Citat:
Ursprungligen postat av
Abzid
fattar inte hur personer över 18 år som tex seth kan göra de här. Han kmr få Livstid fängelse för att skjuta på folk han inte ens har personligt agg mot. Han agerar som springpojke. Äldre sa åt han göra de. Han sålde helt ok jag hört. Borde bara hållt sig till de. Varför ska man gå och skjuta inte ens för pengar eller personlig vendetta och nu han ska sitta hela livet ruttna fängelse han förstörde sitt liv för inget. De under 18 år de bara 4 års ungdomsvård så de inte lika ”dumt”. Man förstör inte hela sitt eget liv. Men jag har kommit fram till alla dem här ”klivarna” e fööör efterblivna bara. Äldre som lurar dem.
Jag har fått info om att åklagaren yrkar på 10 år för Obed och livstid för de andra 3. Inte säker på att det stämmer då jag ser det som rykten.
Har också hört att Seth hade en skuld efter han varit inblandad i en förlust av ett narkotikaparti i januari förra året. Men även det är rykten så inget jag kan bekräfta att det stämmer. Men det stämmer att Seth m.fl satt häktade efter att polisen lagt vantarna på ett parti blandad narkotika, drygt 30kg totalt.
Stämmer det så kan det vara tänkbart att han skulle betala sin skuld genom att utföra mord i Hagalund.