2024-04-04, 07:25
Medlem
Hoppas denna Se*h Ha*hia får Livstid och aldrig får komma ut igen!!!
Citera
2024-04-04, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Visby2017
Hoppas denna Se*h Ha*hia får Livstid och aldrig får komma ut igen!!!

Det är mest högst sannolikhet att han får livstid..
Citera
2024-04-04, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nilssonrof2
Det är mest högst sannolikhet att han får livstid..
Ja, mycket talar för det.

Obed bör få 4-6 år och utvisning.
Han fick dessutom nyligen sin dom för mordförsök i Göteborg. Där fick han bara 2 år trots att mordförsök ska ha samma straffvärde som mord. Så jag tar för givet att åklagaren överklagar.
Citera
2024-04-05, 13:24
Medlem
Är det någon som har koll på hur många dagar det är kvar av rättegången?
Citera
2024-04-05, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErollGrus
Är det någon som har koll på hur många dagar det är kvar av rättegången?
Det är sista dagen idag.
Citera
2024-04-05, 13:59
Medlem
Tack. Verkar svårt att hitta någon vettig rapportering kring rättegången.
Citera
2024-04-18, 20:29
Medlem
Någon som vet vad åklagaren har yrkat på för straff?

Hörde att domen kommer i slutet av maj, vet inte om det stämmer. Någon som vet?
Citera
2024-04-19, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlommandeAsfalt
Någon som vet vad åklagaren har yrkat på för straff?

Hörde att domen kommer i slutet av maj, vet inte om det stämmer. Någon som vet?
Alla fyra åtalade blev i alla fall omhäktade sista rättegångsdagen 5 april.

Hani Omar fick sin häktning omformulerad till "villkorad häktning" fyra dagar senare, vilket innebär att han är "i förvar" på något annat sätt och att häktningen därefter kommer att verkställas.

Häktning av samtliga är en indikation på att samtliga kommer att få fällande dom av något slag.
Citera
2024-04-19, 13:53
Medlem
fattar inte hur personer över 18 år som tex seth kan göra de här. Han kmr få Livstid fängelse för att skjuta på folk han inte ens har personligt agg mot. Han agerar som springpojke. Äldre sa åt han göra de. Han sålde helt ok jag hört. Borde bara hållt sig till de. Varför ska man gå och skjuta inte ens för pengar eller personlig vendetta och nu han ska sitta hela livet ruttna fängelse han förstörde sitt liv för inget. De under 18 år de bara 4 års ungdomsvård så de inte lika ”dumt”. Man förstör inte hela sitt eget liv. Men jag har kommit fram till alla dem här ”klivarna” e fööör efterblivna bara. Äldre som lurar dem.
Citera
2024-04-19, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abzid
fattar inte hur personer över 18 år som tex seth kan göra de här. Han kmr få Livstid fängelse för att skjuta på folk han inte ens har personligt agg mot. Han agerar som springpojke. Äldre sa åt han göra de. Han sålde helt ok jag hört. Borde bara hållt sig till de. Varför ska man gå och skjuta inte ens för pengar eller personlig vendetta och nu han ska sitta hela livet ruttna fängelse han förstörde sitt liv för inget. De under 18 år de bara 4 års ungdomsvård så de inte lika ”dumt”. Man förstör inte hela sitt eget liv. Men jag har kommit fram till alla dem här ”klivarna” e fööör efterblivna bara. Äldre som lurar dem.

Jag har fått info om att åklagaren yrkar på 10 år för Obed och livstid för de andra 3. Inte säker på att det stämmer då jag ser det som rykten.

Har också hört att Seth hade en skuld efter han varit inblandad i en förlust av ett narkotikaparti i januari förra året. Men även det är rykten så inget jag kan bekräfta att det stämmer. Men det stämmer att Seth m.fl satt häktade efter att polisen lagt vantarna på ett parti blandad narkotika, drygt 30kg totalt.
Stämmer det så kan det vara tänkbart att han skulle betala sin skuld genom att utföra mord i Hagalund.
Senast redigerad av BlommandeAsfalt 2024-04-19 kl. 19:51.
Citera
2024-04-20, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlommandeAsfalt
Stämmer det så kan det vara tänkbart att han skulle betala sin skuld genom att utföra mord i Hagalund.
Tack, även obekräftade uppgifter är viktiga i detta läge. Frågan som är hur bröderna P*zarro kommer in i bilden. Den ena syns fortfarande i Bagartorp.
Citera
2024-04-20, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rolls-royce
Tack, även obekräftade uppgifter är viktiga i detta läge. Frågan som är hur bröderna P*zarro kommer in i bilden. Den ena syns fortfarande i Bagartorp.
Ingen av de bröderna är inblandade i mordet, 100% säker på det.
Lillebror är dessutom bara lillebror till sin storebror vilket inte är kriminellt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in