Det finns perioder där folk försöker skrämma folk genom kedjebrev på bland annat Facebook. Något i stil med: Hej, jag heter Teresa fidalgo ,och jag har varit död i 25 år om du inte kopierar detta kommer jag sova jämte dig hela ditt liv. Tror du inte mig?! Googla mitt namn.
Är det nån som tror på det? Okej om folk tror att Teresa spökar på den där vägen. Men varför skulle hon börja skicka meddelanden/kedjebrev (och på svenska dessutom! Om nu ingen översätter det till svenska förstås) och få folk att känna till hennes namn och googla dessutom? Om kvinnan dog 1983 så var det lite väl före Internet och Google. Tror knappast döda människor/spöken håller koll på sånt.
Eller resonerar jag fel?
För övrigt har jag sett flera klipp (bland annat de två som länkas i denna tråd) och blir lika fundersam varje gång. Innan den här historien blev känd, så skulle jag inte förstå varför någon vill filma i bilen mitt i natten när ljuset är dåligt. Händer för övrigt inte särskilt mycket på natten heller. Nu filmar man väl i mörkret på just den sträckan eftersom historien om Teresa är välkänd. Men innan dess?