2023-05-28, 19:28
Medlem
MosesMetares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Kan tänka mig att det kan bli ett rejält tryck på en mindre stadion. Dock så ger 10.000 tusen inte så mycket intäkter.

Det Luton har gjort är nog unikt, kommer inte på att ett lag, åtminstone under efterkrigstiden har legat i den högsta ligan och sedan åkt ur seriesystemet för att återkomma till den högsta igen. Det närmaste jag kommer på är Swansea City åkte efter sin sejour i högsta ligan i början av 80-talet ned genom seriesystemet, och var nära att åka ur div IV/League Two och återkom för ca 10 år sedan till den högsta ligan.

Brighton gjorde samma resa som Swansea, och var ännu närmare att åka ur lägsta serien än vad Swansea var. De hängde kvar tack vare fler gjorda mål än Hereford United, vilket var kriteriet för att bestämma placeringar då. Hereford hade egentligen bättre målskillnad.
Citera
2023-05-29, 16:52
Medlem
baggebo1s avatar
0-0 i halvtid mellan Barnsley och Sheffield Wednesday.
Citera
2023-05-29, 18:05
Avslutad
0-0 i fulltid. Kom hem lagom till extra time. Hejar på Barnsley. Även idag är det svenskt derby, men det krockar ju inte med denna match. Tänkte bara på Poya som skickade ner Barnsley.
Citera
2023-05-29, 18:24
Avslutad
Supermål bortdömt för offside.

Känner igen Bannon. Han kanske var med i Sunderland-tvserien.
Citera
2023-05-29, 18:38
Avslutad
Fitta!

Usel tajming
Citera
2023-05-29, 18:39
Medlem
baggebo1s avatar
Wednesday avgör två sekunder innan straffar!!!
Citera
2023-05-29, 18:42
Medlem
baggebo1s avatar
Efter 0-4 upphämtningen, övertidsupphämtningen och sedan straffvinsten i semifinalen och nu avgörandet i 123 minuten gissar jag att många SW-fans kommer att ha ganska goda minnen från säsongen.
Citera
2023-05-29, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Wednesday avgör två sekunder innan straffar!!!

Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Efter 0-4 upphämtningen, övertidsupphämtningen och sedan straffvinsten i semifinalen och nu avgörandet i 123 minuten gissar jag att många SW-fans kommer att ha ganska goda minnen från säsongen.

Sheffield Wednesday är lite av en svenskklubb med f.d. spelare som bl.a. Roland Nilsson, Klas Ingesson och Niclas Alexandersson, så nog har man mer känsla för Wednesday än Barnsley..
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in