2024-04-19, 09:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Källa på att Greta hatar MP? Jag har noterat hennes FN-tal med ansiktet förvridet av hat, men det hatet var troligen inte riktat mot MP, utan troligast mot den vuxenvärld som gav henne käk och tak över huvudet.

För övrigt är det inte många som anser att Greta genomsyras av något speciellt hat.

Källa? Hon själv som vägrar gå med i något parti, inkl MP, drar alla partier över samma kam och påstår att inte ett endaste parti har ett program som täcker ”det som krävs”.

MP-toppen Per Bolund hänvisade även till 16-åriga klimataktivisten Greta Thunberg när han nyligen gick ut med att han vill ta över som språkrör.
Men klimataktivisterna som står och fryser utanför riksdagen ger MP-topparna kalla handen.
– Partierna hanterar klimatkrisen väldigt dåligt. Det finns inte ett enda parti som är i närheten för vad som krävs för att vi ens skulle nå två eller ännu mindre 1,5-graders målet, säger Greta Thunberg.
Det är inte aktuellt för dig att engagera dig i Miljöpartiet?
– Som sagt, inget parti är i närheten av vad som krävs. Den politiken finns inte i dag. Vi behandlar klimatkrisen som ännu ett problem som måste lösas med ny teknik och utsläppsminskningar. Men det är så mycket mer än så, det är en existentiell kris.

https://www.svd.se/a/a2zOL2/darfor-ar-greta-thunberg-inte-miljopartist

Det handlar om att Greta, Extinction Rebellion, Aurora mfl är terrororganisationer i sina lindor som dras till alarmism, sekterism och en religiös hängivelse åt ”klimatrörelsen”. De vill inte diskutera fakta och lösningar, de vill bara hetsa, synas i rampljuset, ”hitta hem” och bygga vidare på sitt starka ”vi och dom”/”vi mot världen”-tänkande.
Politiker ska skällas ut och vara syndabockar, det är ju det som är roligt för Greta och ”aktivisterna”. Hela nöjet och hela hennes power trip har varit att få stå och skrika, anklaga, gråta och påstå framför kameror att random EU-politiker har förstört hennes barndom.
Hela nöjet är även att fortsätta definiera sig som ”ungdomar” som slipper vara vuxna och faktiskt börja prata om lösningar.
Hon vill bara ha revolution, kaos, sprida desinformation, hat, stå i centrum och göda sitt Messiaskomplex.
Sitta ner med ingenjörer som kan grön energi och teknik? Nej tack, kan vi fokusera på hysterin och offer-retoriken tack?
Citera
2024-04-19, 10:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vildesvinn
Greta, som är så försigkommen, borde väl starta ett eget parti?

Se mitt svar till hennes fan/sektmedlem ovan.
Hon vill absolut inte arbeta demokratiskt, vara en del av samhället, samarbeta, prata om reella lösningar, hon vill gå och skrika om världens undergång och folkmord på judar i megafon (hon skriker den antisemitiska ramsan ”From the River to the Sea” bla som handlar om att utplåna Israel), skrika på politiker, blockera riksdagen, hindra folk att ta sig till jobb och skolor, sina barn och se på sig själv som Messias.
Citera
2024-04-19, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Hon vill absolut inte arbeta demokratiskt, vara en del av samhället, samarbeta, prata om reella lösningar, hon vill gå och skrika om världens undergång och folkmord på judar i megafon (hon skriker den antisemitiska ramsan ”From the River to the Sea” bla som handlar om att utplåna Israel), skrika på politiker, blockera riksdagen, hindra folk att ta sig till jobb och skolor, sina barn och se på sig själv som Messias.

Kom igen och ha lite förståelse! Om du var i 20-årsåldern, och sen tidiga tonår fått höra att du är Messias. Skulle inte du också börja tro lite på det?
Citera
2024-04-19, 11:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
Kom igen och ha lite förståelse! Om du var i 20-årsåldern, och sen tidiga tonår fått höra att du är Messias. Skulle inte du också börja tro lite på det?

Hon är väl äldre än 20? 21. Jag förstår att du menar att hennes ålder skulle vara någon slags orsak men jag har varit 20 år själv utan att tro att jag är Messias. Premissen att andra trott att hon är Messias och att hon därför själv börjat tro på det stämmer inte. Hon valdes inte ut och bemöttes som Messias konstant tills hon började tro på det, hon valde ut sig själv och sättet hon strejkade och framförallt började skrika på politiker på kom inifrån. Sedan följde en massa av -enligt sig själva- psykiskt störda ungdomar som behövde följa en stark ledare och hitta hem, men de går till någon som redan säger ”Jag är Messias” inte till Nova-Lee med headphones på tunnelbanan.
I hennes ålder var jag själv engagerad i miljöfrågor sedan 7 år tillbaka och pratade med vuxna för att det var intressant med deras livserfarenhet och högre utbildning, kunskaper osv.
Citera
2024-04-19, 16:05
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Källa? Hon själv som vägrar gå med i något parti, inkl MP, drar alla partier över samma kam och påstår att inte ett endaste parti har ett program som täcker ”det som krävs”.

Jasså du, bara för att man vägrar gå med i något perti och hävdar att inte ett endaste parti har "det som krävs" på agendan så är man hatisk? Märkligt språkbruk du har. Sverige har full föreningsfrihet, vad jag vet - och även om jag är negativt inställd till Gretas hype så håller jag med om att inget parti har i sitt program en uppfyllnad av Gretas "det som krävs". Menar du att jag "hatar" då? Tillåt mig asgarva.

Citat:
Det handlar om att Greta, Extinction Rebellion, Aurora mfl är terrororganisationer i sina lindor som dras till alarmism, sekterism och en religiös hängivelse åt ”klimatrörelsen”. De vill inte diskutera fakta och lösningar, de vill bara hetsa, synas i rampljuset, ”hitta hem” och bygga vidare på sitt starka ”vi och dom”/”vi mot världen”-tänkande.
Politiker ska skällas ut och vara syndabockar, det är ju det som är roligt för Greta och ”aktivisterna”. Hela nöjet och hela hennes power trip har varit att få stå och skrika, anklaga, gråta och påstå framför kameror att random EU-politiker har förstört hennes barndom.
Hela nöjet är även att fortsätta definiera sig som ”ungdomar” som slipper vara vuxna och faktiskt börja prata om lösningar.
Hon vill bara ha revolution, kaos, sprida desinformation, hat, stå i centrum och göda sitt Messiaskomplex.
Sitta ner med ingenjörer som kan grön energi och teknik? Nej tack, kan vi fokusera på hysterin och offer-retoriken tack?

Håller med dig i det mesta förutom hat-delen. Visst vill hon så splittring, visst är hon oförmögen ta till sig den "sajäns" hon hänvisar till, visst blundar hon för det självklara. En del av detta beror på oförstånd, en del på hennes Asperger. Men att hon skulle hata MP är nog lite väl magstarkt att påstå. :-)
Citera
2024-04-19, 16:13
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:

Har jag blivit Greta-fan? Det var väl självaste fan. :-)

Skämt åsido, det jag vände mig emot var din användning av ordet "hat" som adjektivet för Gretas förhållningssätt gentemot MP. "Motvilja", "avståndstagande" etc är mindre starka ord. Att ta till det starkaste ord vi har är inte ett sätt att främja en sansad debatt.
Citera
2024-04-19, 22:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Har jag blivit Greta-fan? Det var väl självaste fan. :-)

Skämt åsido, det jag vände mig emot var din användning av ordet "hat" som adjektivet för Gretas förhållningssätt gentemot MP. "Motvilja", "avståndstagande" etc är mindre starka ord. Att ta till det starkaste ord vi har är inte ett sätt att främja en sansad debatt.

Ingen är skyldig att bekräfta din förståelse/tolkning av omvärld och offentliga personer för att du ska tycka det känns sansat. Hat är precis vad Gretas retorik, framtoning och hela sätt att kommunicera på, val av metoder, ställningstaganden osv är. Hon använder folk som hon projicerar på som syndabockar och slagpåsar (politiker och judar), hon vill bara gasa upp hysteri och kaos hela tiden och älskar att hetsa en upphetsad ilsken grupp mot en annan.
Citera
2024-04-21, 15:12
Medlem
Citat:
Ja, hon vill just det. Men eftersom hon numer är vuxen så borde hon steppa upp lite och sluta bidra till ett mer kriminellt Sverige, tycker jag. Fjortisar som vill vara rebeller är rätt charmiga men som vuxen borde man kunna presentera fungerande alternativ innan man fördömer.
Citera
2024-04-21, 18:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vildesvinn
Ja, hon vill just det. Men eftersom hon numer är vuxen så borde hon steppa upp lite och sluta bidra till ett mer kriminellt Sverige, tycker jag. Fjortisar som vill vara rebeller är rätt charmiga men som vuxen borde man kunna presentera fungerande alternativ innan man fördömer.

Verkligen. Hon vill ju verkligen bara protestera offentligt i rampljuset och peka på de som försöker och säga till media att gör ett så jävla dåligt jobb. T.o.m. Miljöpartiet är helt värdelösa. ”Gör det bättre själv då Greta?” ”Nej, det kan jag inte” 😒.

För övrigt lärde jag mig precis att det är ett etablerat faktum att återställandet av våtmarker ökar klimatpåverkan..!! Så alla fastlimmade narcissister som låtsas att de räddar världen tvingar på bönder att öka utsläppen. Google it.
Citera
2024-04-23, 15:48
Avstängd
Gretler hade inte tyckt det var så kul om någon klämde på hennes nyutväxta bröst och ursäktade sin brottsliga handling med "gör min röst hörd" och "systemet måste ändras" När får snuten nog av att åka ut och hämta henne och taze:ar henne?
Citera
2024-04-23, 16:41
Medlem
Ohörsamhet mot ordningsmakten
(Böter eller fängelse i högst sex månader.)
Störande av förrättning eller av allmän
sammankomst (Böter eller fängelse i högst
sex månader.) Uppvigling (Böter eller fängelse i
högst sex månader, grovt brott fängelse i högst
fyra år.) Myteri (Böter eller fängelse i högst fyra
år.

Greta åtalas för demonstrationerna
utanför riksdagen, åtalas nu för två fall av
ohörsamhet mot ordningsmakten.
Lilla Greta förnekar brott i båda fallen.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/greta-thunberg-atalas-for-demonstrationerna-utanfor-riksdagen
Citera
2024-04-23, 16:45
Medlem
Kungsgardens avatar
Hon är livsstilskriminell nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in