2023-05-12, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Jag ser faktiskt ingenting konstigt med det här.

Vi vet att hög grad av omfördelning ger bäst resultat, och att representativ demokrati är det absolut mest överlägsna sättet att bedöma var resurserna gör mest nytta.

ibland blir det fel, men det är egentligen inte korrekt, det är bara en känsla byggd på gammaldags sociala normer och fördomar.
Att en sådan här händelse inträffar är alltså inte problematisk i sig, utan den verkliga problematiken består i att det befäster fördomar gentemot utsatta grupper.

Gårdagens nyhet om att kriminella exempelvis kan komma att utsättas för Kronofogdemyndigheten om dom inte slutar skjuta ihjäl varandra är ett annat exempel på där
myndigheterna verkligen har tänkt till, och skapat en långsiktig lösning.

Jag har fullt förtroende för att Samhällets fulla intelligentia kan ta dom bästa besluten framledes också.
statistiken talar ju sitt tydliga språk nämligen: Vi har aldrig haft det bättre.

Jag tror jag förstår vad du menar men kan inte hålla med dig rakt av. Som det verkar är det sannolikt inte en stor mängd fattiga romer som fått pengarna. Att en person med sina närstående kan lägg rabarber på, som det verkar, en väldigt stor del av bidragen. 7 lyxbilar mm talar sitt tydliga språk. I perspektiv.... Sverige kommer inte att konka av det, men får betraktas som bidrag som till stor del nått fel mottagare/olämpliga ockeutjämnande mottagare. Även om brottsligheten inte har gått att bevisa eller om det är preskriberat så har utjämningen misslyckats. Såvida Erland har dragit in pengarna på nått klyftigt lagligt sätt så har hans bidragspengar hamnat fel rent utjämnings mässigt.
Citera
2023-05-12, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Att ge romer pengar är ett värre brott än att de sedan gjort som ziggar alltid gör. Inför tjänstemannaansvar och bestraffa dessa lallare.
De som strösslar med andras pengar är de som ska ställas till svars. 👍
Citera
2023-05-20, 00:40
Medlem
MrMarios avatar
Nu verkar det som flera zigenska föreningar ska bli granskade. Givetvis oförlåtligt att myndigheterna inte haft bättre koll på dem sedan tidigare. Att Zigenare som startar bidragsorganisationer kommer att fuska känns ju ungefär lika troligt som att vatten är vått. Borde öht. inte betalas ut pengar till utlänningars föreningar.
Citera
2023-06-27, 15:35
Medlem
spoilers avatar
"Romska ungdomsförbundet misstänks ha tillskansat sig statliga bidrag genom att lämna vilseledande uppgifter.

Nu polisanmäls förbundet av Myndigheten för ungdoms- och civilsamhällesfrågor (MUCF).

”MUCF misstänker att Romska ungdomsförbundet genom att lämna oriktiga uppgifter, eller genom att ha utelämnat uppgifter, förmått myndigheten att felaktigt betala ut organisationsbidrag och projektbidrag”, skriver MUCF i ett pressmeddelande."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/myndighet-polisanmaler-ungdomsforbund
Citera
2023-06-27, 17:11
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"Romska ungdomsförbundet misstänks ha tillskansat sig statliga bidrag genom att lämna vilseledande uppgifter.

Nu polisanmäls förbundet av Myndigheten för ungdoms- och civilsamhällesfrågor (MUCF).

”MUCF misstänker att Romska ungdomsförbundet genom att lämna oriktiga uppgifter, eller genom att ha utelämnat uppgifter, förmått myndigheten att felaktigt betala ut organisationsbidrag och projektbidrag”, skriver MUCF i ett pressmeddelande."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/myndighet-polisanmaler-ungdomsforbund

Jag är i chocktillstånd. INGEN hade kunnat förutspå detta. Magdalena Graf och hennes Zigenarpojkvän gjorde ju en hel tv-serie om vilket oförtjänt dåligt rykte Romer har.
Citera
2023-06-27, 19:49
Medlem
Studsbolls avatar
Det är meningslöst att polisanmäla romer. Dels bryr de sig inte om svenska myndigheter och dels är miljonerna redan borta och de kommer inte ges tillbaka. Se de 40 miljonerna som läropengar; ge aldrig något till romer.
Citera
2023-07-03, 15:08
Medlem
En gammal släkting till mig som varit med sedan förra 20talet brukade säga såhär ungefär:

Om man har fördomar kring något så kommer det allt som oftast ur folks erfarenheter från ämnet över en lång lång tid. Det finns allt som oftast en lång historia som befäster fördomen.

Klokt sagt. Stämmer allt som oftast in på tjuvaktiga och fifflande romer enligt min egen erfarenhet.

Det är inte förrän någon med humanistisk livsåskådning försöker trycka tillbaka fakta med känslomässiga belägg som det blir det Sverige vi har idag.

Allt kallas rykten, konspirationer, rasism och fördomar. Funkade precis så när romregistret tyvärr uppdagades.
Man sabbade polisens bästa verktyg för att hålla rätt på kriminella klaner.
Dom humanistiska flyttar fokus från kriminalitet till någon form av etnisk utpekande utsatthet. Skamligt.

I detta fall kan dom döma hur hårt dom vill. Inte en krona kommer att betalas tillbaka. Godtrogna idioter som godkände detta upplägg. Skamligt.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in