2026-06-01, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abelssun
Självklart skulle det vara förbjudet att ljuga om det som framkommit under samtalet.

Då är ju en inbjuden förrädare körd?

För övrigt: Torbjörn släppte precis sin nästa förrädardagbok. Stackarn mådde verkligen skit och ville i princip bara hem och så skippar de just honom vecka efter vecka.

Det är väl första säsongen det inte varit en enda rekrytering?
Citera
2026-06-01, 19:59
Medlem
NikodemusLobos avatar
Citat:
Självklart skulle det vara förbjudet att ljuga om det som framkommit under samtalet.
Varför är det självklart?
Citera
2026-06-01, 20:40
Medlem
Citat:
Självklart inte.
Citera
2026-06-01, 21:12
Medlem
Abelssuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kveikja
Då är ju en inbjuden förrädare körd?

För övrigt: Torbjörn släppte precis sin nästa förrädardagbok. Stackarn mådde verkligen skit och ville i princip bara hem och så skippar de just honom vecka efter vecka.

Det är väl första säsongen det inte varit en enda rekrytering?
Citat:
Ursprungligen postat av NikodemusLobo
Varför är det självklart?
Citat:
Ursprungligen postat av EnidBlyton
Självklart inte.

Förrädarna har redan ett så stort försprång.
Citera
2026-06-01, 21:16
Medlem
verbitums avatar
Är denna scenario omöjlig:

Dom mördar Parham.
Patrik låtsas vela att bjuda in Torbjörn eller Johan.
Han bjuder in Torbjörn till samtal och sen säger till dom andra att eftersom Torbjörn är trogen (lögn) så måste Johan vara förrädare. Johan röstas ut och eftersom det är sista runda bordet så får han inte säga om han är trogen eller inte. sen är det två mot två läge i endgame och bör vinna spelet.

Förmodligen tänker jag fel eller inte...
Citera
2026-06-01, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av verbitum
Är denna scenario omöjlig:

Dom mördar Parham.
Patrik låtsas vela att bjuda in Torbjörn eller Johan.
Han bjuder in Torbjörn till samtal och sen säger till dom andra att eftersom Torbjörn är trogen (lögn) så måste Johan vara förrädare. Johan röstas ut och eftersom det är sista runda bordet så får han inte säga om han är trogen eller inte. sen är det två mot två läge i endgame och bör vinna spelet.

Förmodligen tänker jag fel eller inte...
Problemet med två och mot två är väl att det typ blir lottning då om vem som åker? Svårt att se att Patrik och Torbjörn ses som så trogna ihop när Torbjörn varit misstänkt sedan dag ett. Om Patrik försvarar honom för mycket kan han då också ses som förrädare tänker jag. Sviker han Torbjörn och går ihop med ex Mona och Johan skulle han kunna vinna som förrädare?
Citera
2026-06-01, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jorja
Jag tycker det har varit en riktigt rolig säsong. Särskilt gillar jag att finalen känns väldigt öppen och svår att förutse. Den enda deltagaren som jag egentligen hoppas inte kommer vinna är Parham som jag inte tycker ha bidragit med någonting under säsongen, han har bara försökt gå under radarn utan att lansera en enda egen teori.

Det har även varit väldigt lite bråk av typen Filip Dikmen och Maria Montazami, vilket jag tycker är skönt. Det enda är väl egentligen Anna Ankas obegripliga utbrott i senaste avsnittet och att Julia var lite högljudd, men jag tyckte hon höll det på en okej nivå.

Till skillnad från förra säsongen så har det även varit mycket mer splittrad röstning vid runda bordet, vilket är bra. Det är så snarkigt när ingen vågar sticka ut utan alla röstar på samma.

Summa summarum: en av de bättre säsongerna!
Jag håller med, det här är en av de bättre säsongerna, även internationellt. Man borde undvika att ta in mentalt efterblivna människor, som Filip och Anna.

Nu vet vi att Patrik är förrädare, men annars hade han fallit in under precis den beskrivning du gjorde av Parham.
Citera
2026-06-01, 21:38
Medlem
Citat:
Varför är det då ett samtal? Varför är inte priset att den utvalda ska erkänna inför alla som är kvar om han är trogen eller förrädare. Tycker du att det hade blivit bra TV?

Torbjörn säger att han är förrädare och alla kommer att rösta på honom. Spännande!!
Citera
2026-06-01, 21:46
Medlem
Abelssuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Varför är det då ett samtal? Varför är inte priset att den utvalda ska erkänna inför alla som är kvar om han är trogen eller förrädare. Tycker du att det hade blivit bra TV?

Torbjörn säger att han är förrädare och alla kommer att rösta på honom. Spännande!!

Meningslöst att ha samtalet i båda fallen.
Citera
2026-06-01, 21:46
Medlem
verbitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kveikja
Problemet med två och mot två är väl att det typ blir lottning då om vem som åker? Svårt att se att Patrik och Torbjörn ses som så trogna ihop när Torbjörn varit misstänkt sedan dag ett. Om Patrik försvarar honom för mycket kan han då också ses som förrädare tänker jag. Sviker han Torbjörn och går ihop med ex Mona och Johan skulle han kunna vinna som förrädare?
Blir ju ingen lottning direkt. dom ska rösta max 3 gånger innan lottning. Röstar Patrik och Torbjörn på Mona två gånger i rad så ligger det nära till att Anka med gör det sista gången efter senaste incidenten mellan Mona och Anka... "Ingenting är omöjligt bara olika svårt" Gunde Svan
Citera
2026-06-01, 21:48
Medlem
Citat:
Meningslöst att ha samtalet i båda fallen.
Vadå båda fallen? Du menar om den utvalda är förrädare eller trogen?
Citera
2026-06-01, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av verbitum
Blir ju ingen lottning direkt. dom ska rösta max 3 gånger innan lottning. Röstar Patrik och Torbjörn på Mona två gånger i rad så ligger det nära till att Anka med gör det sista gången efter senaste incidenten mellan Mona och Anka... "Ingenting är omöjligt bara olika svårt" Gunde Svan

Ja det kan ju hända att hon switchar såklart! Nåväl, blir ett intressant finalavsnitt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in