kontrollgrupp som det går att mäta verkliga skadeverkningar och verklig effektivitet emot?
Det kanske ska
verka seriöst för den mindre invigde?
Citat:
För långsiktiga effekter får man se på fas 4-studierna - men inte heller där har några som ger öst bevis framkommit för att vacciner skulle kunna utlösa eller orsaka autism..
Jag diskuterar gärna fas 4-studier och andra studier, men det får vänta en stund.
En sak i taget.