2026-09-24, 18:53
Medlem
DrJolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mosesjr
Fast att man kan hålla på så öppet säger ju något om läget i en småstad i dom mörka småländska skogarna .
Å det är ju det tråden handlar om .
Inte om något problem som du är ute å far efter .🤔
Jo, att det kan ske öppet säger naturligtvis något om läget. Jag säger bara att öppenheten är ett symptom på problemet, inte själva problemet. Och olika delar av problemet kräver olika åtgärder.
Citera
2026-09-24, 19:13
Medlem
mosesjrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrJoll
Jo, att det kan ske öppet säger naturligtvis något om läget. Jag säger bara att öppenheten är ett symptom på problemet, inte själva problemet. Och olika delar av problemet kräver olika åtgärder.

Är ju en uppsökande verksamhet som gladeligen raggar kunder 24/7 länets 3de största stad.

Sen är det ett problem ja att många tycks
välja en ”Quick fix” för fly vardagen i nässjö.
Men dom problem är ämne för en annan tråd enligt mig .
Citera
2026-09-24, 19:40
Medlem
DrJolls avatar
Citat:
Är ju en uppsökande verksamhet som gladeligen raggar kunder 24/7 länets 3de största stad.

Sen är det ett problem ja att många tycks
välja en ”Quick fix” för fly vardagen i nässjö.
Jo, jag förstår vad du menar. Att det sker öppet och uppsökande säger något om läget. Men problemet skulle ju inte försvinna om försäljningen skedde mer diskret. Det grundläggande problemet är fortfarande narkotikahandeln och att människor fastnar i narkotikabruk.
Citera
2026-09-24, 21:43
Medlem
Paelsmaestarens avatar
Citat:
Ja herr j är långhårig å har väldigt svängigt humör .
Är den äldre cowboyen ja syftar på .
Tycke dock komma med tågen numera 🤔.

Tjack brukas väl bara av er äldre 🤔.
Personligen så bryr jag mig inte om folk tar droger i human skala .

Är bara förundrad över hur lätt det är få tag i substanser här i Nässjö
I exempelvis Huskvarna/Jönköping fick jag söka i deras områden för se handeln
Jag skulle inte kalla mig äldre, båda de du nämner hade kunnat vara min far

Partyknarkare i 20-årsåldern brukar vara lite rädda för tjack (man är ju pundare om man tar tjack!!) och håller sig gärna till kokain eller kristall, båda vilka är dyrare, mer beroendeframkallande, farligare och oftast orenare än tjack.

Knarkar man mer än så är det bara en tidsfråga innan man (det gäller alla, inga undantag) inser att tjacket är den ultimata drogen, det finns helt enkelt inget som slår det!
Det är nog därför du kopplar det till de äldre - de har experimenterat färdigt 🙂

Att tjacket sakta sakta tar död på allt och alla det kommer i kontakt med kan vi prata om nån annan gång!
Citera
2026-09-24, 22:11
Medlem
mosesjrs avatar
Citat:
Jo, jag förstår vad du menar. Att det sker öppet och uppsökande säger något om läget. Men problemet skulle ju inte försvinna om försäljningen skedde mer diskret. Det grundläggande problemet är fortfarande narkotikahandeln och att människor fastnar i narkotikabruk.

Som redan nämnts av andra .
Så är det toppen av isberget jag och TS ser.
Problematiken kring uppkomsten av detta hör hemma i andra forums delar .
Exempelvis i denna tråd

(FB) Lång analys; WT-hålan Nässjö! Smålänningar - se hit!
Citera
2026-09-24, 22:20
Medlem
mosesjrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paelsmaestaren
Jag skulle inte kalla mig äldre, båda de du nämner hade kunnat vara min far

Partyknarkare i 20-årsåldern brukar vara lite rädda för tjack (man är ju pundare om man tar tjack!!) och håller sig gärna till kokain eller kristall, båda vilka är dyrare, mer beroendeframkallande, farligare och oftast orenare än tjack.

Knarkar man mer än så är det bara en tidsfråga innan man (det gäller alla, inga undantag) inser att tjacket är den ultimata drogen, det finns helt enkelt inget som slår det!
Det är nog därför du kopplar det till de äldre - de har experimenterat färdigt 🙂

Att tjacket sakta sakta tar död på allt och alla det kommer i kontakt med kan vi prata om nån annan gång!

För mig är tjack drogernas svar på 7,5+
Stark öl .
Lite skeptisk till att kranarna på stan vill
Sälja på en tjack när dom kommer fram
Med sin fråga .
Brukar svara en pava wiskhey vore flott
Å då har kontakten i 9/10
Fall avbrutits
Citera
2026-09-24, 22:46
Medlem
Paelsmaestarens avatar
Nä grabbarna som springer runt i stan har oftast bara ladd å röka, kanske nåt spännande piller nån gång ibland.
Men det du ser på stan är som sagt bara en ytterst liten del av vad som faktiskt försiggår i "ett annat Småland" 🤙🤙
Citera
2026-09-24, 23:05
Medlem
mosesjrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paelsmaestaren
Nä grabbarna som springer runt i stan har oftast bara ladd å röka, kanske nåt spännande piller nån gång ibland.
Men det du ser på stan är som sagt bara en ytterst liten del av vad som faktiskt försiggår i "ett annat Småland" 🤙🤙

Min gissning är att myndigheterna är ännu mer 2a på bollen på det som inte syns än
det synliga .
Men poängen kommer fram hur som att i förhållandet till folkmängd är tillgången god samt offentlig för dom utan kontakter .
Senast redigerad av mosesjr 2026-09-24 kl. 23:07.
Citera
2026-09-24, 23:39
Medlem
DrJolls avatar
Citat:
Som redan nämnts av andra .
Problematiken kring uppkomsten av detta hör hemma i andra forum
Tyvärr så har du totalt fel.
TS tar faktiskt upp betydligt mer än bara ”öppen narkotikaförsäljning”. Han skriver om gäng och narkotikaförsäljning, personer som använder narkotika offentligt, hotfullt beteende mot förbipasserande, barn och motionärer på offentliga platser, vapen och knivar, ökande brott och skadegörelse, otrygghet, polisens resurser och frågan varför inget görs.

Så när jag diskuterar vad som är själva problemet kontra ett symptom på problemet ligger det klart inom den problematik som TS själv tar upp.
Citera
2026-09-24, 23:42
Medlem
DrJolls avatar
Citat:
Som redan nämnts

Nope, det är inte bara du och TS i denna tråd.
Fler än du vill uttrycka sina åsikter här än bara du!
Sorry
Senast redigerad av DrJoll 2026-09-24 kl. 23:52.
Citera
2026-09-25, 23:15
Medlem
mosesjrs avatar
Citat:
Nope, det är inte bara du och TS i denna tråd.
Fler än du vill uttrycka sina åsikter här än bara du!
Sorry

Va !!??
Jag syftade till att försäljningen ja och TS nämner är bara toppen av isberget i Nässjö.
Rätt soft med inlägg/ kommentarer om nässjö / ett annat Småland på Flashback.
På mitt ordinarie konto snittar jag 10 repost samt 100 tals kommentarer per dygn 😉
Citera
2026-09-26, 00:27
Medlem
DrJolls avatar
Citat:
Va !!??
Jag syftade till att försäljningen ja och TS nämner är bara toppen av isberget i Nässjö.
Rätt soft med inlägg/ kommentarer om nässjö / ett annat Småland på Flashback.
På mitt ordinarie konto snittar jag 10 repost samt 100 tals kommentarer per dygn 😉
Exakt. Under toppen där har du grundproblemen som också Ts tog upp, dvs on Topic. Okej så ni snittar så pass, kanske bättre att du skaffar dig ett liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in