2023-07-03, 22:26
Medlem
Conjurings avatar
För bra för att vara sant.
Kommer utomjordiskt liv hit så kommer homo sapiens att utrotas.
Citera
2023-07-03, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vajana
Oki, nu förstår jag dig. Ja, deri ligger problemet. Jag tror inte dom kommer visa bevis av avancerad teknologi.
Den som har den, har världsherravälde. För många knäppskallar redan som sitter på atomvapen.

Precis. Även om det fanns skulle det inte räcka med ens en bekräftad farkost som bevis. De mest hårdnackade skeptikerna skulle ändå inte tro att det var äkta. Och på goda grunder, för vad skulle en stat egentligen tjäna på att gå ut med sådan information? Absolut inget såvida det inte är på en need to know basis för allmänheten. Att amerikanerna - regering/försvar ändå går ut med att observationer gjorts av oidentifierade flygande föremål är väl för att det fenomenet är så allmänt spritt vid det här laget. Det är harmlösa uppgifter på så vis att inget sägs om vad det är, mer än att det inte går att säga.
Senast redigerad av Tedrom 2023-07-03 kl. 23:04.
Citera
2023-07-03, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngemarH
En annan intressant sak är att han inte tror att världen är hotad. Om den vore det, så skulle aliens ha förgjort oss för länge sedan, säger han. Så det är inget "Independence day"-scenario som är orsaken till hemlighetsmakeriet.

Oavsett om man tror på aliens eller inte, om de är kapabla att ta sig till vår planet så är de logiskt sett ett potentiellt hot eftersom de är tekniskt överlägsna. Vi vet inget om vad deras syfte med att komma hit är, eller vad som skulle hända när eller om deras agenda kolliderar med vår. Eller vilka som är ”the good guys”.
Senast redigerad av Tedrom 2023-07-03 kl. 23:19.
Citera
2023-07-03, 23:52
Medlem
Ser att det tidigare har varit kommentarer om längden på videos i sammanhang med Fravors vittnesmål.
Vet inte precis vilken radiooperatör Fravor er arg på, men en har varit intervjuat på dansk radio DR och förklarar att det har att göra med att videon måste komprimeras för att kunde skickas som Email från skeppet. Han har själv en rådata . Inte off topic då det blev skrivit om på denna sidan, och då det förklarar även Fravor kan hände inte havde alla data. Här er Gary Voorhis. Intervju på engelska efterhand. Ca 19 min inn pratar han om längden på videon men rekommenderar hela intervjun då en får insikt i hans kompetens.

https://www.dr.dk/lyd/special-radio/flyvende-tallerken/flyvende-tallerken-7
Senast redigerad av Vajana 2023-07-04 kl. 00:30.
Citera
2023-07-03, 23:56
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Ny video avEvent Horizon
We Are Not Alone' UFO Whistleblowers Kickoff New Hearings in Congress With Rep. Tim Burchett https://www.youtube.com/watch?v=RHGEMjhuVSY
—-
För de som inte vet vem Tim Burchett är.

https://en.wikipedia.org/wiki/Tim_Burchett

Tim Burchett tycker även att bibeln har bevis för ufon: 'The first chapter of Ezekiel is pretty clear of a UFO sighting.

Tennessee congressman claims Bible has 'pretty clear' evidence of UFOs and calls on Biden to stop the 'shenanigans' and to release evidence of aliens

https://burchett.house.gov/media/burchett-opinions/why-im-glad-my-colleagues-congress-are-finally-taking-ufos-more-seriously
Senast redigerad av SnakePlisssken 2023-07-04 kl. 00:00.
Citera
2023-07-04, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tedrom
Precis. Även om det fanns skulle det inte räcka med ens en bekräftad farkost som bevis. De mest hårdnackade skeptikerna skulle ändå inte tro att det var äkta. Och på goda grunder, för vad skulle en stat egentligen tjäna på att gå ut med sådan information? Absolut inget såvida det inte är på en need to know basis för allmänheten. Att amerikanerna - regering/försvar ändå går ut med att observationer gjorts av oidentifierade flygande föremål är väl för att det fenomenet är så allmänt spritt vid det här laget. Det är harmlösa uppgifter på så vis att inget sägs om vad det är, mer än att det inte går att säga.
Just det. Bröd och cirkus för folket. Antigen det er CIA, deepstate, MIC eller privata biljonärer skal jag eta min hatt om dom går ut med någon info om någon UAP teknologi. Får köpa choklad har för säkerhets skull.
Citera
2023-07-04, 01:38
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vajana
Oki, nu förstår jag dig. Ja, deri ligger problemet. Jag tror inte dom kommer visa bevis av avancerad teknologi.
Den som har den, har världsherravälde. För många knäppskallar redan som sitter på atomvapen.
Under förutsättning att man förstår tekniken, annars är det svårt att använda den.
Citera
2023-07-04, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Tim Burchett tycker även att bibeln har bevis för ufon: 'The first chapter of Ezekiel is pretty clear of a UFO sighting.

Tennessee congressman claims Bible has 'pretty clear' evidence of UFOs and calls on Biden to stop the 'shenanigans' and to release evidence of aliens

https://burchett.house.gov/media/burchett-opinions/why-im-glad-my-colleagues-congress-are-finally-taking-ufos-more-seriously

Det märkliga med Burchett är att han, som kongressledamot som driver på för öppenhet och transparens, själv verkar ha en klar uppfattning om tolkningen av UFO-observationer och existensen av farkoster från icke-mänsklig intelligens i USAs förvar. Han tror inte heller att kongressförhören kommer att leda någonstans eller att något konkret bevis kommer att visas upp. I bästa fall verkar han tro på något slags vittnesmål.

Man kan också notera att Burchett nämner en serie klassiska UFO-observationer, som tex Roswell, som "bevis", men han kan inte nämna eller visa någonting som skulle vara ett verkligt bevis på att USA har farkoster eller reverse engineering som redan används. Hans trovärdighet minskar, eftersom det skiner igenom att han är troende.
Citera
2023-07-04, 10:24
Medlem
Oavsett om man kan tro på NHI eller ej så är det väldigt intressant hur det här belyser the deep state. Ska man vara snäll och ge skeptikerna och blue beam-teoretikerna ett argument så kunde det vara en motivation till en sån här bluff, att tvinga the deep state ut i ljuset.

En annan fråga: pratade inte den ursprungliga Q Anon om ett inbördeskrig bland USAs olika säkerhetsorganisationer. Jag brydde mig aldrig så värst om det där när det begav sig, men jag minns att han nämnde aliens. Någon som har en länk till de första Q Anon trådarna?
Citera
2023-07-04, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyHitler
Under förutsättning att man förstår tekniken, annars är det svårt att använda den.

Även om man inte förstår tekniken finns det goda anledningar att förvara en eventuell farkost utom kännedom för utomstående. Bara vetskapen om att man har tekniken är bättre än att fienden har den. I bästa fall forskar man på den farkost man har och lär sig mer samtidigt som man undanhåller denna möjlighet för andra länder.
Senast redigerad av Tedrom 2023-07-04 kl. 14:17.
Citera
2023-07-04, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av recept
Oavsett om man kan tro på NHI eller ej så är det väldigt intressant hur det här belyser the deep state. Ska man vara snäll och ge skeptikerna och blue beam-teoretikerna ett argument så kunde det vara en motivation till en sån här bluff, att tvinga the deep state ut i ljuset.

En annan fråga: pratade inte den ursprungliga Q Anon om ett inbördeskrig bland USAs olika säkerhetsorganisationer. Jag brydde mig aldrig så värst om det där när det begav sig, men jag minns att han nämnde aliens. Någon som har en länk till de första Q Anon trådarna?
Hittade bara denna, men man kan säkert grava djupare. Kan hände reddit har nogot. Denna er inte av Q Anon men dom pratar lite kring det han sa. Gillar inte googla honom så mycket då han er militant och inspirerade till stormning av kongressen.

https://m.youtube.com/watch?v=EZLCJJJEsIM

Annars er det ang secret service kann hände nogot à la Eisenhower varning i sin sista tal, om MIC.
Han börjar prata om det efter rundt 8 min
https://youtu.be/OyBNmecVtdU
Senast redigerad av Vajana 2023-07-04 kl. 23:16.
Citera
2023-07-04, 22:51
Medlem
Annars är det logiskt om CIA har hemliga celler med egna medel, hämtade från folks skattepengar.
För de som orkar gräva kan man se att JFK ville avveckla CIA 3 dagar innan han ble mördad. Också, några dagar innan han dödades, vundertecknade han ett avtal om repatriering av alla amerikanska soldater från Vietnam. Båda dessa avtal ble kansellerat dagen efter han dog. Så jag har inga illusioner om CIA. Dessutom finns det indikationer på att CIA hade planer på att mörda De Gaulle. Så att en hemlig avdelning inom CIA ligger bakom UAP-forskning är inte helt absurt. FBI och CIA har aldrig gillat varandra. Men det nog inte FBI som er den andra Q tänkte på.
Q kan lika gerna vara produkt av rysk troll fabrik, med agenda att splittra USA, og det lyckades i så fall.
Senast redigerad av Vajana 2023-07-04 kl. 23:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in