2024-06-25, 05:03
Medlem
wwrs avatar
Ungern blockerar de 50 miljarderna i vapen till Ukraina men EU trixar med lagen och skickar ändå. EU gör som de vill. Ländernas veton sätts ur spel.

Citat:
EU uses legal loophole to overturn Hungary’s veto on arms for Ukraine

https://www.telegraph.co.uk/world-news/2024/06/24/eu-uses-legal-loophole-to-overturn-hungarys-veto-ukraine/

Om det finns bättre tråd, vänligen flytta dit.
Citera
2024-06-25, 05:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Ungern är beroende av Ryssarna och de verkar vilja bli en del av Stor-Ryssland tillsammans med Serbien.

Hur funkar det med ett Nato-medlemskap? Verkar vara ett par ryssvänliga medlemmar som antingen kan lämna in veto mot beslut eller helt sonika meddela ryssarna om precis alla planer.
Citera
2024-06-25, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattedogg
Hur funkar det med ett Nato-medlemskap? Verkar vara ett par ryssvänliga medlemmar som antingen kan lämna in veto mot beslut eller helt sonika meddela ryssarna om precis alla planer.

Det enda veto man har är för nya medlemmar.
Skulle artikel 5 aktiveras och de vägrar hjälpa på ett vettigt sätt tror jag inte att de kommer bli långlivade i alliansen. Ingen skulle komma till deras hjälp i framtiden i vilket fall.
Citera
2024-06-25, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Det enda veto man har är för nya medlemmar.
Skulle artikel 5 aktiveras och de vägrar hjälpa på ett vettigt sätt tror jag inte att de kommer bli långlivade i alliansen. Ingen skulle komma till deras hjälp i framtiden i vilket fall.

Artikel 5 är väl ganska luddig? Om en medlem anser att det viktigaste är att skicka 500.000 nallebjörnar till barnen som drabbas av att deras föräldrar dras in i ett krig så är det ok. Det går ju inte heller att utesluta en medlem vad jag förstått. Att lämna går men inte att utesluta.
Citera
2024-06-25, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattedogg
Artikel 5 är väl ganska luddig? Om en medlem anser att det viktigaste är att skicka 500.000 nallebjörnar till barnen som drabbas av att deras föräldrar dras in i ett krig så är det ok. Det går ju inte heller att utesluta en medlem vad jag förstått. Att lämna går men inte att utesluta.

Och när det landet får problem skickar alla andra nallebjörnar tillbaka.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in