2023-08-11, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Egentligen är trådens fråga som är rubrik felställd.

En mer riktig rubrik och frågeställning hade varit "Varför har vänstern, kommunistromantikerna och postmarxismen ett sånt järngrepp över svenska universitet och lärosäten?"

Finns olika förklaringar, men en kombination av hjärntvätt från ideologiskt övertygade lärare, "den långa marschen genom institutionerna samt statlig propaganda" lägger jag mina pengar på.

Kan det också vara så att personer som har massa åsikter som man vill pracka på andra men inte själva vill konkureensutsättas dras till dessa institutioner?
Citera
2023-08-11, 11:36
Medlem
Citat:
Skitsnack.

Har under senare år gått på universitet, kulturskolor och folkhögskolor.

Knappast högern som startat ett "kulturkrig" på institutionerna.

Det är endast en reaktion på friheterna den repressiva vänstern tagit sig.

På kulturskolan så anklagades folk för diverse, de var "homofober, rasister, sexister" osv. Grundlösa anklagelser som slängdes med för att skada och mobba. Lärare och skolledning är så rädda för särlagstiftningarna vi har att den som är först att anklaga och har mest pk-kapital(ingår i "marginaliserad" grupp") vinner och får stå oemotsagd.

Sen har vi mer offentliga fall som t.ex. skandalen på konstfack. Eller varför inte när svenska filminstitutet gick ut och sade att de ska minska politisk styrning(host host, från vänstern) för att ge svensk film mer bärkraft internationellt.

Jag vet att du är en lögnaktig typ som bara ljuger dagarna i ända. Så kommentera inte på mina inlägg igen är du snäll.

Det finns tillräckligt av din typ ute i världen och samma värld hade blivit bättre utan sådana som dig och det vet du.

Du är så vidrig och historians dom kommer bli hård mot sådana som dig!

"Krig" handlar i regel om aggressiva handlingar, dvs att skada eller tom. utrota en motpart.

Det gäller betydligt mer för det som "högern" har som målsättning här än det som "vänstern" kämpar för.

Du menar "friheterna" som kvinnor, HBTQ och etniska minoriteter tagit sig då de vill accepteras på lika villkor i samhället? Ja, jävlar du! vilket HOT onekligen.

Ska vi sätta detta mot den "frihet" som högerextremisterna är ute efter; att vita, heterosexuella män ska dominera samhället...där alltså då universiteten ingår.

Tycker det är rätt lätt se på vilken sidas som har "rätt" här.
Citera
2023-08-11, 12:10
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirfrancis
Kan det också vara så att personer som har massa åsikter som man vill pracka på andra men inte själva vill konkureensutsättas dras till dessa institutioner?
Så kan det vara.

Från min tid på kulturskolan så fick endast kultur om "flyktingar", homosexualitet och kvinnors kamp skapas.

Allt annat saboterades och blev dömt som "kvinnofientligt" osv.

Jag kommer aldrig förlåta dessa "medmänniskor" för all skit de utsatte mig och andra för.

Jag kommer ta min hämnd. Inte idag, inte imorgon.
Men den kommer, var så säker!
Citera
2023-08-11, 12:11
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
"Krig" handlar i regel om aggressiva handlingar, dvs att skada eller tom. utrota en motpart.

Det gäller betydligt mer för det som "högern" har som målsättning här än det som "vänstern" kämpar för.

Du menar "friheterna" som kvinnor, HBTQ och etniska minoriteter tagit sig då de vill accepteras på lika villkor i samhället? Ja, jävlar du! vilket HOT onekligen.

Ska vi sätta detta mot den "frihet" som högerextremisterna är ute efter; att vita, heterosexuella män ska dominera samhället...där alltså då universiteten ingår.

Tycker det är rätt lätt se på vilken sidas som har "rätt" här.

Lögner, lögner och åter lögner.

Som sagt, du var inte där, du har inte sett ett skit och allt du gör är att ljuga.

Varför? Vem vet!

Citera aldrig mig igen din lögnaktiga lilla råtta!
Citera
2023-08-11, 12:34
Medlem
Citat:
Så kan det vara.

Från min tid på kulturskolan så fick endast kultur om "flyktingar", homosexualitet och kvinnors kamp skapas.

Allt annat saboterades och blev dömt som "kvinnofientligt" osv.

Jag kommer aldrig förlåta dessa "medmänniskor" för all skit de utsatte mig och andra för.

Jag kommer ta min hämnd. Inte idag, inte imorgon.
Men den kommer, var så säker!

verkligen? Det var alltså förbjudet på denna "din konstskola" för elever göra annan konst än just sådan som handlar om flyktingar, homosexuella och kvinnor...och det vill du att vi ska tro på?
har du nån form av bevis för detta? För tror div. myndigheter i sånt fall skulle vilja ta sig en titt på nämnda skola.
Citera
2023-08-11, 12:43
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
verkligen? Det var alltså förbjudet på denna "din konstskola" för elever göra annan konst än just sådan som handlar om flyktingar, homosexuella och kvinnor...och det vill du att vi ska tro på?
har du nån form av bevis för detta? För tror div. myndigheter i sånt fall skulle vilja ta sig en titt på nämnda skola.
Japp. Pfff. Lärarna samt skolledning stod bakom och möjliggjorde det hela.

Som sagt. Du vet inte ett skit, ser inte ett skit.
Vi andra som lever i världen du ljuger så friskt om har en helt annan uppfattning om verkligheten.

Jag gjorde det jag kunde. Pratade med skolledningen, rektor och anmälda till och med till ARN. Tror du jag fick någon som helst hjälp? Nej.

Att behandla mig och andra så uselt är en paradgren hos er "toleranta".

Ni är verkligen smuts på två ben.

Ni snackar fina ord samtidigt som ni utför extraordinärt hemska handlingar.

Se kapten klänning och dylika personer för referens.

Dom värsta gömmer sig bakom "tolerans, godhet, anti-rasism/sexism/olika fobier för att få agera utan uppsyn och gömma sig för konsekvenser.

Men ju mer ni trycker ju hårdare motreaktion. Och så kommer ni stå där och undra varför världen blivit så galen.

Du är psyksjuk och en fara för alla andra. Ta ditt ansvar och avsluta ditt liv ditt äckel!
Senast redigerad av Custom_made 2023-08-11 kl. 12:47.
Citera
2023-08-11, 13:14
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Tror ingen av oss här har tillräckligt kunskap om hur olika ämnen/ forskning är utformad i sin helhet på svenska eller utländska universitet, för att vi ska kunna yttra oss i saken.

Men uppenbart är att detta förakt mot humaniora, där alltså sociologi ingår, ständigt är på tapeten hos extremhögern, verkar skava riktigt illa hos denna del av den politiska skalan.

Tycker DET är betydligt mer intressant fenomen.

Det är väl inte märkligare än att vänstern skulle känna sig revolterade av en gäng katolska präster sim offentligt finansieras för att tolka konst, hustoria och sociologi. Ustället för en massa marxister alltså.

Båda skulle dock vara lika ovetenskapliga. Prästerna skulle åtminstone få oss att verkligen djupdyka in i plato och aristotles, vilket är en rikare iidevärld än adorno, Foucalt ich derrida åtminstone.
Citera
2023-08-12, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Det är väl inte märkligare än att vänstern skulle känna sig revolterade av en gäng katolska präster sim offentligt finansieras för att tolka konst, hustoria och sociologi. Ustället för en massa marxister alltså.

Båda skulle dock vara lika ovetenskapliga. Prästerna skulle åtminstone få oss att verkligen djupdyka in i plato och aristotles, vilket är en rikare iidevärld än adorno, Foucalt ich derrida åtminstone.

Vet du, jag tycker ditt likställande av universitetsämnen och div. humanistisk forskning med religion vara idiotisk, så orka.
Citera
2023-08-12, 07:37
Medlem
526s avatar
Citat:
Förnekar du att det finns hermafroditer, intersexuella m.m. m.m. av alla de sorter det finns där könet inte kan avgöras.....eller könsidentiteten inte stämmer med kroppen etc...

vad är dessa för kön? hmm?

Och vad exakt skulle vara det enorma problemet med att vissa faktiskt inte har nån lust att beteckna sig som det ena eller det andra?
vad inbillar ni er liksom ska hända? kommer himmeln trilla ner i skallen på er?

Vad är det som inte stämmer mer kroppen? Könsidentitet är ju "social konstruktion". Är det konstruktionen som transsexuella saknar?
Citera
2023-08-12, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Vad är det som inte stämmer mer kroppen? Könsidentitet är ju "social konstruktion". Är det konstruktionen som transsexuella saknar?

Tröttsam kommentar...

för din information, det finns INGEN som hävdat att det inte finns någon biologi i form av ex. gener eller hormoner som är del i att styra människors kön. Capisch? Det är inte detta man pratar om då man säger att "könet är en social konstruktion". Läs in dig lite i ämnet tack, så du åtminstone kan vad de basala begreppen står för.

Det finns heller ingen som säger att det inte kan vara "biologi" kan ligga bakom ex. binära, trans eller könsdysfori.
Citera
2023-08-12, 11:07
Medlem
Worldwatchers avatar
Citat:
Trådens ämne handlar inte om vad sociologi är, den handlar inte ens om vad vetenskap är.
Den handlar om varför högern tycker det är så viktigt att gnälla om sociologi m.m. så som du/ ni gör ex.

Och vad sjutton har min posthistorik att göra med min uppfattning av kunskapsnivån på detta forum?
Om något borde den säga er att jag har fått med mig viss insikt genom åren.

Höjden av humor att just du ska leka hobbymod som drar precis varenda tråd OT. Men ok, låt mig ge en starkare koppling till trådämnet utifrån sociologin som du inte tyckte var roligt att diskutera längre. Vänstern har systematiskt politiserat vetenskapen och då inte minst genom att korrumpera vetenskapsbegreppet. Det senare lyckades du själv visa genom din egen snabbgooglade länk. I sin tur är den här politiseringen och korruptionen av vetenskapen essentiell för vänsterns övertagande av den akademiska sfären.
Citera
2023-08-12, 11:19
Medlem
526s avatar
Citat:
Det finns heller ingen som säger att det inte kan vara "biologi" kan ligga bakom ex. binära, trans eller könsdysfori.

Hur känner transsexuella att de tillhör det andra könet? Känner de att de "vill ha" mer kvinnliga eller manliga hormoner? Hur vet de hur det känns att vara det andra könet? Och om de vet det? Varför behövs då hormonbehandlingar?

Förklara gärna detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in