2025-11-24, 10:06
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Effopkoudar
https://www.tn.se/naringsliv/45383/chocken-greta-och-aktivisterna-lamslog-hennes-foretag-fortvivlad/

Längre intervjun med den kvinnliga småföretagaren i Norrland som fick sin privata skog saboterad av Greta Thunberg.
Mycket läsvärd. Greta sysslade som vanligt med desinformation och gick ut och vevade mot SCA, fast det var en privatperson, en kvinna, som beställt jobbet.
Hon har haft skogen i släkten i många generationer och fått lära sig om miljöhänsyn sen barnsben av sina anfäder.
Självklart vet hon bättre än en skrikig narcissist och nepobaby från Djursholm i Stockholm hur man tar hand om den skogen.
Hon hade redan gjort bästa möjliga miljöutredning och hänsyn inför avverkningen och nu har en NY utredning visat att Gretas gäng hade fel.
Men måste vara en mardröm att som liten privatperson utsättas för globala PR-maskinen Thunberg som piskar upp hat mot en och bara behöver blåsa i hundvisslan för att koppel av hatiska människor ska komma som blodtörstiga hundar.

Citat:
Ursprungligen postat av Nammnet
Greta bor inte i Djursholm.

Äger du skog? Är det därför du är så upprörd?
Vad vet du om var Greta bor?
Eftersom Greta troligen begår folkbokföringsbrott kan bara en insatt veta det.

(FB) Greta Thunberg (klimataktivist)

Testa Ratsit istället. Då hittar du Magdalena Ernman (hennes riktiga namn), Svante Thunberg, Greta Thunberg och Beata Mona Lisa Ernman Andersson. Alla skrivna på samma adress.

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/greta-thunbergs-livsandring-flyttat-hemifran-med-hundarna/
Själv är Greta Thunberg tillbaka i skolan och går nu gymnasiet igen. Hon går sitt andra år och har flyttat hemifrån. Tillsammans med hundarna Roxy, en labrador, och Moses, en golden retriever, bor hon i en lånad lägenhet i Stockholm.

Hennes pappa Svante kommer ofta på besök och både hennes yngre syster och hennes mamma Malena Ernman uppträder i stan i en musikal om Edith Piaf.
TVÅ HUNDAR?
Hur går det ihop med klimatet?
Citera
2025-11-24, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BalleAnka
Det låter farligt, särskilt med tanke på att Greta redan har influensa.

Ja och betänk även att hennes generella hälsa måste vara skör efter all tortyr hon ganska nyligen genomgick.

Hur orkar människan med allt?
Citera
2025-11-24, 10:15
Medlem
Är det inte så att en återfallsförbrytare tillslut fälls?
Citera
2025-11-24, 17:03
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
TVÅ HUNDAR?
Hur går det ihop med klimatet?

Glöm inte de tre hästarna. :-) Gretas klimatavtryck må vara stort, men vad jag vet har inte vetenskapen uttryckt något om att två hundar eller tre hästar skulle vara klimatovänliga. :-) Dessutom handlar det ju om "nyfrälse", det de gör är ALLTID bra!
Citera
2025-11-24, 17:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Glöm inte de tre hästarna. :-) Gretas klimatavtryck må vara stort, men vad jag vet har inte vetenskapen uttryckt något om att två hundar eller tre hästar skulle vara klimatovänliga. :-) Dessutom handlar det ju om "nyfrälse", det de gör är ALLTID bra!
Den ena hunden har dött, har jag läst i tråden.
Citera
2025-11-24, 18:41
Avstängd
Greta har blivit utkastad från Venedig efter att ha hällt grön vätska från Rialtobron ner i kanalen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1426021
Citera
2025-11-24, 18:46
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe

Då har du inte läst noga.
Hundars klimatpåverkan är omfattande på grund av deras mat, som ofta är köttbaserad, samt deras påverkan på miljön i form av nedskräpning och störning av vilda djur. För att minska klimatavtrycket kan hundägare välja foder med mindre köttinnehåll, välja lokalt producerat foder och städa upp efter sina hundar. Klimatet påverkar också hundar, då de är känsliga för både värme och kyla och behöver skydd från extrema temperaturer.
Hundars klimatpåverkan
Foder: Hundars kost, särskilt köttbaserad sådan, bidrar till betydande utsläpp av växthusgaser. En studie visade att en medelstor hund kan ha samma utsläpp som en bil under ett år.

Så varför har Greta skaffat TVÅ STORA hundar?
Varför ställer inte media frågor om det till Greta? Jag är genuint nyfiken.
Är inte klimatet viktigt för Greta om det innebär en uppoffring från henne?
Det är bara andra som ska offra sig för klimatet?

Tre hästar vet jag inget om. Inte läst något alls om det.
Dessutom står djurmaten för ett avsevärt klimatavtryck. En hund på tio kilo, som konsumerar drygt 500 kalorier per dag, orsakar klimatutsläpp på 828 kilo koldioxidekvivalenter per år om den äter torrfoder, enligt en universitetsstudie från São Paulo, Brasilien, 2022.
Bara i USA finns det 163 miljoner hundar och katter. Nu är de så många att deras ekologiska fotavtryck för matproduktion motsvarar var fjärde amerikans. Djuren äter nämligen i snitt mer kött per kilo kroppsvikt än en människa.
Senast redigerad av gofigur 2025-11-24 kl. 18:51.
Citera
2025-11-24, 18:59
Avstängd
Citat:
Då har du inte läst noga.
Hundars klimatpåverkan är omfattande på grund av deras mat, som ofta är köttbaserad, samt deras påverkan på miljön i form av nedskräpning och störning av vilda djur. För att minska klimatavtrycket kan hundägare välja foder med mindre köttinnehåll, välja lokalt producerat foder och städa upp efter sina hundar. Klimatet påverkar också hundar, då de är känsliga för både värme och kyla och behöver skydd från extrema temperaturer.
Hundars klimatpåverkan
Foder: Hundars kost, särskilt köttbaserad sådan, bidrar till betydande utsläpp av växthusgaser. En studie visade att en medelstor hund kan ha samma utsläpp som en bil under ett år.

Så varför har Greta skaffat TVÅ STORA hundar?
Varför ställer inte media frågor om det till Greta? Jag är genuint nyfiken.
Är inte klimatet viktigt för Greta om det innebär en uppoffring från henne?
Det är bara andra som ska offra sig för klimatet?

Tre hästar vet jag inget om. Inte läst något alls om det.
Dessutom står djurmaten för ett avsevärt klimatavtryck. En hund på tio kilo, som konsumerar drygt 500 kalorier per dag, orsakar klimatutsläpp på 828 kilo koldioxidekvivalenter per år om den äter torrfoder, enligt en universitetsstudie från São Paulo, Brasilien, 2022.
Bara i USA finns det 163 miljoner hundar och katter. Nu är de så många att deras ekologiska fotavtryck för matproduktion motsvarar var fjärde amerikans. Djuren äter nämligen i snitt mer kött per kilo kroppsvikt än en människa.
DEN ENA HUNDEN har dött, skrev jag ju.
Citera
2025-11-24, 19:05
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nammnet
DEN ENA HUNDEN har dött, skrev jag ju.
Jag SÅG att Greta hade TVÅ hundar.
Även om båda skulle dö så är Gretas hypokrisi fortfarande ett faktum.
Citera
2025-11-24, 19:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Felicia.C.Rose
Tänker om Greta är jämförbar med kända barnskådespelare? Det är ju allmänt känt att barnskådespelare vanligtvis spårar ur fullständigt när de blir vuxna, så tänker om samma grej gäller för Greta?

Det är ju absolut inget konstigt med det; barndom och tonår är ju traumatiska och hemska för de allra flesta, och tänk då att man till den grunden förvägras normala mänskliga kontakter, kontrolleras av cyniska vuxna, och exponeras i media för hela världen...

Så det är kanske inte så konstigt att Greta spårat ur fullständigt. Det var för en utomstående betraktare sött och gulligt när det fanns cyniska och kalkylerande vuxna i bakgrunden som kontrollerade henne. Men man bygger inte en bra människa med cyniska kalkyler och kontroll, så när Greta kom utom deras kontroll så blev det inte så sött längre...

Jag ser JÄTTEMYCKET fram emot ett journalistiskt gräv i de cyniska vuxna som låg bakom Gretas skolstrejk och allt det där. De har mycket att svara för, och de är fula TROLL som förtjänar att dras fram i solljuset!!!

Greta är inget offer, hon är en extremt driven sektledare med diktator-personlighet.
Så sluta tyck synd om henne.

Både ja och nej på din fråga. Till skillnad från de exemplen man tänker på (Michael Jackson, Britney Spears, Macualay Culkin) osv. så levde föräldrarna ut sina drömmar genom barnen.
Lite Fame-haussen-by-Proxy.
Gretas mamma och morfar VAR ju redan kända. Så hon är en nepobaby från Stockholms nya överklass, liksom Bianca Ingrosso.
Hon är inte alls skör och inte heller begåvad som typiska barnstjärnor.
Hon har inte ”spårat ur”, hon är mycket medveten om vad hon gör och vill ha.
Hon är typ Napoleon Bonaparte som reinkarnerats och fick miljö-barn-hjälte att jobba med som spelkort av en reklambyrå.
Citera
2025-11-24, 19:14
Avslutad
Citat:
Jag SÅG att Greta hade TVÅ hundar.
Även om båda skulle dö så är Gretas hypokrisi fortfarande ett faktum.

Två SUV som är igång varje dag också. Och hur många hästar har hon? Om en enda hund är en SUV, vad är inte då en jävla häst och flera hästar?
Men Mamma fick minsann inte flyga så att hennes internationella operakarriär gick åt helvete.
Och pappa får inte köpa ens en fucking souvenir i New York, för det ”förstör klimatet”.
Citera
2025-11-24, 19:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
Greta har blivit utkastad från Venedig efter att ha hällt grön vätska från Rialtobron ner i kanalen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1426021

🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Dumpade laptops och mobiler i havet utanför Gaza, häller grön vätska i kanalen i Venedig, sabbar en privat skogsägare i Norrlands hela livsbesparingar, sabbar sin mammas Opera-karriär, vad mer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in