2023-05-14, 20:21
Medlem
Fascisten Erdogan med fem nya år. Dåliga nyheter för väst.
2023-05-14, 20:21
Medlem
Yaskos avatar
https://twitter.com/spectatorindex/status/1657812749769150464?s=20

Citat:
BREAKING: Betting markets now pricing Erdogan as favourite to win Turkey's presidential election

Hahahhaaha, fucking retards. Många turkar blev rika ikväll
2023-05-14, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ---xOOx---
Som vanligt när skräpstater går till val.

Svider det att ett skräpstat har tagit er i pungen och ni har fått gå ner i fosterställning ? gråt mer
2023-05-14, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nydagnyatider
Jag har all rätt att nyttja Turkiets stränder, mina bestånd, äta deras mat etc. och säga vad fan jag vill om Turkiet.

Mina förfäder krigade för landets självständighet och offrade sig med blod. Jag har lika mycket rätt till landet som Erdogan. Och lika mycket rätt till landet som du har.

Därför har jag rätt att kalla Turkiet för bananrepublik som inte ens kan visa officiella siffror från valmyndigheten.

Tror inte direkt att saker kommer bli bättre med oppositionen. Korruptionen kommer fortsätta eftersom turkiska ämbetsmän och politiker inte kan hålla sig från att stjäla från statskassan om de kan göra det.

Vad duktig du är som inte har en enda krona investerad där. Men att leva gott i Sverige och stödja Erdogan kan du göra...

Du är en av dem som alltid säger , i Kurdistan/Turkiet var min familj skitrika ägde halva landet men turken Ataturk kom och tog allt eller min familj var skitstora , krigade mycket men fick inget när Turkiet grundades

Erdogan öppnade och översatte , digitaliserade arkiven så långt bak som 1860-talet och alla såna som dig är tysta nuförtiden

Det visade sig att de var rövare och defataister redan då eller statare hos nån kurdisk storgodsägare där de flytt och sökt turkisk beskydd samt blev förflyttade för att undkomma feodalkurdens hämnd.

Du har noll krav på landet och skulle man kolla upp hur mycket du och din släkt kostat landet Turkiet , direkt eller indirekt , så skulle ni bli återbetalningsskyldiga i en rättvis demokratisk värld.
2023-05-14, 20:23
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Oj, detta hade jag rent glömt. Så Erdogan verkar alltså vinna?
2023-05-14, 20:24
Medlem
Yaskos avatar
Ingen i Turkiet verkar bry sig om parlamentsvalet förutom jag då:

52 % regeringskoalition
32% opposition
8,86% PKK
2023-05-14, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av testaros
Du är en av dem som alltid säger , i Kurdistan/Turkiet var min familj skitrika ägde halva landet men turken Ataturk kom och tog allt eller min familj var skitstora , krigade mycket men fick inget när Turkiet grundades

Erdogan öppnade och översatte , digitaliserade arkiven så långt bak som 1860-talet och alla såna som dig är tysta nuförtiden

Det visade sig att de var rövare och defataister redan då eller statare hos nån kurdisk storgodsägare där de flytt och sökt turkisk beskydd samt blev förflyttade för att undkomma feodalkurdens hämnd.

Du har noll krav på landet och skulle man kolla upp hur mycket du och din släkt kostat landet Turkiet , direkt eller indirekt , så skulle ni bli återbetalningsskyldiga i en rättvis demokratisk värld.
Ännu en

"det var bara turkar som krigade i självständighetskriget"

Visa mig dina officiella källor då som säger att kurder inte gjorde ett skit.
2023-05-14, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin

Allt tyder på det.
2023-05-14, 20:25
Medlem
Ali-Ahmed-Ghanems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Kanske inte ens blir en andra omgång.
2023-05-14, 20:26
Medlem
JagLurarDigs avatar
Farbror Erdo är bra för Sverige. Grattis.
Medlem
Som jag minns från 2019 års val i istanbul och ankara.

Anadolu Agency gav samma raketsiffror för Erdogan i början och sen när valmyndighetens siffror kom så torskade han.

Det är ingen idé att titta på siffrorna som ligger nu från olika nyhetsförmedlare. Invänta valkommissionens resultat.
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dozah
Allt tyder på det.
Då får vi nog förbereda oss på en "färgrevolution" Ā la CIA det närmaste året.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in