Citat:
Jag ser faktiskt ingenting konstigt med det här.
Vi vet att hög grad av omfördelning ger bäst resultat, och att representativ demokrati är det absolut mest överlägsna sättet att bedöma var resurserna gör mest nytta.
ibland blir det fel, men det är egentligen inte korrekt, det är bara en känsla byggd på gammaldags sociala normer och fördomar.
Att en sådan här händelse inträffar är alltså inte problematisk i sig, utan den verkliga problematiken består i att det befäster fördomar gentemot utsatta grupper.
Gårdagens nyhet om att kriminella exempelvis kan komma att utsättas för Kronofogdemyndigheten om dom inte slutar skjuta ihjäl varandra är ett annat exempel på där
myndigheterna verkligen har tänkt till, och skapat en långsiktig lösning.
Jag har fullt förtroende för att Samhällets fulla intelligentia kan ta dom bästa besluten framledes också.
statistiken talar ju sitt tydliga språk nämligen: Vi har aldrig haft det bättre.
Vi vet att hög grad av omfördelning ger bäst resultat, och att representativ demokrati är det absolut mest överlägsna sättet att bedöma var resurserna gör mest nytta.
ibland blir det fel, men det är egentligen inte korrekt, det är bara en känsla byggd på gammaldags sociala normer och fördomar.
Att en sådan här händelse inträffar är alltså inte problematisk i sig, utan den verkliga problematiken består i att det befäster fördomar gentemot utsatta grupper.
Gårdagens nyhet om att kriminella exempelvis kan komma att utsättas för Kronofogdemyndigheten om dom inte slutar skjuta ihjäl varandra är ett annat exempel på där
myndigheterna verkligen har tänkt till, och skapat en långsiktig lösning.
Jag har fullt förtroende för att Samhällets fulla intelligentia kan ta dom bästa besluten framledes också.
statistiken talar ju sitt tydliga språk nämligen: Vi har aldrig haft det bättre.
Jag tror jag förstår vad du menar men kan inte hålla med dig rakt av. Som det verkar är det sannolikt inte en stor mängd fattiga romer som fått pengarna. Att en person med sina närstående kan lägg rabarber på, som det verkar, en väldigt stor del av bidragen. 7 lyxbilar mm talar sitt tydliga språk. I perspektiv.... Sverige kommer inte att konka av det, men får betraktas som bidrag som till stor del nått fel mottagare/olämpliga ockeutjämnande mottagare. Även om brottsligheten inte har gått att bevisa eller om det är preskriberat så har utjämningen misslyckats. Såvida Erland har dragit in pengarna på nått klyftigt lagligt sätt så har hans bidragspengar hamnat fel rent utjämnings mässigt.