Citat:
Ursprungligen postat av
nydagnyatider
Jag har all rätt att nyttja Turkiets stränder, mina bestånd, äta deras mat etc. och säga vad fan jag vill om Turkiet.
Mina förfäder krigade för landets självständighet och offrade sig med blod. Jag har lika mycket rätt till landet som Erdogan. Och lika mycket rätt till landet som du har.
Därför har jag rätt att kalla Turkiet för bananrepublik som inte ens kan visa officiella siffror från valmyndigheten.
Tror inte direkt att saker kommer bli bättre med oppositionen. Korruptionen kommer fortsätta eftersom turkiska ämbetsmän och politiker inte kan hålla sig från att stjäla från statskassan om de kan göra det.
Vad duktig du är som inte har en enda krona investerad där. Men att leva gott i Sverige och stödja Erdogan kan du göra...
Du är en av dem som alltid säger , i Kurdistan/Turkiet var min familj skitrika ägde halva landet men turken Ataturk kom och tog allt eller min familj var skitstora , krigade mycket men fick inget när Turkiet grundades
Erdogan öppnade och översatte , digitaliserade arkiven så långt bak som 1860-talet och alla såna som dig är tysta nuförtiden
Det visade sig att de var rövare och defataister redan då eller statare hos nån kurdisk storgodsägare där de flytt och sökt turkisk beskydd samt blev förflyttade för att undkomma feodalkurdens hämnd.
Du har noll krav på landet och skulle man kolla upp hur mycket du och din släkt kostat landet Turkiet , direkt eller indirekt , så skulle ni bli återbetalningsskyldiga i en rättvis demokratisk värld.