Citat:
Ursprungligen postat av
greeece
Allright
vad blir priset att göra 1.5liter läsk såhär?
Vad kostar pant/byte av flaska i vanlig coop eller ica, de är närmast
hur många liter klarar dom av varje ?
jag skulle vilja ha en maskin och två tuber, ha en reserv man byter till när första tar slut
och slippa ha panik över dagen behöva fixa ny kolsyre tub.
`vilken maskin rekommenderar ni?
Priset blir inte så dyrt. Jag har tre patroner som jag fått med en sodastreamer, och en som slängde sin, och en i arv. Men jag är lat också. I runda slängar kan du på webhallen få en maskin och 2 patroner för runt tusenlappen. (rusta hade de priserna med ungefär.)
Ett byte av patron kostar på rusta nu 25- och Ica hos mig runt 80 kr och räcker för 60 liter ca. Vi räknar med 50 för att du själv vill ha mera tryck (och jag är lat som tidigare konstaterats, och inte vill jaga superpriser. (rusta tog på vanligt pris 50kr för påfyllning)
Det ger ett snitt på ca 1 kr flaskan lågt räknat. Till det tillkommer ca 2,5 kr för fin fun light (25/10 då det ska bli 10 flaskor.)
Du kan således få en flaska hemmagjord läsk för ca 3,50 kr litern om du räknar bort startkostnaden på tusenlappen, samt att de blir direkt kall via ditt kallvatten hemma, och du slipper lasta bilen.
Jag gillar Arkes maskiner men de kostar ju mera, men jag tar gärna den smällen då jag inte bara är lat utan även fåfäng. Sodastreamer genisis har även varit bra för mig.
Sen fins ju pepsi max som konsentrat vilket är klockers när man har folk över.