2025-09-16, 15:38
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MickelMan
Ja och det är tyvärr rätt svårt att skapa ett amerikanskt AppleID, de kräver amerikanskt kreditkort bland annat.

Skall till Las Vegas imorgon och där borta så har de en Macstore, se om de kan vara behjälpliga. Eller om jag försöker att skapa ett konto via amerikanskt vpn från hotellet.

Just nu får man kolla på Youtubefilmer i webbläsaren då jag inte kan ladda ned appar, men fy satan vilken bild. Det är så man gråter så jvla vackert är det.

Jag skapade ett AppleID konto i Hong Kong för en Vision Pro, men det fungerade bara att använda Vision Pro i några dagar utanför HK, sen blev kontot permanent blockat av Apple. ("Closed for violating Terms and Conditions" )

Skapade ett nytt AppleID och det funkar än så länge, men nu är en Hong Kong VPN alltid påslagen när Vision Pro eller Mac datorn den är kopplad till används.
Senast redigerad av doncroce 2025-09-16 kl. 15:51.
Citera
2025-09-16, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doncroce
Jag skapade ett AppleID konto i Hong Kong för en Vision Pro, men det fungerade bara att använda Vision Pro i några dagar utanför HK, sen blev kontot permanent blockat av Apple. ("Closed for violating Terms and Conditions" )

Skapade ett nytt AppleID och det funkar än så länge, men nu är en Hong Kong VPN alltid påslagen när Vision Pro eller Mac datorn den är kopplad till används.
Rätt sjukt att de gör så, hoppas att det inte sker med min.

Har använt min Vision Pro i några dagar nu och det finns både för och nackdelar med den. Har ingen Macbook så jag kan inte uttala mig om hur den fungerar med en Macbook.

Fördelar
Bilden är fantastisk och man njuter verkligen av filmerna. Disney+ har även ett antal 3D-filmer till Vision Pro, kul att få se Avatar i 3D igen.

Bilden kan man fästa lite vartsomhelst i rummet, det går även att förstora och förminska bilden eller få det att se ut som man sitter ute i öknen och kollar på film.

Nackdelar.
Ögonen blir lätt överansträngda och man behöver ta av sig sin Vision Pro efter en stund.

Utbudet av appar
Att gå till Google store är som att shoppa loss hos Temu, enormt utbud med varierande kvalitet på produkterna och det finns något för alla.

AppleStore till iPhone/iPad är lite som en större matbutik, det mesta man behöver finns där dock inget överdrivet utbud.

AppleStore till Vision Pro är som att besöka en boutique, minimalt utbud och dyra spelappar. Det finns verkligen inte mycket att välja bland.

Är Apple Vision Pro något för alla?
Nej verkligen inte, en unge skulle definitivt ha roligare med ett par Meta Quests och frågan är om inte en vuxen skulle ha det också.

Apple Vision Pro är tekniskt avancerade men det usla utbudet av appar samt att man måste ha ett utländskt AppleId drar ned betyget på produkten rejält.

Jag skaffade ett par Vision Pro för filmupplevelsens skull och jag blev verkligen inte besviken över filmupplevelsen som den ger mig. Skall bara vänja mig vid dessa så att ögonen inte blir överansträngda så kan man se film utan att behöva ha en paus.
Senast redigerad av MickelMan 2025-09-16 kl. 16:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in