Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-10-07, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Problemet är väl att det inte är många som tar Greta på allvar? Hon påstod att hon åkte med mat och nödhjälp till Gaza, men det var lögn. Det var tomt på last. Vem ställer henne till svars för den lögnen? Hon påstår att hon är för HBTQ-rättigheter, men när islamisterna tvingade bort bögarna från båtarna så stod hon tyst bredvid. Vem ställer henne till svars för det sveket? Hon påstår att världen går under om vi inte slutar använda fossila bränslen, men hon åker själv med dieseldrivna båtar och åker även med flyg. Det är tydligen inte så noga när hon gör det. Hon räknar sig själv till en överklass som inte behöver lyda samma regler som underklassen. Hon saknar helt trovärdighet. Det gör även de flesta FN-organ.

Hamas har som uttalat mål att Israel skall upphöra att existera och de vill mörda alla judar. Deras anhängare attackerar judar bosatta långt ifrån Mellanöstern. När såg du senast judar attackera muslimer bosatta långt ifrån Mellanöstern? Nej, just det. Det går bara i en riktning. I Mellanöstern finns det en stad där HBTQ-folk kan leva utan fruktan: Tel Aviv. Gissa vad de gör med bögar på Gaza?
Jag bad dig förut om en källa på att muslimerna tvingade bort bögarna från båtarna men du svarade inte på det. Det tror jag inte på.
Citera
2025-10-07, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nammnet
Jag bad dig förut om en källa på att muslimerna tvingade bort bögarna från båtarna men du svarade inte på det. Det tror jag inte på.
Det har jag redogjort för tidigare:
Citat:
Här kommer lite mer kött på benen. Sofie Löwenmark i Fokus (betalvägg) https://www.fokus.se/kronika/inga-bogar-i-baten-splittring-i-gretas-gazaflottilj/
Utdrag:

"Det var alltså inte bråk om Hamas som orsakade de senaste avhoppen från Global Sumud Flotilla under ankringen i tre tunisiska hamnar, utan en uppslitande konflikt som gällde om konvojen skulle stå för priderörelsens budskap eller inte.
Det är framför allt den tunisiska queeraktivisten Saif Ayadi, som med sin blotta närvaro fått delar av besättningen att se rött.
En kväll i hamnen i Bizerte gick den lokale samordnaren Khaled Boudjemaa ut i direktsändning på sociala medier. Inför tittarna förklarade han att han just lämnat båten i protest. ”Vi blev lurade om identiteten hos vissa deltagare i flottans förtrupp, jag anklagar organisatörerna för att ha dolt detta för oss”, dundrade han. Han beskrev samtidigt resten av deltagarna som en brokig blandning av vänsterfolk, islamister och nationalister.
Boudjemaa tog offentligt avstånd från queeraktivisten och anklagade honom för att utmana samhällets normer och lagar med värderingar som leder in på en väg som varje muslim ser som en oundviklig undergång. Han rasade över att han och andra deltagare påtvingats en homosexuell aktivists närvaro och slog fast att han aldrig skulle förlåta dem som medverkat till det.
Han fick snabbt medhåll. Flera tunisiska profiler, bland dem aktivisten Mariem Meftah och TV-programledaren Samir Elwafi, fördömde vad de såg som ett försök att pressa på konvojen en progressiv agenda som saknade koppling till den palestinska frågan och som i deras ögon var ett direkt angrepp på islamiska värderingar. En röd linje hade överträtts.
Meftah sa att queeraktivismen är oförenlig med islam och hon beklagade att Al-Aqsas helighet vanhelgades och utnyttjades för att främja främmande agendor. Elwafi uttryckte sig på samma sätt. Palestina är först och främst muslimernas sak. Han anklagade ledningen för att ha infiltrerat flottiljen med fördrivna aktivister som tjänar homosexualitet, vilket varken angår eller representerar samhället i Gaza. Kombinationen av queerrörelsens slagord och Palestina var för honom en förolämpning mot varje arabisk muslim."

En fråga till er som uppfattar Greta som intelligent: Hur kunde hon så totalt missa att muslimer hatar allt vad bögar heter?
Citera
2025-10-07, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Inte för att jag precis är någon anhängare till Trump men i det här fallet har han rätt.

Trump om Greta Thunberg: ”Borde träffa en läkare” https://share.google/gwRX2yQpEmFGOUeFd
Jag ogillar verkligen Trump. Så tar emot att säga att han har rätt. Men en trasig klocka visar tiden rätt två gånger per dygn.
Citera
2025-10-07, 01:17
Medlem
Citat:
Det har jag redogjort för tidigare:
Det var en väldigt rörig text men det verkade bara handla om en bög, vad jag kunde förstå. "En homosexuell aktivists närvaro" stod det. Jag tycker ändå att ett pågående folkmord är ett större problem än om en bög inte kunde/fick åka med Global Sumud Flotilla. Han har ju inte missat nåt. Det var ju ingen nöjestripp precis.
Citera
2025-10-07, 01:27
Medlem
Citat:
Det var en väldigt rörig text men det verkade bara handla om en bög, vad jag kunde förstå. "En homosexuell aktivists närvaro" stod det. Jag tycker ändå att ett pågående folkmord är ett större problem än om en bög inte kunde/fick åka med Global Sumud Flotilla. Han har ju inte missat nåt. Det var ju ingen nöjestripp precis.
Är du verkligen helt säker på att du står för den kommentaren? (Det handlade ju bara om en bög, en jude, en muslim, en zigenare, en neger, etc. Förstår du vad som är problemet?)
Citera
2025-10-07, 01:55
Medlem
Citat:
Är du verkligen helt säker på att du står för den kommentaren? (Det handlade ju bara om en bög, en jude, en muslim, en zigenare, en neger, etc. Förstår du vad som är problemet?)
Nej jag förstår inte vad du menar. Han blev ju inte avrättad precis.
Citera
2025-10-07, 02:07
Medlem
Citat:
Nej jag förstår inte vad du menar. Han blev ju inte avrättad precis.
Så länge som folk inte blir mördade så är det enligt dig OK att diskriminera dem. Då kan du väl inte se några problem med att diskriminera muslimer, judar, zigenare eller negrer? (Så länge som de inte blir avrättade.) Har du verkligen tänkt igenom det här? Hur skall vi göra med Socialdemokrater och Sverigedemokrater? Är det OK att kasta sten på dem om man inte siktar på huvudet? (Om det bara handlar om en enstaka individ.) Du verkar ha en lika skruvad verklighetsbild som Greta.
Citera
2025-10-07, 04:23
Medlem
Citat:
Så länge som folk inte blir mördade så är det enligt dig OK att diskriminera dem. Då kan du väl inte se några problem med att diskriminera muslimer, judar, zigenare eller negrer? (Så länge som de inte blir avrättade.) Har du verkligen tänkt igenom det här? Hur skall vi göra med Socialdemokrater och Sverigedemokrater? Är det OK att kasta sten på dem om man inte siktar på huvudet? (Om det bara handlar om en enstaka individ.) Du verkar ha en lika skruvad verklighetsbild som Greta.
Nej, man får inte kasta sten på vare sig bögar, muslimer, judar, zigenare, negrer, Socialdemokrater eller Sverigedemokrater..
Citera
2025-10-07, 04:40
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Inte för att jag precis är någon anhängare till Trump men i det här fallet har han rätt.

Trump om Greta Thunberg: ”Borde träffa en läkare” https://share.google/gwRX2yQpEmFGOUeFd

Ja Trump har ju rätt. Det är "någonting" med Greta Thunberg. Man känner liksom på sig att hon inte är helt normal. Och hon har väl vidgått att hon har diverse psykiatriska eller neuropsykiatriska diagnoser också? Och det här skriver jag trots att jag tycker att hon har rätt i Gazafrågan, och delvis även i klimatfrägan.
Citera
2025-10-07, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novnov
Det var väl snarare förnedring han vittnade om?
Allt var en lögn, tydligen. Jag vet ingenting. Men det sägs att det endast var falska rykten.

Förmodligen var det nog dåligt vatten och mat. Dessutom är det nog aldrig trevligt att sitta i fängelset.

Men misshandel och förnedringar m.m, var bara falska rykten, tydligen. Men jag vet inte.

Däremot kan ju Greta själv påstå att hon har visst blivit misshandlad m.m. Det väcker ju reaktioner. Men jag skulle vilja ha mer bevis, än att höra från Greta och ''vittnen''.
Citera
2025-10-07, 08:17
Medlem
Galejans avatar
Den lilla äppelstjärten såg välmående ut på bilderna från flygplatsen. Det är en väldigt oturlig frisyr hon har men hon är solbrun och fin efter veckor till sjöss i Medelhavet. Hon skulle gärna fått komma hem till pappa och vila upp sig.

Det verkar lyckligtvis inte som att de övergrepp hon utsatts för var alltför traumatiska. Hon gav ett samlat intryck på sociala medier. Nu hoppas vi bara att hon lär sig av sina misstag och lyssnar på Trump. Hon måste hitta en annan hobby än politisk aktivism innan hon blir dödad.
Citera
2025-10-07, 08:18
Medlem
En grej som jag undrar: Är Greta hela tiden ledare oavsett vart hon är på väg eller vart hon skall göra?

Allt började med skolstrejken för klimatet och sedan har hon bara talat inför publik m.m. Men grupperna som hon ger sig ut på, är hon ledaren?

Eller är hon ''bara'' en talesperson. När hon blev tillfångatagen, så får man inte veta vilka fler svenskar som tillfångatogs. Greta blev den enda frontfigur. Det blev som om andra enbart var personer som är ''någon'' eller ''några'', men inga viktiga personer eller undringar över hur de själva fick ha det i fängelset.

Det är ingen snack om att hon förstås är talesperson, eftersom hon talar hela tiden. Nu efter att hon frisläppts, så talade hon återigen och sade något om att ''detta är bevis på...''.

Men man skall inte fråga de andra om någonting?

Hon är talesperson, men är hon också ledare?

Ledare för alla dessa 500 personer eller vad det var, som var på väg till Gaza?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in