Citat:
Ursprungligen postat av
Muppety
Jag har sett att en del överviktiga personer driver s.k. "kroppsaktivism", att även feta ska ha samma rättigheter o bli lika behandlande. Övervikt är kopplats till en mängd sjukdomar o död i förtid. Varför uppmuntras denna levnadsstil?
Jag var själv överviktig, o skämdes för det. O när jag var på väg att få diabetes p.g.a. övervikten, så ändrade jag mina matvanor radikalt o gick ner ca 30 kg på ett halvår till normalvikt.
Jag begriper inte dom som rullar fram o är stolta över att vara överviktiga? Det är nån sorts Pride-beteende som även inkluderar tjockisar?
Jag mår så mycket bättre nu när jag väger 75 kg, istället för 105 kg (är bara 170 cm lång). Istället för att bedriva kroppsaktivism borde man väl lägga tiden på träning, dieter o annat som gör att man tappar några kilon?
Samma rättigheter är väl kanske en självklarhet, det har väl hänt att feta har blivit diskriminerade på t.ex. nån Lisebergskarusell o gråter ut i Aftonbladet, men det har ju med säkerheten att göra? Sånt kan man ju inte tumma på, för att alla ska ha samma rättigheter?
Det är en ny förgrening av den kvinnliga frigörelsen.
Korpulenta kvinnor som minsann inte ska behöva banta för att behaga männen, viker ut sig i all sin fetma och är stolta över sin kropp.
De orkar inte banta och vänder det istället till sin "fördel" genom att skapa instagramkonton där deras bilder lajkas av feminister och män som tänder på tjockisar, sk "chubby chasers".
Vad de inte verkar förstå är att det har konsekvenser att vara en tjockis:
- Diabetes
- Dåliga leder
- Hjärt- och kärlsjukdomar
- Svåra graviditeter
Plus tusen andra mindre följdsjukdomar.
SÅ:
Slöhet i kombination med feministernas mantra att du duger som du är (om du är kvinna. Är du man finns det en lång lista på hur du bör vara och se ut)