2023-04-26, 18:45
Medlem
PaoloRobertos avatar
Kim är bara en frontfigur. Landet styrs de facto av hans syster.
Citera
2023-04-26, 18:45
Medlem
SuspiciusMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimpen
Tror att Kim Ung Dum kommer att efrerträdas av syrran sin. Hon verkar dock hårdare än honom men det kan vara en skenmanöver för att ta över och sen liberalisera. Hon kanske inte är så dum?
Bara spekulation såklart men vem vet?
Dokumentär om henne. Be the judge!
https://youtu.be/lVX3BiIZP4s
OT:
Citat:
Ursprungligen postat av PaoloRoberto
Kim är bara en frontfigur. Landet styrs de facto av hans syster.
Yes!
Citera
2023-04-26, 18:56
Medlem
Jordgubbes avatar
En långsiktig tråd som kan överleva många på Flashback, till sisådär runt 2064. Nån typ av maktkupp dessförinnan vore förstås intressant.
Citera
2023-04-26, 18:58
Medlem
MisterCluelesss avatar
Kim Kong-Dos?🤣 Asså, alla dessa Kim-nissar kan man ju inte ens hålla reda på, men naturligtvis blir det en släkting, allt annat vore otänkbart i ett helknepigt land vars andra namn är Nepotism.
Citera
2023-04-26, 19:05
Medlem
SuspiciusMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Svårt att säga, det beror ju på vad som hände men om nu Kim Jong-Un dog i sjukdom eller olycka så kan jag mycket väl tänka mig att Kim Yo-jong skulle stiga fram. Sen finns det ju ingen som vet exakt hur Nordkorea fungerar men jag har lite för mig att hon varit aktuell för detta i o m Kin Jong-un.s vacklande hälsa. Grejen är väl att just den familjen sett till att knyta alla viktiga militärtoppar till sig samt att de i princip har alla pengar som finns i Nordkorea och således "köper" makten.

Tror att det är svårt att störta Kim-regimen utan ett enormt stöd från utlandet. Ärligt talat så tror jag att f f a Kina vill ha kvar Nordkorea då de funkar lite som en buffert mot Sydkorea och USA. Hur mycket än Sydkorea nu påstår att de vill ha en enad nation så skulle det innebära ett dråpslag för deras ekonomi om Nordkorea skulle rasa. 24 miljoner hjärntvättade nordkoreaner skulle inte bli helt lätt att få produktiva. Även om många fattat att de lever i en kuliss så kommer de ha svårt att anpassa sig till modernt liv i en demokrati. Många av de nordkoreaner som lyckats fly till Syd har svåra anpassningsproblem.
Nyfikenheten slår mig då vi känner till att butterbean är i dåligt skick och beter sig som ett barn. Han har inte så mycket koll för det största fokuset har alltid varit att imitera sin farfar. De är både ganska lika i utseendet och har identiska röster.

Kina och NK har alltid varit tighta.
Mao och Kim Il-Sung gick till och med runt och kramades och sken som solar på nytt.

Nordkoreaner don’t know shit.
När de hamnar i en demokrati som Sydkorea så blir den programmerade hjärnan helt ur balans och det är inte så konstigt. De har inte fått följa sina egna instinkter och vet inte vad de ska tycka eller tänka. Näringsbrist är också ett faktum för den genomsnittliga personen.

Familjen Kim har följt alla tyranners spelregler och gjort mer därtill. Enda chansen att regimen störtas är att den egna befolkningen gör uppror och det inkluderar även att soldaterna. Jag ser inte det hända.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in