2023-06-14, 19:04
Medlem
321js avatar
Måste skolmåltiderna skyddas med lagstiftning?

Några miljoner till som kommer till vårt land och det blir vatten och bröd en gång om året?
Citera
2023-06-25, 22:29
Medlem
laughingducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Att kommunen har ca 40% fler bidragsförsörjda än genomsnittskommunen kan väl inte ha nåt med besparingarna att göra...

Jaså hög arbetslöshet i köping 🤔
Citera
2023-06-25, 22:33
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Och att man lagt drygt 22 mille på en ny bandyrink och 400 mille på nytt badhus hjälper knappast upp det hela.

Klassiskt. Lyxfällan borde göra ett specialavsnitt om landets kommunpolitiker/-nämnder/-tjänstemän och deras problem att prioritera.
Citera
2023-06-25, 22:36
Medlem
Dalulvens avatar
Mjölken dras in. Skolmaten blir allt sämre, rester av rester ...

Någon som vet vad skattepengarna går till?
Citera
2023-06-26, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Mjölken dras in. Skolmaten blir allt sämre, rester av rester ...

Någon som vet vad skattepengarna går till?
Står ju ovan.. infrastruktur för lyxkonsumrion. Sedan finns det väl ca 13% av kommunens invånare som inte försörjer sig själva. De kan börja med det.
Citera
2023-08-20, 00:27
Medlem
Ni kan sluta tjafsa om skolmjölkens vara eller icke vara i Köping. Den blir kvar.
https://magazin24.se/vastmanland/vastra-malardalen/koping/mjolken-blir-kvar-i-kopings-skolmatsalar/
Citera
2023-10-20, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
VPK och S gör alltså att barnen gå hungringar i WT hålan Köping. Någon förvånad.
Förutom att det var tjänstemännen och inte politikerna som valde att det var mjölken som det skulle sparas på för att klara budgeten. Nu behövdes det inte ens.
Citera
2023-11-08, 02:02
Medlem
Istället för att spara på mjölken så ska kommunen ta betalt för personalens kaffe. Man har dock inte talat om hur detta ska gå till och hur mycket det ska kosta att dricka kaffe på jobbet. Personligen blir jag vansinnig pm min arbetsgivare tänker dra en summa pengar från min lön för kaffe eftersom jag inte dricker kaffe på jobbet. Jag dricker te som jag dessutom tar med hemifrån. Jag jobbar natt men behöver inget kaffe för att hålla mig vaken, kaffet smakar dessutom skit. Kommunen räknar med att spara eller få in ca en miljon på detta. Det är iallafall bättre än att spara på mjölk åt barnen
Citera
2023-11-08, 02:22
Medlem
KalleXs avatar
Inte en ny företeelse.
Mjölken försvann även på 90-talet när landets ekonomi krisade.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in